دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1401 - 16:15
معاون دانشگاه آزاد بندرعباس خبر داد؛

درخشش دانش‌آموزان سما در جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی

درخشش دانش‌آموزان سما در جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی
مرتضی باوقار از کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان سمای بندرعباس در دومین جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی (سعدی‌شناسی) خبر داد.
کد خبر : 816336

مرتضی باوقار معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در بندرعباس از کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان سمای بندرعباس در دومین جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی (سعدی‌شناسی) خبر داد و اظهار کرد:  این مسابقات در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم به میزبانی سما شیراز از ۲۳ مرداد تا ۲۴ مرداد به میزبانی سمای شیراز برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات بیش از ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان سمایی در مرحله کشوری و با محور‌های درست‌خوانی، حفظ و معنی حکایات و ابیات گلستان و بوستان شرکت کردند که با اعلام نتایج این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان سمای بندرعباس با حضور قدرتمند در این مسابقات موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری در بخش‌های مختلف این جشنواره شدند.

رئیس مرکز سمای بندرعباس با اعلام نتایج این دوره از مسابقات گفت: آلما رستگارجو، کیارش خوش ودود در بخش حفظ و مفاهیم حکایات ابتدایی، کیان فتحی در بخش درست‌خوانی و حکایات ابتدایی و فاطمه سالمی در بخش درست‌خوانی حکایات متوسطه دوم، دانش‌آموزان مدارس سمای بندرعباس موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری در این جشنواره شدند.

باوقار عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموزی بالا که در مدارس سمای بندرعباس وجود دارد موفق شدیم با هدایت دانش‌آموزان در انجمن‌های تخصصی تشکیل شده توسط مدیران مدارس و قرار دادن آنها در مسیر درست، توانایی‌های دانش‌آموزان را شناسایی و فضایی برای عرضه دانش آن‌ها ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: درخشش دانش‌آموزان مدارس سما بندرعباس در این جشنواره در میان بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از سراسر کشور بسیار چشمگیر بود و با کسب رتبه‌های برتر برگ زرینی بر افتخارات مرکز سمای بندرعباس افزوده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته