دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 09:28

انتشار کتاب «پی‌های عمیق: شمع‌های بتنی درجا، طرح، محاسبه و اجرا» از سوی عضو هیات علمی واحد مراغه

کتاب «پی‌های عمیق: شمع‌های بتنی درجا، طرح، محاسبه و اجرا» از سوی دکتر نوبخت بختیاری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه به زیور طبع آراسته شد.
کد خبر : 81380

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر نوبخت بختیاری عضو هیات علمی واحد مراغه در سال ۱۳۴۴ در شهر میاندوآب متولد و پس از گذراندن دوره ابتدایی و متوسطه در رشته ریاضی – فیزیک در شهر زادگاهش، به ادامه تحصیل در دانشگاه تبریز پرداخته و دوره لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی عمران – سازه در آن دانشگاه به پایان می‌رساند.


بختیاری سپس برای گذراندن دوره دکتری در رشته سازه به باکو سفر کرده و پس از پایان تحصیلات به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه به فعالیت می‌پردازد.


وی در سال ۱۳۹۱ به عنوان چهره ماندگار مهندسین عمران استان آذربایجان غربی و در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر بر‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی مراغه معرفی می‌شود.


بختیاری درباره کتاب خود گفت: «شمع‌های بتنی درجا، بعنوان نوعی از پی‌های عمیق، به دلیل کاربرد روز افزون، دارای اهمیت فوق العاده‌ای از نظر تئوری و اجراست. این نوع پی‌ها در ساختمان‌های بلند، سازه‌های سنگین صنعتی، پل‌ها و سازه‌های خاص به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.»


وی افزود: «کتاب حاضر در دو بخش طراحی و اجرا تدوین یافته است. در بخش طراحی، روش‌های محاسبات کاربردی از نظر ژئوتکنیکی و سازه‌ای به‌صورت ساده و مبسوط بررسی شده و در بخش اجرا با استفاده از حدود ۲۵ سال تجربه طراحی در پروژه‌های مختلف عمرانی داخل و خارج کشور، به نکات مهم اجرایی از جمله، پیاده کردن محل شمع، حفاری، آرماتور بندی، بتن ریزی و رفع اشکالات اجرایی و بهسازی شمع‌ها، با جزئیات کامل پرداخت شده است.»


تاکنون بیش از ۴۰ مقاله علمی وپژوهشی از بختیاری در مجلات مختلف از جمله ISI داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب