دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1401 - 16:50
حجت‌الاسلام حاجیانی مطرح کرد؛

کارخانه انسان‌سازی نیازمند چیست؟/ دین، بسترساز سعادت بشر

کارخانه انسان‌سازی نیازمند چیست؟  دین، بسترساز سعادت بشر
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ایجاد کارخانه انسان‌سازی را نیازمند حکومت و کادرسازی دانست.
کد خبر : 811649

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حاجیانی که به‌عنوان مدرس دوره در طرح فرهنگی حلقه‌های میانی (حامیم) دانشگاهیان استان بوشهر در قم محل برگزاری این دوره فرهنگی حضور دارد در کلاس آموزشی «خلقت انسان تا انقلاب اسلامی» با بیان اینکه انسان موجودی است با «ظرفیت بی‌نهایت»، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایمان امروز به واسطه ندیدن پروردگار و انبیای الهی، ایمانی برگرفته از غیب است؛ بنابراین موضوعی که اینجا مطرح می‌شود اینکه انسان خود باید متوجه وجود خداوند باشد و نیازی به واسطه اولیاء و انبیاء نیست.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را آفرید تا خلیفه الله روی زمین باشد، عنوان کرد: جریان خداشناسی به عنوان یک لطف خدا در نهان وجود آدمیان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با تأکید بر اینکه مقام خلیفه الهی یعنی اینکه انسان تمام ظرفیت‌های بالقوه خود را بالفعل کند و به حد کمال و نهایت خود برساند، تشریح کرد: زمین محل عمل، برزخ محل جزا و قیامت محل عذاب است، بنابراین مکان بالفعل شدن ظرفیت‌ها، در زمین است، اما باید توجه داشت که انسان متعلق به این دنیا نیست و هدف والایی دارد و هرگز نباید خود را دلبسته و مشغول وابستگی‌های دنیوی کند.

دبیر کمیته محتوایی طرح حامیم استان بوشهر با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلق کرد و سپس راهنمایی، خاطرنشان کرد: حکمت خدا بر این بود که برنامه هدایت را تعیین کند و برای هدایت انسان فرستاده‌هایی فرستاد، چراکه برای عمل کردن به حکمت الهی، نیاز به انبیاء است.

حاجیانی با اشاره به اینکه انبیاء مأموریت داشتند تا کارخانه انسان‌سازی ایجاد کنند تا بندگان فوج فوج به دین خدا وارد شوند، تبیین کرد: این ایجاد کارخانه نیازمند حکومت و کادرسازی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دین بستر راه، روش و بسترساز آرامش و سعادت بشریت است، عنوان کرد: در دین هدف، مبدأ، مسیر و چگونگی تعالی انسان مشخص است و باید مبلّغان دینی این مسئله را به جذاب‌ترین و گیراترین شکل بیان و ارائه دهند.

وی در ادامه با توضیحاتی درباره کتاب طرح کلی «اندیشه‎ اسلامی در قرآن» از مقام معظم رهبری، تشریح کرد: این کتاب براساس ۲۸ جلسه سخنرانی مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان است که سال ۵۳ در حرم رضوی بیان شده و پس از نزدیک به ۴۰ سال در سال ۹۲ به رشته تحریر درآمد و در آن به شکلی اثرگذار، ابتدا مسئله ایمان و سپس توحید، نبوت و ولایت را به طور مفصل توضیح داده است.

به گزارش آنا، طرح حامیم استان بوشهر با حضور ۱۳۵ دانشجو از دانشگاه‌های استان بوشهر و به مدت یک هفته در شهر مقدس قم و جوار حرم مطهر حضرت معصومه ( س) و مسجد جمکران در حال اجراست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته