دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1401 - 13:35
رئیس شورای آموزش دانشگاه آزاد هرمزگان خبر داد؛

برنامه‌ریزی ۱۴ هزار کلاس درس برای ۲۶ هزار دانشجوی هرمزگانی

برنامه‌ریزی ۱۴ هزار کلاس درس برای ۲۶ هزار دانشجوی هرمزگانی
آتسا پارساپور گفت: دانشگاه آزاد استان هرمزگان با ۲۶ هزار دانشجو و رتبه ۱۳ کشوری از لحاظ جمعیت دانشجوی فعال ۱۴ هزار کلاس درس برای دانشجویان برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر : 814746

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، آتسا پارساپور رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست با مجموعه کارکنان حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از کسب رتبه نخست کشوری توسط معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ارزیابی عملکردی با ۹ محور و ۹۷ شاخص بین دانشگاه‌های آزاد مقام سوم کشوری و در ارزیابی آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: به‌واسطه خدمات ارزنده و تلاش مستمر و خدمات ارزشمند و همت والای همکاران متعهد و دلسوز حوزه آموزش در تحقق این مهم، موجب اعتلای و بالندگی این دانشگاه شده که شایسته تجلیل است. امسال، پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد با متوسط رشد بالای ۲۰ درصد در مقایسه با مهر ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته و در مقاطع دکتری تخصصی و کاردانی پیوسته میزان پذیرش با زمان معادل سال گذشته برابری می‌کند.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد استان هرمزگان طبق آمار سازمان مرکزی، تعداد کل دانشجویان فعال (دارای انتخاب واحد) در کشور را بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کرد و ادامه داد: این استان با قریب به ۲۶ هزار دانشجوی فعال دارای سهم بیشتر از ۲ درصد بوده و با رتبه ۱۳ کشوری از لحاظ جمعیت دانشجوی فعال برای این تعداد دانشجو نزدیک به ۱۴ هزار کلاس درس برنامه‌ریزی شده است.

پارساپور بیان کرد: نیمی از دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مشغول به تحصیل بوده که در نیمسال جاری ۸ هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌ نام و انتخاب واحد شده‌اند که سهم عمده با مقطع کارشناسی پیوسته و با ۳۰۰۰ دانشجو و حدود ۶۷ رشته بوده است. در مقطع کارشناسی رشته‌های جدیدی در استان هرمزگان راه‌اندازی شده‌ و می‌توان رشته‌های نقاشی، علوم ورزشی، مهندسی ایمنی صنعتی (HSE) , مهندسی برق-قدرت، طراحی صنعتی، مهندسی مکانیک و ... که تازه تأسیس هستند را نام برد.

وی اضافه کرد: در مقطع کاردانی نیز رشته‌های الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک شناور‌های صیادی، تجهیزات و ماشین‌آلات بنادر، مدیریت – خدمات بندری، جوشکاری، گازرسانی، نورد فولاد، مربی بهداشت مدارس، مربی‌گری پایه فوتسال و ... به مجموعه رشته‌های فعال استان اضافه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، وجود و حضور اعضای هیئت علمی توانمند و کارکنان متعهد و دلسوز را از سرمایه‌های بزرگ دانشگاه خواند و گفت: حضور این سرمایه‌های انسانی و استقبال چشمگیر دانشجویان از سیستم آموزشی دانشگاه و خدمات قابل ارائه، نشان داد که بعد از گذر از دوران کرونا نیز می‌توان با وجود باور‌های غلط عدم استقبال از آموزش حضوری، این مهم در دانشگاه آزاد با رشد چشمگیری روبه‌رو شود.

پارساپور ابراز امیدواری کرد که با تلاش مستمر کارکنان این مجموعه برای کسب مدارج بالاتر بتوانیم در حفظ و ارتقا جایگاه کسب شده این موفقیت‌ها را استمرار بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته