دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 12:26

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه متاثر از بازارهای جهانی بود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش 2.8 درصدی مواجه شد، گفت: این افزایش قیمت متاثر از افزایش تقاضا در بازارهای جهانی است اما از فردا نرخ‌های جدید در بازار داخلی حاکم می‌شود.
کد خبر : 81501

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه روز چهارشنبه بانک مرکزی ژاپن تغییر دو درصدی را در تغییر نرخ ین در برابر دلار لحاظ کرد، افزود: این اقدام موجب کاهش ارزش دلار شد که در پی آن نیز میل به سرمایه‌گذاری کاهش یافت.


وی تصریح کرد: بر همین اساس بالا رفتن قیمت جهانی طلا در پی افزایش تقاضای جهانی موجب افزایش نرخ سکه و طلا در بازار داخلی شد.


کشتی‌آرای با بیان اینکه در صورت تغییر قیمت طلا قیمت سکه نیز دچار تغییر می‌شود، اظهار کرد: 99 درصد ارزش سکه به وزن طلای آن است بنابراین در زمان تغییر قیمت جهانی طلا، نرخ‌ها در بازار داخلی هم دستخوش تغییر می‌شوند.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر اینکه تا 24 ساعت آینده قیمت طلا و سکه به همین ترتیب خواهد بود، خاطر نشان کرد: دیروز و امروز بازارهای مالی تعطیل بودند و به همین جهت تغییری طی امروز هم در بازار داخل ایجاد نمی‌شود اما فردا قیمت‌های جدیدی خواهیم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته