دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای کشف فرهنگ‌های جدید از طریق صدا‌ و موسیقی

جشنواره موسیقی «ASEAN» به دهلی باز می‌گردد

جشنواره موسیقی «ASEAN» به دهلی باز می‌گردد
جشنواره موسیقی آسه‌آن (ASEAN) پس از سالها به دهلی باز می‌گردد، امسال ۱۵ گروه برنامه اجرا می‌کنند، این جشنواره فرصت بزرگی برای کشف فرهنگ‌های جدید از طریق صدا‌ها و موسیقی خواهد بود.
کد خبر : 815964

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری آنا، جشنواره موسیقی آسه‌آن (ASEAN) به دهلی بازمی گردد امسال ۱۵ گروه برنامه اجرا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «راگاو میتل»، خواننده و آهنگ‌ساز محبوب ساکن بمبئی، که قرار است در نخستین روز دومین دوره جشنواره موسیقی آسه‌آن-هند در سالن «پُرانا قلعه» برنامه اجرا کند، می‌گوید: «بعد از دو سال خانه نشینی، مردم می‌توانند با شرکت در کنسرت‌های زنده این جشنواره انتقام خود را بگیرند.»

دومین دوره این جشنواره که به مدت سه روز و با همکاری وزارت امور خارجه هند و موسسه فرهنگی سحر هند برگزار می‌شود، در واقع بازگشت بعد از سال‌ها به این مکان تاریخی برای تقدیر از تنوع موسیقیایی منطقه جنوب شرق آسیا است.

در این جشنواره ۱۰گروه یا بند از کشور‌های عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا معروف به آسه‌آن و پنج هنرمند از هندوستان شرکت می‌کنند.

میتل در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «موسیقی زبان ندارد. مردم هند حتی یک کلمه هم از ترانه‌های آفریقایی یا لاتین نمی‌فهمند، اما آن‌ها از ملودی و ضرب‌ آهنگ‌شان لذت می‌برند. موسیقی یک پیوند بدون زبان است.»

این جشنواره فرصت بزرگی برای کشف فرهنگ‌های جدید از طریق صدا‌ها و موسیقی خواهد بود. شرکت در این جشنواره رایگان است و برنامه‌ها هر روز از ساعت ۶ بعدازظهر شروع می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته