دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1401 - 14:29
پاک‌آیین در گفتگو با آنا:

اقدامات نژادپرستانه، آمریکا را به جنگ داخلی نزدیک کرده است

اقدامات نژادپرستانه، آمریکا را به جنگ داخلی نزدیک کرده است
سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان گفت: اعمال و رفتارهای نژاد پرستانه علیه رنگین پوستان آمریکایی، این کشور را در معرض جنگ داخلی قرار داده است و بیانگر نقض حقوق بشر سیستماتیک در آمریکا است.
کد خبر : 814322

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار منطقه و جهان خبرگزاری آنا درباره‌ تماس وزیر امور خارجه کشورمان با سفرای ایران در کشورهای اروپایی مبنی بر اقدامات موثر در پیش‌برد اهداف سیاست خارجی کشورمان، با توجه به افزایش فشار در موضوعات تحریم‌ها و پهپادها، گفت: نقش سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی برای مقابله با شایعات و شبهاتی که از سوی کشورهای غربی علیه ایران مطرح می‌شود بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: در وهله اول، در مبحث حقوق بشر، این جمهوری اسلامی است که باید مدعی کشورهای آمریکا و اروپا باشد چرا که سابقه‌ی نقض حقوق بشر در این کشورها بسیار زیاد است.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: این موضوع به لحاظ تاریخی، برای کشورهای غربی دیرینه است، یعنی همه جنایات گذشته کشورهای اروپایی چون انگلیس و فرانسه در آفریقا و غارت ثروت‌های این سرزمین و اعمال نژاد پرستانه آنها با مردم این کشورها که به صورت برده‌داری نمود داشت و تا به امروز که ما شاهد نقض آشکار حقوق بشر توسط آنها هستیم ادامه دارد.

پاک‌‌آیین در رابطه با وضعیت بد حقوق بشر و نژاد پرستی در آمریکا، تصریح کرد: اعمال نژاد پرستی علیه رنگین پوستان آمریکایی، این کشور را در معرض جنگ داخلی قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید این موارد به صورت مستقل و با مدرک توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی و همچنین در نیویورک، وین، ژنو و مجامع بین المللی مطرح شود و از مواضع به حق ایران با منطق و استدلال دفاع شود.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان با اشاره به روند مذاکرات احیای برجام نیز، افزود: به نظر می‌رسد غربی‌ها به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند تا بتوانند در موضوع برجام از ایران امتیاز بگیرند.

پاک آیین با تاکید بر این‌که این موضوع مورد موافقت ایران قرار نمی‌گیرد، گفت: ما در عین حال که میز مذاکره را در رابطه با لغو تحریم‌ها ترک نمی‌کنیم اما تعهد جدیدی را هم نخواهیم پذیرفت.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان در پایان خاطرنشان کرد: ما حقوق ملت ایران را با تدوام مذاکرات و بدون عقب‌نشینی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته