دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1401 - 08:41
زارع در گفتگو با آنا:

اقتصاد ما دلاریزه شد/ نوسان ارزی به ضرر تولید و سرمایه‌گذاری است

اقتصاد ما دلاریزه شد  نوسان ارزی به ضرر تولید و سرمایه‌گذاری است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نوسان ارزی بهره‌برداری پروژه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند را با تاخیر مواجه می‌کند.
کد خبر : 813602

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگارگروه سیاست و حکمرانی آنا، در ارزیابی خود از افزایش نرخ دلار،گفت: قیمت ارز در بیش از یک دهه اخیر اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار داده به نوعی که اقتصاد ما دلاریزه شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما یا به بنزین و یا به دلار مربوط می شود، بیان کرد: این دو قلم کالا هر موضع دچار هر نواسان قیمتی شده، تورم رشد کرده و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در یک دهه اخیر نوسانات نرخ ارز بر اقتصاد ما حاکم شده و بیشترین آسیب پذیری هم از این بخش بوده است.

زارع با بیان اینکه مدیریرت ارزی کشو باید یک بار برای همیشه برای این حوزه تصمیم گیری کند، تاکید کرد: با این حال منابع ارزی ما کافی است و بانک مرکزی نیاز به ارز ندارد و حتی ارز نیمایی بیشتر از تقاضا در بازار وجود دارد.

وی بیان کرد: مدیریت ارزی کشور باید چارچوب های ارزی را برای کشور مشخص کند و براساس آن چارچوب نیاز ضروری مردم به ارز پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وقتی ارز گران می شود هر نوع کالایی که به ارز ارتباطی نداشته باشد بدون نظارت،گران می شود.

زارع اظهار کرد: البته حساسیت هایی مبنی بر قمیت بنزین هم وجود دارد که البته دولت هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد.

وی تاکید کرد: از بانک مرکزی می خواهیم برای ثبات بازار ارز تدابیری را صورت دهد تا از این نوساناتی که می تواند به ضرر تولید کننده باشد، جلوگیری کند. متاسفانه این نوسان بهره برداری پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارد را به تاخیر مواجه می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته