دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیلم جدید تقیانی‌پور در خارج از ایران تولید می‌شود؛

«قلب رقه» چالشی جدید برای سازنده «نجلا»

«قلب رقه» چالشی جدید برای سازنده «نجلا»
خیرالله تقیانی‌پور که با ساخت سریال «نجلا» در دو فصل برای مخاطبان تلویزیون شناخته شد، درگیر ساخت فیلم سینمایی «قلب رقه» است که بخش اعظم آن خارج از ایران تصویربرداری می‌شود.
کد خبر : 815527

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، یکی از فیلم‌هایی که احتمالاً امسال و در قالب چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود «قلب رقه» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور است که مهدی فرجی نیز تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد.

همچون سایر آثار در حال تولید، سازندگان این فیلم نیز ترجیح داده‌اند که کار خود را در سکوت خبری پیش ببرند. با این حال همان‌گونه که از نام این اثر پیداست، احتمالاً ماجرای فیلم با وقایع سوریه و تجاوزات داعش مرتبط خواهد بود. به ویژه این که تقیانی‌پور هم در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار خبرگزاری «آنا» داشت عنوان کرد که بخش عمده‌ای از تصویربرداری این کار خارج از ایران انجام خواهد شد.

تقیانی‌پور که از چهره‌های شناخته شده تئاتر و به‌ویژه تئاتر دفاع مقدس است از سال ۱۳۹۹ و با ساخت سریال «نجلا» به چهره‌های شناخته‌شده برای مخاطبان تلویزیون نیز تبدیل شد. سریالی که در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ روی آنتن رفت و فصل دوم آن نیز در نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۱ پخش شد. البته او پیش از این سریال، دو فیلم «تونل» و «اینجا خانه من است» را نیز ساخته بود که هر دو در دایره فلیم‌های دفاع مقدس می‌گنجند.

پس از پایان فصل دوم «نجلا» که با تغییر بازیگر نقش اول آن (محیا دهقانی) به جای سارا رسول‌زاده (همراه شده بود) برخی رسانه‌ها از احتمال ساخت فصل سوم نیز خبر دادند. با این حال تقیانی‌پور در گفت‌و‌گویی این موضوع را تلویحاً رد کرده و گفته بود: «حقیقتش این است که ما در زمان ساخت «نجلا» فیلمنامه را طوری نوشته بودیم که قصه در قسمت آخر تمام شود و هیچ برنامه‌ای برای ساخت فصل دوم یا ادامه داستان نجلا نداشتیم. اما درباره اینکه یک سریال فصل‌های بعدی داشته باشد یا خیر کارگردان و تهیه‌کننده خیلی تصمیم‌گیر نیست و این مدیر است که تصمیم می‌گیرد سریال ادامه پیدا کند یا خیر»

این کارگردان سینما و تلویزیون تیرماه امسال و در جریان هشتمین جشنواره فیلم شهر موفق شد جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را برای مجموعه تلویزیونی «نجلا» از آن خود کند و در اختتامیه همان جشنواره نیز در گفتگو  با خبرنگار آنا بار دیگر تأکید کرد که برنامه‌ای برای تولید ادامه «جلا» ندارد.

حال باید تا بهمن ماه منتظر ماند و دستپخت سازنده «نجلا» روی پرده نقره‌ای را به تماشا نشست تا مشخص شود تقیانی‌پور در سومین و احتمالاً سخت‌ترین تجربه سینمایی خود چگونه از پس تولید «قلب رقه» برخواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته