دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1401 - 11:43
توسط رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران انجام شد؛

اعطای مجوز رسمی پذیرش دانشجوی عراقی به مدیریت بین‌الملل دانشگاه آزاد نجف‌آباد

اعطای مجوز رسمی پذیرش دانشجوی عراقی به مدیریت بین‌الملل دانشگاه آزاد نجف‌آباد
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران بر لزوم تدریس به زبان فارسی و بدون نظام ترجمه برای دانشجویان عراقی تأکید و مجوز رسمی و کتبی پذیرش دانشجو را به مدیر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد اعطا کرد.
کد خبر : 805671

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، امجد حمید المظفر در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌جد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران بوده که ظرفیت جذب دانشجویان عراقی و ارتباط با دانشگاه‌های معتبر کشور عراق را داراست. با توجه به ضرورت حفظ کیفیت سرویس‌دهی به دانشجویان عراقی باید کلاس‌های درس دانشجویان عراقی حضوری به همراه دانشجویان ایرانی برگزار و تدریس به زبان فارسی و بدون نظام ترجمه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز گفت: این واحد دانشگاهی به‌عنوان یکی از پیشروترین مراکز آموزش عالی کشور ایران در رتبه‌بندی‌های معتبر داخلی و بین‌المللی بوده که این اعتبار عمدتاً در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف و به‌ویژه ارتباط مؤثر با صنعت و جامعه حاصل شده است.

فرید نعیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با دارا بودن بهترین زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، اداری، فرهنگی و رفاهی که در یک شهر دانشگاهی با بیش از یک هزار ۲۰۰ هکتار مساحت و۳۵۳ هزار مترمربع زیربنا واقع شده، اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در حدود ۲۱ هزار نفر بوده که در ۳۱۳ رشته تحصیلی و در مقاطع مختلف دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی مشغول به تحصیل هستند. دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت قابل ارائه به دانشجویان و متقاضیان عراقی از دیگر فعالیت‌های این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اضافه‌کرد: این واحد دانشگاهی با ۳۵۳ عضو هیئت علمی، ۱۲ مرکز علمی تحقیقاتی مصوب، ۴۹ کارگاه تخصصی، ۹۳ آزمایشگاه آموزشی و تخصصی تحقیقاتی، ۶ مجله معتبر علمی و پژوهشی و یک مرکز رشد مصوب تشکیل شهر بزرگ علمی، فرهنگی و هنری را داده و در ردیف دانشگاه‌های جامع مستقل محسوب شده و کتابخانه مرکزی این واحد دانشگاهی با بیش از ۲۶۳ هزار جلد کتاب، مجله و پایان‌نامه، در 34 هزار و۷۴۰ مترمربع فضا، به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه کشور محسوب می‌شود.

نعیمی با بیان رصد کیفیت پایان‌نامه دانشجویان با استفاده از سامانه اصالت سنج بومی دانشگاه و آمار فوق‌العاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در انتشار مقاله‌های بین‌المللی و ثبت اختراع‌های معتبر مطرح کرد: این واحد دانشگاهی دارای 11 دانشکده مصوب شامل دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، الهیات و معارف اسلامی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده مهندسی مواد، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی برق، دانشکده هنر، معماری و شهرسازی، دانشکده کامپیوتر، دانشکده کارآفرینی است.

به گزارش آنا، در پایان این جلسه، امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران با اعطای مجوز رسمی و کتبی پذیرش دانشجو به مدیر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، گواهی و تائیدیه وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق را اهدا کرد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته