دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1401 - 10:55
در جلسه علنی مجلس؛

قالیباف: معیشت و اشتغال به یک میزان برای مجلس مهم است

قالیباف: معیشت و اشتغال به یک میزان برای مجلس مهم است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس روی دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است و به همان میزان که معیشت برای ما مهم است و اولویت دارد، اشتغال هم مهم است و اولویت دارد.
کد خبر : 813423

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۱۷ آبان) خانه ملت و در جریان بررسی عملکرد تخصیص بودجه اشتغالزایی اظهار کرد: مجلس روی دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است و به همان میزان که معیشت برای ما مهم است و اولویت دارد، اشتغال هم مهم است و اولویت دارد.

وی افزود: هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مجلس منابع و پول لازم برای تحقق اشتغالزایی را پیش بینی کرده است، به هیچ‌وجه قصد ما این نیست که به دولت بگوییم از معیشت بزنید و منابع آن را صرف اشتغال کنید، بلکه ما می‌گوییم هر پولی را در جای خودش هزینه کنید.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۰، از بند ۲۸ تبصره ۱۴، ۳۲ همت برای بحث مربوط به اشتغال در نظر گرفتیم، از سوی دیگر کل منابع تبصره ۱۴ تحقق یافته و منابع معیشت به صورت صد درصد تخصیص یافته است، اما اشتغال این گونه نبوده است.

قالیباف با بیان اینکه متأسفانه به جای تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تحقق اشتغالزایی، ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر هنوز اختصاص داده نشده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف است این ۱۳ هزار میلیارد تومان را در ادامه سال به وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای اشتغال تخصیص دهد.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر این است که قانون نوشته و درآمدها محقق شود، اما در جای خودش هزینه نشود، پس بفرمائید مجلس و دولت می‌خواهند چه کار کنند؟

رئیس مجلس اظهار کرد: البته ما شرایط سخت دولت را می‌فهمیم اما براساس درآمدهایی که وارد خزانه شده است، قضاوت می‌کنیم، ما حواسمان به معیشت و اشتغال مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته