دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1401 - 15:04
محققان دریافتند؛

بهترین زمان برای ورزش کردن

بهترین زمان برای ورزش کردن
محققان در بررسی‌های اخیر خود به بهترین زمان ورزش کردن به منظور کاهش وزن و تناسب اندام پی بردند.
کد خبر : 813283

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، محققان در بررسی‌های اخیر خود به بهترین زمان ورزش کردن به منظور کاهش وزن و تناسب اندام پی بردند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند، در این پژوهش نزدیک به ۷ هزار نفر را در رده سنی ۴۵ تا ۶۵ سال مورد مطالعه قرار دادند.

براساس یافته‌های جدید، ورزش بین ظهر تا نیمه شب مقاومت به انسولین را تا یک چهارم کاهش می‌دهد؛ به گفته محققان هلندی مقاومت به انسولین می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

مطالعات نشان داده، ورزش در زمان بهینه می‌تواند به افراد کمک کند وزن خود را کنترل کنند و شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

مقاومت به انسولین، شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طورثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود. در حالت مقاومت به انسولین مقدار انسولین تولید شده از پانکراس در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است اما مشکل در پاسخ سلول‌ها به انسولین است. مقاومت به انسولین معمولاً به صورت کشف‌نشده منجر به بروز دیابت نوع ۲ می‌شود.

مطالعات قبلی ورزش را عامل موثر در جذب بهتر انسولین دانسته‌اند که در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد، اما دانشمندان می‌خواستند بررسی کنند که آیا زمان‌بندی در این روند تأثیری دارد یا خیر که پژوهش‌ها نشان داد، ورزش و فعالیت بدنی در زمان ظهر به بعد، می‌تواند تاثیرات مثبت بیشتری بر سلامتی بگذارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته