تحصیل ۱۳۰ هزار دانشآموز در ۸۰۰ مدرسه سما/برخی دانشآموزان فضای واقعی تحصیل را درک نکردهاند
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از شیراز، نشست معاونان آموزشهای عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور مدیر بازرسی و حراست سازمان سما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس و معاون آموزشهای عمومی استان فارس در واحد شیراز برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست مجموعه سما را یکی از فرزندان خلف دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: شالوده سما از اول بهخوبی نهاد شده و علت این است که نیروهایی با شایستهسالاری، توانمندی و با ظرفیت بالا استخدام شدهاند.
محمدرضا قائدی متذکر شد: در سما جذب نیرو به شدت مراقبت شده که افراد باتجربه و خدوم به جامعه و آموزش و پرورش خدمت ارائه کنند.
وی با اشاره به سه سال وقفه در برگزاری حضوری مدارس بیان کرد: دانشآموزان در فضای مجازی آموزش دیدهاند؛ بنابراین اصلاً فضای واقعی را درک نکردهاند و در این راستا باید به شدت تلاش کنیم که اجماعی بین استادان شکل گیرد؛ چراکه در این نسل به شدت نیاز به بحث تربیتی وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تبیین کرد: بنابراین اگر از ظرفیت استادان غافل شویم هرگز موفق نخواهیم شد؛ چراکه توجه به کلاس درس و محیط کلاس برای آموزش و فرهنگ ضروری به نظر میرسد.
قائدی با بیان اینکه رسانه، سبک زندگی، هویت، گفتمان قدرت تولید میکند، توضیح داد: رسانه قدرت میآفریند که باید با استفاده از این ظرفیت برای تربیت دانشآموزان تلاش کنیم بهخصوص در زمینه امیدآفرینی که پرچمدار امیدآفرینی مقام معظم رهبری هستند.
**تحصیل ۱۳۰ هزار دانشآموز در مدارس سما
مدیر بازرسی و حراست سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست درباره دانشگاه آزاد اسلامی و سیاستهای این سازمان تشریح کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی به خوبی دیده نشده و جای کار بسیار دارد تا نقش دانشگاه در کشور بیشتر دیده شود.
محمدجواد پیشوایی اظهار کرد: در مجموعه سما ۱۳۰ هزار دانشآموز داریم که در ۸۰۰ مدرسه تحصیل میکنند و در این حال سیاست سما افزایش کمّی مدارس نیست.
وی، مجموعه سمای استان فارس را یکی از بزرگترین مجموعههای کشور از لحاظ جغرافیایی دانست و ادامه داد: سازمان سما یکی از مهمترین نهادها برای خانوادههاست و در آینده نقش بیشتری ایفا خواهد کرد.
مدیر بازرسی و حراست سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی درباره ناآرامیهای اخیر و ورود دانشآموزان از فضای مجازی به مدارس گفت: باید برنامههایی برای صحبت کردن با جوانان مهیا کنیم تا جوانان با حاکمیت و خانوادهها ارتباط بهتری برقرار کنند. باید چگونگی رفتار خانوادهها با فرزندان را به آنان توضیح دهیم و این کار موجب میشود تا انسجام بین خانواده، دانشآموز و معلم شکل بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس هم مدارس سما را شرکای قابل اعتماد تربیتی آموزش و پرورش نامید و اظهار کرد: ارتباط بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما، دارای سابقهای دیرینه مبتنی بر فرهنگ است.
محمدخلیل عسکری گفت: استراتژی در مجموعه سما، مؤسسات و نهادهای دیگر برای تقویت نسل باید مبتنی بر سند بنیادی آموزش و پرورش باشد و همگی امروز باید با ایجاد مدارس سالم به سمت تربیت همهجانبه برویم تا بتوانیم دانشآموزانی تربیت کنیم که علاقهمند وارد شوند و امیدوار به آینده خارج شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: همچنین باید به سمت مردمیسازی حرکت کنیم تا دانشآموزانی در حد تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
عسکری با تأکید بر ایجاد رشتههای مهارتی گفت: باید با ایجاد رشتههای نو و دانشبنیان به سمت مهارتآموزی حرکت کنیم که در این زمینه از حرکت و پویایی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت میکنیم.
در آغاز این نشست یکروزه معاون امور مدارس سمای استان فارس علاوه بر ارائه گزارش از وضعیت مدارس سمای استان فارس و برنامههای اجرایی آن در سال جاری درباره استراتژیهای توسعه آینده مدارس سما تشریح کرد: باید تحول در روشها صورت پذیرد.
مجید رحیمی توضیح داد که اکنون در حوزه روشها دچار اختلال هستیم و باید استراتژی تحول در روشهای یادگیری، تحول و تکامل در روشهای تربیتی را دنبال کنیم؛ چراکه نیاز به هوشمندی عقل و سیاست آموزشی داریم؛ بنابراین باید روشهای تعلیم و تربیت تغییر کند.
وی درباره یکپارچگی و وحدت در مجموعهها گفت: وحدت در منابع انسانی با جذب نیروهای انسانی شایسته و کارا، وحدت در اصول تربیتی و وحدت در اصول فرهنگی و نیاز به کانون ارزیابی توسعه اداری باید سرلوحه کار در سما قرار گیرد.
انتهای پیام/