دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1401 - 15:47
به مناسبت روز دانش‌آموز؛

دیدار مسئولان سمای گیلان با خانواده شهید دانش‌آموز چگونه گذشت؟

دیدار مسئولان سمای گیلان با خانواده شهید دانش‌آموز چگونه گذشت؟
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان همراه جمعی از سمائیان با حضور بر مزار شهدای رشت با خانواده شهید دانش‌آموز علیرضا حساس دیدار کرد.
کد خبر : 812875

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رشت به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان به همراه مدیران مدارس، کارکنان و جمعی از دانش‌آموزان سما واحد رشت با حضور بر مزار شهدای رشت به‌خصوص با شهید دانش‌آموز علیرضا حساس تجدیدمیثاق کردند.

در این مراسم مادر و خواهر شهید دانش‌آموز علیرضا حساس حضور داشتند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان در این نشست با گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان یکی از بهترین و ارزشمندترین کار‌های است که می‌توانیم انجام دهیم.

تیمور آمار افزود: شهیدان یک روزی در شرایط عادی زندگی می‌کردند، اما اقتضای شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که تمامی تعلقات دنیوی را رها کردند و به امر مهم‌تری پرداختند و برای دفاع از میهن و دین خود به جبهه رفتند و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیدار مسئولان سمای استان گیلان با خانواده شهید دانش‌آموز چگونه گذشت؟

وی با بیان اینکه احترام به خانواده شهیدان که بهترین دارایی زندگی‌شان را تقدیم ایران اسلامی کردند، ارزشمندترین کار‌ها است، افزود: شأن و منزلت شهیدان نزد خداوند اجل کارهاست و ما انسان‌های خاکی در جایگاهی نیستیم که بخواهیم جایگاه این عزیزان را تعریف کنیم.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان، خطاب به مادر شهید علیرضا حساس گفت: مادر عزیز همه ما جزء خانواده شما و قدردان شما مادر بزرگوار و فرزند شهیدت هستیم، امیدوارم در محضر خداوند قدردان مجاهدت‌های شهیدان والامقام باشیم.

مادر شهید علیرضا حساس هم در این دیدار گفت: علیرضا سال دوم دبیرستان بود که به جبهه رفت و در سن ۱۷ سالگی به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه رفتار و عملکرد علیرضا همیشه در راستای انقلاب و امام بود، افزود: نماز و روزه این شهید از ۱۰ سالگی ترک نشد و همیشه احترام بزرگ‌تر‌ها را داشت.

مادر شهید علیرضا حساس، همه را به حرکت در مسیر صراط مستقیم توصیه کرد و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و همه وظیفه داریم پشتیبان انقلاب اسلامی، رهبری و شهدا باشیم.

مداحی و قرائت وصیت‌نامه شهید توسط یکی از دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم
بود. شهید حساس ۲۹ آذرماه سال ۱۳۴۵ در شهر بندر انزلی به دنیا آمد، تولدش مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی (ع) بود و تنها فرزند پسر خانواده و نذر امام رضا (ع) بود.

همچنین شهید حساس در ماه مبارک رمضان که متعلق به مولای متقیان حضرت علی (ع) است به دنیا آمد، نامش را علیرضا نهادند. پدرش عزت‌الله حساس کارمند ارتش و مادرش حاج خانم رقیه حسن‌زاده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته