دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1401 - 12:35
منبعی برای زبان تخصصی در رشته مدیریت؛

کتابی که در حوزه مهارت‌های شغلی به زبان انگلیسی جوابگوی دانشجویان است

کتابی که در حوزه مهارت‌های شغلی به زبان انگلیسی جوابگوی دانشجویان است
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کتابی به زبان انگلیسی تألیف کرده است که با متون رسمی و آکادمیک و نکات گرامری پرکاربرد در نوشتار سعی در برآوردن نیاز‌های واقعی دانشجویان مدیریت در حوزه آکادمیک و مهارت‌های شغلی دارد.
کد خبر : 815541

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ هادی صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به دلیل تألیف کتاب «A COURSE IN ENGLISH: WHAT STUDENT OF MANAGMENT NEED TO KNOW» (دوره آموزش زبان انگلیسی: آنچه دانشجویان رشته مدیریت باید بدانند) به‌عنوان نویسنده برتر انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد. این کتاب که حاصل ۱۶ ماه تلاش صالحی بوده که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی شد و در رشته‌های با گرایش مدیریت کاربرد دارد. پیش از این در رشته مدیریت منبعی برای زبان تخصصی وجود نداشت و این کتاب منبعی مهمی محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با تألیف‌های متعدد و معتبری در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایرانی و خارجی، ا‌ین منبع مهم را نیز برای استفاده دانشجویان این دانشگاه نگاشته و در گفت‌وگو با خبرنگار آنا جزئیات انتشار این کتاب را تشریح کرده است.

صالحی گفت: کتاب زبان انگلیسی ویژه دانشجویان رشته مدیریت در گرایش‌های مختلف این رشته و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قابل استفاده است. کتاب شامل ۱۰ فصل بوده که هر فصل با معرفی واژگان مهم و کاربردی متن، تلفظ و تعاریف آنها و آوردن نمونه‌هایی مرتبط با رشته مدیریت آغاز می‌شود.

وی افزود: متن‌های ارائه‌شده در کتاب از موضوعات به‌روز رشته مدیریت بوده و ابتدای هر فصل اهداف آن ذکر و تمرین‌های کاربردی شامل درک مطلب، درک واژگان و نوشتار  به‌منظور رفع نیاز‌های دانشجویان طراحی شده است. در فصل نخستی کتاب مباحثی شامل سطح‌های مختلف مدیریتی و عناوین شغلی آنها و وظایفشان با نمونه‌هایی توضیح داده و توضیحاتی درباره کارآفرینی و مدیریت استراتژیک آورده است.

کتابی که در حوزه مهارت‌های شغلی به زبان انگلیسی جوابگوی دانشجویان است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اضافه کرد: فصل دوم کتاب به موضوعاتی مانند عملکرد‌ها و نقش‌های مدیریتی و مهارت‌هایی که مدیران باید در سطح‌های مختلف مدیریتی (مدیران رده اول، مدیران میانی، و مدیران ارشد) داشته باشند، تعلق دارد. در این فصل مباحثی درباره انواع تغییرات در سلسله‌مراتب مدیریت (سازمان‌های مسطح و بلند و به‌کارگیری تیم‌ها و برون‌سپاری) همراه با نمونه‌هایی آورده و فصل سوم به نقش جهانی‌سازی در اصول مدیریت و ابعاد فرهنگی که در تصمیمات مدیران و کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد، می‌پردازد. در این فصل  درباره چالش‌های اصول اخلاقی که مدیران با آن روبه‌رو هستند، توضیح داده شده است.

صالحی ادامه داد: فصل چهارم کتاب با توضیحاتی درباره مراحل تشکیل گروه آغاز می‌شود و درباره انواع وابستگی وظایف در تیم‌ها و انواع تیم‌ها با ذکر نمونه توضیح داده است. در فصل پنجم کتاب به انواع تئوری‌های انگیزشی پرداخته و فصل ششم درباره انواع تصمیم‌گیری‌ها و تأثیر آنها بر مدیریت مؤثر بوده که در این فصل مطالبی درباره انواع چالش‌ها در تصمیم‌گیری مدیران ارائه‌ و فصل هفتم شامل مطالبی درباره با رویکرد مدیریت هدفمند و مزایای این رویکرد است.

وی بیان کرد: در فصل هشتم کتاب به انواع فعالیت‌ها در زمینه بازاریابی پرداخته و فصل نهم به موضوع طراحی استراتژیک و پروسه آن اختصاص دارد. در این فصل به موضوعاتی مانند تحلیل سوات، تحلیل رقابتی و بازاریابی سبز نیز اشاره شده و آخرین فصل کتاب درباره تأثیر عواملی مانند عوامل روانشناسی و شخصی، سطح اجتماعی و فرهنگ، سبک زندگی که بر خرید مشتری تأثیر می‌گذارد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد درباره دلایل تألیف کتاب به خبرنگار آنا گفت: این کتاب با توجه به نیاز دانشجویان رشته مدیریت به ارتقای سطح زبان انگلیسی و برای استفاده از درس زبان تخصصی در مهارت‌های ارتباطی مانند محیط‌های دانشگاهی یا شغلی در آینده تألیف شده و با ارائه تمرین‌های مختلف در زمینه استفاده از واژگان پرکاربرد، نوشتن متون رسمی و آکادمیک و نکات گرامری پرکاربرد در نوشتار سعی در برآوردن نیاز‌های واقعی دانشجویان این رشته در حوزه آکادمیک و مهارت‌های شغلی به زبان انگلیسی دارد. ارائه واژگان مهم متن در ابتدای هر فصل، پررنگ کردن آنها در متن‌ها، فراهم کردن تلفظ و نوع هر واژه در زیر آن باعث استفاده آسان و تسریع در یادگیری دانشجویان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته