دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1401 - 09:00
آنا گزارش می دهد

از حضور ستاره نوظهور روس‌ها در ایران تا برنده جردن و چامیزو و سیداکوف

از حضور ستاره نوظهور روس‌ها در ایران تا برنده جردن و چامیزو و سیداکوف
روس‌هایی که امسال نتوانستند در هیچ رقابت رسمی روی تشک بروند، به فینال لیگ برتر ایران آمده‌اند تا با حریفان ایرانی خود کشتی بگیرند.
کد خبر : 815116

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مرحله پایانی لیگ برتر آزاد با حضور ۸ کشتی‌گیر روس برگزار خواهد شد. در سال‌های گذشته هم تمایل تیم‌هایی که توان جذب کشتی‌گیر خارجی داشتند، استفاده از قهرمانان روس بود، امسال، اما شرایط به گونه‌ای شد که روس‌ها بیش از قبل خواهان حضور در لیگ ایران باشند.

آن‌ها از فروردین ماه امسال در پی حمله روسیه به اوکراین، از حضور در مسابقات رسمی محروم شده و در سال ۲۰۲۲ نتوانستند در هیچ‌یک از مسابقات قاره‌ای و جهانی رده‌های سنی مختلف شرکت کنند؛ بنابراین درحالی که خودشان دو سه تورنمنت سطح پایین، با استقبال کم تیم‌ها برگزار کرده‌اند، لیگ ایران می‌تواند سطح بالاترین مسابقه پیش روی‌شان در ایام محرومیت باشد چرا که با توجه به استقبال همه ملی‌پوشان آزاد از لیگ برتر و حضور هر ۱۰ نفر آن‌ها در ترکیب ۴ تیم راه یافته به مرحله پایانی، فرصت رویارویی با قهرمانان ایرانی نصیب روس‌ها خواهد شد.

اوگویف قهرمان المپیک و عباس گادژی ماگمدوف قهرمان جهان خارجی‌های تیم بانک شهر در مرحله پایانی هستند که به عنوان اولین خارجی‌ها وارد ایران شدند.

سیداکوف قهرمان المپیک و رسول گاژی ماگمدوف قهرمان جهان دو کشتی‌گیر خارجی تیم پتروپالایش بلیش تاکستان هستند و جمالوف قهرمان جهان و کودیف قهرمان اروپا نیز تیم انبوه‌سازان هوتن را همراهی می‌کنند و والیف و شاخیف نیز در کنار تیم ستارگان ساری خواهند بود.

اما چند نکته در مورد خارجی‌های حاضر در مرحله پایانی لیگ آزاد نشان می‌دهد باید در انتظار کشتی‌های جذابی در این مرحله باشیم.

ولادیسلاو والیف که به تیم ستارگان پیوسته، همان کشتی‌گیر روسی است که سال ۲۰۱۷ با حسن یزدانی کشتی گرفت. یزدانی در جهانی پاریس چهار حریفش را ۱۰ صفر برد، اما والیف تنها با اختلاف ۴ امتیاز به او باخت.

از حضور ستاره نوظهور روس‌ها در ایران تا برنده جردن و چامیزو و سیداکوف

والیف سابقه بردن نایفونوف را هم دارد و در فینال جام گرکین که اخیرا در روسیه برگزار شد و تیمی از ایران نیز در آن شرکت کرد، موفق به شکست این حریف سرشناس شد.

کودیف، کشتی‌گیر هوتن نیز ستاره نوظهور روس‌هاست که در جام گرکین عملکرد بسیار خوبی داشت. جمالوف که با تیم پترو پالایش روی تشک خواهد رفت، رقیب جدی سیداکوف است که علاوه بر پیروزی مقابل این حریف، تجربه شکست جردن باروفس ستاره آمریکایی کشتی جهان، فرانک چامیزو دارنده دو مدال طلای جهانی را هم دارد.

جمالوف به علت ضرب خوردگی یک سال و نیم در میدان نبود، اما اکنون سرحال و آماده در انتظار بازگشت تیمش به مسابقات رسمی است تا صاحب دوبنده تیم ملی روسیه شود.

در مرحله ضربدری (نیمه‌نهایی) لیگ برتر، صبح روز جمعه هفته جاری پترو پالایش بلیش – ستارگان ساری با هم مصاف خواهند کرد و بانک شهر – هوتن نیز مقابل هم قرار خواهند گرفت.

تیم‌های برنده این دو مصاف، در نوبت عصر فینال را برگزار می‌کنند و دو تیم بازنده نیز به دیدار رده‌بندی راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته