دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2022 قطر

جهانبخش: شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت/ بعد از گل اول انگلیس شاکله تیم به هم خورد

جهانبخش: شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت   بعد از گل اول انگلیس شاکله تیم به هم خورد
هافبک تیم ملی گفت: بازی با انگلیس برای ما تمام شده است و حتی امشب هم نمی‌توانیم به آن فکر کنیم.
کد خبر : 815944

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علیرضا جهانبخش پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس در اولین دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درباره اینکه پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند نظم دفاعی تیم ملی به هم ریخت، اظهار داشت: بله، در یک ربع ۲۰ دقیقه اول سعی کردیم تا شاکله میانی را حفظ کنیم، چون می‌دانستیم انگلیسی‌ها بین هافبک‌ها توپ می‌گیرند که سعی کنند توپ را به داخل محوطه جریمه ما ببرند و از عمق دفاع ما استفاده کنند. توانستیم ۲۰ دقیقه اول توپ را کنترل کنیم، ولی بعد از گل اول شاکله تیم به هم خورد و بچه‌ها تمرکز خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در چنین سطحی از بازی اگر فضا و شرایط را برای تیم حریف که با این کیفیت است فراهم کنیم فکر می‌کنم قطعا شرایط به نفع‌شان می‌شود. در نیمه اول خوب نبودیم، اما در نیمه دوم بهتر بودیم. سعی کردیم بیشتر رو به جلو بازی کنیم و پرس رو به جلو داشته باشیم. نیمه دوم نسبت به نیمه اول بهتر بود، ولی کافی نبود تا بتوانیم بازی را بهتر کنترل کنیم.  

هافبک تیم ملی ایران درباره اینکه اگر اتفاقات نیمه اول رخ نمی‌داد شاید در نیمه دوم بهتر هم ظاهر می‌شدیم و شکست سنگین ۶ بر ۲ رقم نمی‌خورد، عنوان کرد: درسته، ما صحبتی که با هم کرده بودیم این بود که ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نیمه اول می‌تواند خیلی موثر باشد و در نیمه دوم با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم، چون بالاخره اولین بازی تورنمنت است. اولین بازی جام جهانی برای یکسری از بچه‌ها بود. برای همین ما می‌دانستیم اگر نیمه اول را با شرایط خوب سپری کنیم می‌توانست نیمه دوم متفاوت باشد. سه گلی که در نیمه نخست خوردیم شرایط را برای ما تغییر داد.

جهانبخش درباره اینکه ایران برای صعود شانس دارد و چه نظری درباره بازی‌های بعدی مقابل ولز و آمریکا دارد، تصریح کرد: قطعا شانس صعود داریم. الان که در رختکن بودیم صحیت کردیم که تمرکز را برای بازی با ولز بگذاریم. بازی با انگلیس برای ما تمام شده است. حتی امشب هم نمی‌توانیم به آن فکر کنیم. از موقعی که از ورزشگت خارج شویم تمام تمرکز ما برای بازی با ولز می‌رود. به آمادگی بالا نیاز داریم و قطعا شانس زیادی خواهیم داشت حتی برای اینکه به نتایج خوبی برسیم و به دور بعدی صعود کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته