دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1401 - 09:16
رسالت دانشگاهیان در جنگ شناختی

جلیلی: جامعه دانشگاهی با دانش‌افزایی توطئه‌‌های دشمن را خنثی کند

جلیلی: جامعه دانشگاهی با دانش‌افزایی توطئه‌‌های دشمن را خنثی کند
رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد تهران گفت: رسالت دانشگاهیان در جنگ شناختی اخیر بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است با ابزار معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی، توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.
کد خبر : 813376

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ورامین، حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک جهاد تبیین را مهم‌ترین تاکتیک مقابله در جنگ شناختی اخیر دانست و اظهار کرد: رسالت دانشگاهیان در جنگ شناختی اخیر بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است جامعه دانشگاهی با ابزار معرفت افزایی و دانش‌افزایی توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی با اشاره به مضمون روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در باب دشمن‌شناسی عنوان کرد: مولای متقیان حضرت علی (ع) در این باره بر کوچک نشمردن دشمن تأکید دارند و می‌فرمایند کوچک شمردن دشمن شما را از مراقبت بازمی‌دارد و چه بسیار کوچکی که بر بزرگی پیروز شد. دشمن وارد جنگ پیچیده و شناختی شده و جنگ امروز جنگ روایت‌هاست. مدل آن ترکیبی و بهره‌برداری از همه ابزارهاست.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بر لزوم تأثیرگذاری استادان بر دانشجویان و نسل جوان تأکید کرد و ادامه داد: نسل جدید کم شنیده و اگر با روی خوش، فضای تعاملی و تکیه بر منطق در محیطی مثل دانشگاه با آنها صحبت شود، با اینکه نسل جوان جواب سؤالات خود را می‌گیرد، هرگونه بستری برای فتنه‌انگیزی دشمن فراهم نخواهد شد.

جلیلی با تشریح برخی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع به‌ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری می‌تواند در حوزه کارآفرینی اثربخش وارد شده و برای جوانان و دانشجویان امیدآفرین باشد.

کیان پهلوان افشاری رئیس واحد ورامین-پیشوا و قرچک نیز با اشاره به شرایط و ابعاد جنگ ترکیبی اخیر و لزوم مواجهه دانشگاهیان در این عرصه گفت: برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای و بازنگری در سرفصل و نحوه ارائه دروس عمومی و معارفی مبتنی بر شرایط زمانی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

جامعه دانشگاهی با دانش‌افزایی توطئه‌های دشمنان را خنثی کند

به گزارش آنا، نشست مسئولان، معاونان، مدیران اجرایی و واحد خواهران دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هم به میزبانی واحد ورامین-پیشوا برگزار شد و حاضران  به نقاط قوت و ضعف طرح حامیم و مسائل جاری درباره دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداختند و حجت‌الاسلام جلیلی با اشاره به برگزاری مطلوب طرح حامیم در چالوس از همکاران دفاتر نهاد نمایندگی قدردانی کرد.

در این نشست پیشنهاداتی درراستای ارتقای سطح بهره‌مندی از ظرفیت‌های گروه‌های معارفی و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از سوی پهلوان افشاری ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته