دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

فعالان استارتاپی کودک و نوجوان روی «سکو» می‌روند/ ۳ شیوه اعطای تسهیلات به کسب و کارها

فعالان استارتاپی کودک و نوجوان روی «سکو» می‌روند  ۳ شیوه اعطای تسهیلات به کسب و کارها
دبیر اجرایی طرح ملی حمایت از کسب و کار‌های کودک (سکو) از شرایط بهره‌مندی از تسهیلات این طرح گفت.
کد خبر : 812842

«مسعود مهراد» دبیر اجرایی طرح ملی حمایت از کسب و کار‌های کودک «سکو» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه فرهنگ خبرگزاری آنا اظهار داشت: طرح «سکو» که ترکیبی از دو سرواژه «سپهر» و «کودک» است، اولین رویداد حمایت ملی از کسب و کار‌های کودک محسوب می‌شود که توسط حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری صندوق پژوهش و فناوری سپهر در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد فعال در حوزه کودک رقم خواهد خورد.

وی ابراز داشت: طرح «سکو» برای حمایت، رشد و فعال سازی هسته‌ها و مجموعه‌های فرهنگی هنری کودک و نوجوان، تجاری سازی نوآوری‌ها و کاربردی نمودن دانش و دستاورد‌های این حوزه از طریق اعطای خدمات مالی و اعتباری طراحی شده است. به این منظور، شرکت‌ها، موسسه‌ها و کسب و کار‌های فعال در موضوعات مطروحه در سر فصل‌های سه گانه‌ای که در ادامه خواهم گفت مورد حمایت طرح قرار خواهند گرفت. این سرفصل‌ها عبارت‌اند از: تکمیل و ارتقاء محصولات در موضوعات مورد حمایت، توسعه زیرساخت تولید محصولات در موضوعات مورد نظر، تولید محصولات و خدمات در موضوعات موردحمایت.

** ۶ کسب و کار‌ کودکانه که حمایت می‌شوند

مهراد درباره موضوعات مورد حمایت این رویداد استارتاپی نیز گفت: موضوعات مورد حمایت طرح «سکو» به صورت مقطعی و بر اساس ظرفیت‌ها و اولویت‌های موجود اعلام می‌شود. در حال حاضر ۶ موضوع در این زمینه مطرح شده که عبارت است از؛ ساخت عروسک‌های بازی و نمایشی، اپلیکیشن‌های تعاملی کودک و نوجوان، تولید و ساخت هدایای کودک، تولید و ساخت اسباب بازی‌های کودک و نوجوان، بازی‌های رومیزی (برد گیم) و بازی‌های موبایلی و دیجیتال.

دبیر اجرایی طرح ملی حمایت از کسب و کار‌های کودک افزود: بسیاری از کسب و کار‌های خرد در حوزه کودک و نوجوان به خاطر فقدان حمایت کافی با چالش‌های زیادی مواجه هستند و بخشی از آن‌ها حتی به ورطه ورشکستگی افتاده‌اند. طرح «سکو» فاز اول حمایت از این کسب و کار‌ها است و ان شالله در فاز‌های بعدی تسهیلات بیشتری را به این امر اختصاص خواهیم داد.

** چگونگی اعطای تسهیلات 

وی افزود: تسهیلاتی که در اختیار طرح‌های منتخب قرار می‌گیرد به سه شکل خواهد بود. مبلغ هر کدام از تسهیلات «قرض الحسنه» ۲۰۰ میلیون تومان است؛ میزان حمایت در قالب «قرض الحسنه مضاربه یا سرمایه در گردش» ۳۰۰ میلیون تومان و امتیاز وام درنظر گرفته شده نیز ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته مباحثی مثل تنفس سپرده و میزان بازپرداخت و تعداد اقساط توسط صندوق پژوهش و فناوری تعیین خواهد شد.

مهراد گفت: متقاضیان می‌توانند جهت شرکت در فراخوان «سکو» از طریق سامانه صندوق سپهر به نشانی www.irsakko.ir ثبت نام کرده و تا دهم آذرماه طرح نامه خود را در موضوعات مطروحه ثبت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته