دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1401 - 13:34
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

سؤال از خاندوزی درباره بازار بورس روی میز نمایندگان مجلس + محور‌های سؤال

سؤال از خاندوزی درباره بازار بورس روی میز نمایندگان مجلس + محور‌های سؤال
یک نماینده مجلس از تقدیم سؤال از وزیر اقتصاد درباره وضعیت بازار بورس به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.
کد خبر : 813264

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا از تقدیم سؤالش از سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت کاهش شاخص بورس و به تبع آن کاهش ارزش سهام خبر داد و گفت: علت اختلاف زیاد قیمت دلار سامانه نیمایی و بازار آزاد و نیز رعایت نکردن دستورالعمل صادره درباره نرخ سود سپرده بین بانکی از محور‌های سؤال از وزیر اقتصاد است.

وی با اشاره به جزئیاتی از محور‌های سؤال از وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: یکی دیگر از محور‌های سؤال از وزیر اقتصاد بازنگری و اصلاح نکردن در مقررات بازارگردانی بازار سرمایه است که باید این موارد اصلاح شود و بازنگری جدی صورت گیرد.

متن کامل سؤال نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

خلاصه سوال:

علت کاهش شاخص بورس اوراق بهادار برای مدت طولانی که به تبع آن کاهش ارزش سبد سهامداران جز و کاهش ارزش سرمایه شرکت‌ها را در پی داشته چیست؟

شرح سوال:

جناب آقای وزیر

همانطور که مستحضرید بازار سرمایه بورس اوراق بهادار یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است و اصلی‌ترین کارکرد آن هم هدایت نقدینگی و سرمایه‌های بلااستفاده به سمت بخش تولید است که از طریق همین بازار می‌تواند به تأمین مالی جهت گسترش و نوسازی خطوط تولید شرکت‌ها اقدام کرد،  اما متأسفانه در یک سال گذشته نه تنها اینکه پول جدیدی وارد بورس نشده، بلکه هر روزه شاهد خروج مبالغ قابل توجهی پول ازاین بازار بوده و هستیم که خروج این حجم از پول علاوه بر اینکه آسیب جدی به بخش تولید وارد کرده، باعث کاهش ارزش سرمایه سهامداران جز و همچنین کاهش ارزش سرمایه شرکت‌ها نیز شده است.

خروج پول‌های سرگردان باعث اخلال در بازار سکه، دلار، طلا، مسکن و ... نیز شده است؛  لذا ضروریست پاسخ‌های لازم و قانع‌کننده به سؤالاتی که توسط فعالان بازار بورس اوراق بهادار مطرح شده و این روز‌ها ناراحت و نگران وضع موجود در بازار سرمایه هستند داده شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته