دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1401 - 20:57
در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد

استفاده آمریکا از بمب‌افکن‌ راهبردی «بی-یک بی» در آخرین روز رزمایش مشترک با کره جنوبی

استفاده آمریکا از بمب‌افکن‌ راهبردی «بی-یک بی» در آخرین روز رزمایش مشترک با کره جنوبی
ایالات متحده و کره جنوبی به بهانه اینکه پرتاب‌ موشک توسط کره شمالی می‌تواند به آزمایش هسته‌ای توسط این کشور منتهی شود، بزرگترین رزمایش نیروی هوایی خود را تا امروز تمدید کردند.
کد خبر : 812928

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داده که قرار است در روز پایانی رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا، یک بمب‌افکن استراتژیک «ب-یک بی» B-1‌B آمریکایی نیز حضور داشته باشد. 

این رزمایش که از ابتدا قرار بود از روز دوشنبه تا جمعه برگزار شود، برای یک روز دیگر تمدید شده و قرار است در روز پایانی از این بمب‌افکن راهبردی نیز رونمایی شود. 

این اقدام مشترک سئول و واشنگتن در پاسخ به شلیک‌ موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صورت می‌گیرد. این نخستین بار از زمان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ است که کره شمالی موشکی را در نزدیکی آب‌های سرزمینی کره جنوبی شلیک می‌کند. 

ایالات متحده و کره جنوبی هشدار داده‌اند که این پرتاب‌ها می‌تواند به آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی منتهی شود و در پاسخ به آن، بزرگترین رزمایش نیروی هوایی خود را تا روز شنبه تمدید کردند.

یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفت که یک بمب افکن راهبردی B-1B نیروی هوایی آمریکا در آخرین روز رزمایش مشترک دو کشور شرکت خواهد کرد.  این مقام بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت تا به بیان این نکته اکتفا کرد که B-1B در برنامه‌های بعد از ظهر روز شنبه حضور خواهد داشت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته