دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1401 - 11:16
بهادری‌جهرمی:

انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو

انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه انتظار از رسانه این است که پیشرو و فعال و نه منفعل باشد، گفت: اهمیت و جایگاه رسانه در ذهن مسئولان ارتقا یافته است.
کد خبر : 815773

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، علی بهادری‌جهرمی در نشست تخصصی با رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه ارتباطات و رسانه با بیان این جمله که «رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگردد»، تصریح کرد: انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو. فعال باشد نه منفعل. رسانه باید به نوعی برنامه‌ریز و طراح خودش باشد نه اینکه اتفاقی بیفتد و بعد از آن پشت سر ماجرا حرکت کند و بگوید که چیکار باید بکنیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره چگونگی تأثیرگذاری مجموعه رسانه‌ای دولت گفت: مفهوم مضیق از عملکرد  تیم رسانه‌ای دولت می‌تواند ناظر بر ساختارها و رسانه‌های وابسته باشد، در حالی که در یک مفهوم موسع، عملکرد رسانه‌ای دولت شامل کل اجزای دولت اعم از تیم رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی می‌شود. اتفاقا در بسیاری از مواقع ارزش‌گذاری در خصوص عملکرد مثبت یا منفی رسانه‌ای دولت ناظر بر همین تعریف مضیق است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: قطعا ارزش‌گذاری عملکرد رسانه‌ای دولت براساس تعریف مضیق ساختاری اشتباه است، ساختارها بخشی از ماجرا هستند، اما شما اساتید رسانه می‌توانید هم در این دولت و هم در دولت گذشته وزیری را در ذهن متبادر کنید که عملکرد رسانه‌ای موفقی داشته و یا وزیری که عملکرد رسانه‌ای او نزد افکار عمومی ناموفق بوده است؛ در حالی که ساختار همان ساختار و رسانه‌های دولت هم همان‌‎ها هستند. بنابراین بخش مهمی از عملکرد رسانه‌ای دولت به ذهنیت مدیر و آشنایی او به رسانه ارتباط دارد. 

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: برای نقش‌آفرینی در ساختار و عملکرد رسانه‌ای دولت، تمرکز اصلی بر فعال‌سازی همه بازیگران حاکمیت (نه فقط متولیان رسانه‌های دولت) باشد. باید با ابزارهای حکمرانی برای مدیریت و فعال‌سازی همه بازیگران در جهت اقناع‌سازی رسانه‌ای استفاده کنیم و این یعنی گرفتار تعریف مضیق از عملکرد رسانه‌‌ای دولت نشویم.

سخنگوی دولت با مبارک دانستن اشتراک دیدگاه‌های مدیران اجرایی و اهل رسانه با نظرات اساتید علوم ارتباط در خصوص چالش‌ها و اولویت‌های جایگاه رسانه در حکمرانی، گفت: باید برای تحول در نظام رسانه‌ای کشور مدیران و مسئولان را از این اشتراک نظر و صدای واحد آگاه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب