دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1401 - 14:45
رنگرز در نشست خبری:

از استعفای سوریان شوکه شدیم/تا زمانی که هستم روی سکو نمی روم/ هیچ مربی عاقبت به خیر نشده است

از استعفای سوریان شوکه شدیم تا زمانی که هستم روی سکو نمی روم  هیچ مربی عاقبت به خیر نشده است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: از استعفای سوریان شوکه شدیم، دبیر موضوع را نپذیرفته است، حضور او برای کشتی فرنگی موثر خواهد بود.
کد خبر : 811572

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: جامعه کشتی از حادثه تروریستی بسیار متاثر شده و تسلیت می‌گویم. من خودم را به عنوان مسئول در بحث فنی موکلف به پاسخگویی می‌دانم، این آمادگی از طرف کادرفنی وجود دارد. کشتی فرنگی همیشه از یک اتفاق رنج می‌برد و آن هم اقلیت بودن آن در برابر کشتی آزاد است. آن چیزی که الان در کشتی فرنگی وجود دارد جوانانی است که در این رشته هستند و در تیم امید هم شاهد موفقیت آنها بودیم. کار بسیار سختی داریم چرا که کمتر از دو سال به المپیک زمان داریم، در برخی اوزان مشکل داریم، برای رسیدن به استاندارد حداقل چهار تا هشت سال زمان نیاز داریم. در هر رشته زمانی به سرمربی دادیم موفق بوده است. داشته‌های کشتی فرنگی هم مشخص است.

** مسابقات 2021 نروژ و المپیک 2012 یک اتفاق بوده است

وی گفت: از ۲۵ شهریور تا آذرماه مسابقات مختلفی پیش‌رو داریم، ابتدای قهرمانی جهان که گزینشی المپیک محسوب می‌شود؛ پس از آن بازیهای آسیایی هانگژو را خواهیم داشت که اهمیت زیادی برای ایران دارد، دو هفته بعد رقابت‌های امید و جام جهانی را پیش داریم. حلقه مفقوده کشتی فرنگی امری به نام پشتوانه سازی است. قهرمانان ما در کشتی جهان نشان دادند می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. پنج مسابقه سخت پیش رو داریم که نیاز است دو تیم توامان با هم داشته باشیم تا در مسابقات مختلف موفق شوند. اولین هدف ما این است که در رقابت‌های جام جهانی به میزبانی باکو بدون حضور قهرمانان شرکت کنیم. باید به جوانان شایسته ما در مسابقات رسمی و درجه دوم میدان بدهیم تا زمینه حضور آنها را برای پشتوانه سازی فراهم کنیم. مضاف بر اینکه چرخه انتخابی هم دنبال خواهیم کرد. مسابقات جهانی سال آینده به مراتب سخت‌تر خواهد بود. مسابقات ۲۰۲۱ نروژ یک اتفاق بود، المپیک ۲۰۱۲ هم همینطور. کار سخت است ولی کشتی فرنگی ایران همین ظرفیت را دارد و باید براساس آن پیش برویم.


** از استعفای سوریان شوکه شدیم
وی در مورد استعفای سوریان گفت: از این اتفاق شوکه شدیم، دبیر موضوع را نپذیرفته است، حضور او برای کشتی فرنگی موثر خواهد بود و امیدوارم تجدید نظر کند، یکی از شروط من حضور او در کشتی است. صحبتی هم با او داشتم و از او خواستم تا المپیک بماند.

** سه ضلع موفقیت تیم ملی مشخص شد

وی در مورد حضور روانشناس و دکتر تغذیه اظهار داشت: سه ضلعی که موفقیت تیم ملی را رقم می‌زند، دکتر تغذیه، روانشناس و مربی بدنساز است. تلاش ما این است که از سه مورد قابل اطمینان استفاده کنیم. مربی بدنساز بهمنی است، در حوزه تغذیه و روانشناس کسانی که وقت بگذارند.در گذشته در یک هفته باقی مانده روانشناس در کنار تیم قرار می‌گرفت که این بازخورد مثبت نداشت. بنابراین به دنبال فردی هستیم که به صورت مداوم در کنار تیم باشد و تجربه کار ملی هم داشته باشد. حضور آنالیز یک بحث خاص و ویژه است و بسیار موثر است. آنالیز بخشی از کادرفنی است و بحث بسیار جدی است و مثل روانشناس و تغذیه باید به صورت مداوم در کنار تیم بماند.
 
** هر کسی بتواند به کشتی فرنگی کمک کند استقبال می کنیم

رنگرز در پاسخ به خبرنگار آنا در مورد بازگشت قهرمانان کشتی به تیم ملی عنوان کرد: هر قهرمان المپیک و جهان الزما مربی و سرمربی خوبی نخواهد بود و ممکن است عکس آن هم اتفاق بیافتد، اینکه در اردوها به صورت همزمان از حضور مربیان سازنده استفاده کنیم یک فرصت است، از قهرمانان جهان و المپیک خواهش می‌کنیم تجربیات خودش را در اختیار کشتی‌گیران قرار دهند و فنون خود را به کشتی‌گیران انتقال دهند.تیم ملی متعلق به همه است و هر عزیزی که می‌تواند به کشتی فرنگی کمک کند ما استقبال می‌کنیم.
 
**قهرمانان و مدال آوران باید از طریق چرخه به تیم ملی برگردند

وی ادامه داد: قهرمانان ملی و مدال آوران که در تیم ملی نیستند اگر اراده آنها برای کشتی گرفتن و برگشتن باید باید از طریق چرخه ملی وارد شوند. اگر نقدهایی هم داشتند حق آنهاست و با آغوش باز آن‌ها را می‌پذیریم.در تیم ملی برای آنها باز است‌. در حوزه فنی هم اگر قصد ورود دارند، به نظر باید کار در باشگاه‌ها را شروع کنند و پس از آن در رده‌های پایه کار را ونبال کنند، بنابراین هر چقدر کسب تجربه کنند به نفع خودشان خواهد بود در غیر این صورت آسیب می‌بینند.
 
**بازگشت ارسلان به آسانی نخواهد بود

رنگرز در پاسخ به خبرنگار آنا در مورد بازگشت علی ارسلان گفت: موضوع مهاجرت فقط متعلق به کشور ما نیست. ارسلان قهرمان خوب و قابل احترام و شخصیت حرفه‌ای است. ولی طبق اتحادیه جهانی او وقتی برای صربستان کشتی گرفت تغییر تابعیتش به این آسانی نخواهد بود و دو سال باید از زمان ملی‌پوش شدن او بگذرد. شاید در این میان خودش دوست نداشته باشد دوباره برگردد. با این حال او قهرمان عزیز ما است.
 
** گام اول برای مرحله انتخابی برداشته شده است
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتقادها به چرخه انتخابی اظهارداشت: من برای بنا و سوریان احترام ویژه‌ای قائل هستم.اعتقاد دارم بنا هم چرخه انتخابی داشت هر چند مکتوب نبود و ابهاماتی داشت اما معتقدم او هم براساس چرخه پیش‌ می‌رفت. ما نقشه راه ملی‌پوشان را مشخص کردیم، قیاس آزاد و فرنگی مع‌الفارق است؛ ما کشتی‌گیران جهان را از گام دوم وارد چرخه کردیم، جوانگرایی و پشتوانه‌سازی هزینه دارد. بایستی همه ملاحظات را در نظر بگیریم. حتما انتخابی برگزار خواهد شد و مفاد شیوه نامه چرخه انتخابی اجرا خواهد شد. به عنوان گام اول روند ملی پوش شدن باید مشخص باشد که این اتفاق مبارکی است.هر سندی که مصوب می شود باید اجرا شود. ولی آن چیزی که مهم بود گام اول برای انتخابی قانونی تیم ملی برداشته شده؛ اگر هم نیاز به هزینه باشد آن را پرداخت خواهیم کرد.
 
** در مسابقات  جام جهانی به دنبال نتیجه نیستم

وی تاکید کرد: معتقدیم قانون بد از بی قانونی بهتر است و در چرخه انتخابی ثابت قدم خواهیم بود. ما نباید به این سمت برویم که در جام جهانی و قهرمانی آسیا نتیجه درخشان بگیریم.در حال حاضر برخی قهرمانان ما مصدوم هستند و فاصله زیادی با حریفان دارند. این قهرمانان باید حفظ شوند و نباید در هر مسابقه‌ای حضور داشته باشد که مستهلک و فرسوده شوند.اما خرد جمعی ما این است که در مسابقات جام جهانی به دنبال کسب نتیجه نیستیم؛ و هدف اصلی محک خوردن جوانان و پشتوانه‌های ما است.
 
** المپیک برای ما در اولویت قرار دارد
 
رنگرز درباره برنامه‌اش برای رقابتهای جهانی 2023 گفت: درست است که در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ پنجم شدیم اما شایستگی ما بیش از این اتفاق بود. پتانسیل ایستادن بر سکوی ۳گانه امری بدیهی و در دسترس است اما مجموعه اتفاقات آن را از تیم ملی دور کرد. مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را نباید با سال‌های قبل قیاس کرد.‌ برای بهبود جایگاه تیمی و کسب حداقل یک نشان طلا و حداکثر سهمیه، ۳ مدال‌آور در اوج شایستگی داریم. مجموعه‌ای از ملی‌پوشان بدون مدال داریم و جوان‌هایی که‌می‌توانند خلا فنی را پر کنند؛ برای همه آنها برنامه داریم، برای حضور در ۱۰ تورنمنت، از داشته‌های موجود بهره می‌گیریم که در چرخه انتخابی دیده‌ایم. تیم ایران جزو ۳ تیم خوب دنیا است و با یک برنامه مدون تا روز رقابت‌های جهانی کار را دنبال می‌کنیم، در وهله اول المپیک برای ما اولویت دارد و پس از آن قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و جام جهانی سال آتی در تهران که قهرمانی می‌خواهیم. به همین علت در جام جهانی پیش رو تیم جوان می‌فرستیم.
 
** لیگ کشتی نیاز به یک بازنگری دارد
 
 سرمربی تیم کشتی فرنگی در مورد شرایط لیگ گفت: به عنوان عضو کوچک جامعه کشتی از شما می‌پرسم چند کشور لیگ کشتی دارند؟ پاسخ آن بسیار محدود است؛ پدیده‌ای به نام لیگ با توجه به مقتضات فنی که دارد یک تعارضات جدی هم با بحث فنی پیدا می‌کند. یک بخشی که ما روی آن تاکید داریم بحث مالی است.این لیگ بار مالی ندارد و نیاز به بازنگری جدی دارد. قرارداد کشتی‌گیر از  ۵۰میلیون به ۳۰۰ میلیون رسیده که این یک رشد است، البته هزینه‌های زندگی هم بالا رفته است. قراردادها افزایش پیدا کرده و به فال نیک باید گرفت. اما لیگ به یک بازنگری جدی نیاز دارد. لیگ سال آینده به مراتب سال آینده سخت‌تر است چرا که تا آذرماه مسابقه داریم، بنابراین اگر امسال به صورت فشرده برگزار شد سال آینده امکان پذیر نیست، و از طرفی سال المپیک است و ممکن است کشتی‌گیر دچار آسیب‌دیدگی شود. بنابراین نیاز است لیگ به یک بازنگری جدی برسد.

** هیچ مربی در ورزش ما عاقبت به خیر نشده است

وی گفت: کشتی خط قرمز همه قهرمانان ما است حتی اگر یک روز و یا یک هفته باشد شما هیچ مربی ندیدید در ورزش ما عاقبت به خیر شده باشد. بنا سال گذشته مربی قرن شد و امسال اینگونه اتفاق افتاد. من نمی‌توانم بگویم تا تیر ماه آینده خودم هستم که بگویم دبیر ثبت نام می‌کند یا نه ولی الان همه گونه حمایت از فدراسیون را دیدیم.

** کسب سه نشان در بلگراد شکست نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره چند دستگی تیم ملی در بلگراد و اینکه چطور می‌خواهد این تیم را در مسیر قرار دهد،  خاطرنشان کرد: وقتی موفقیتی حاصل می‌شود همه دخیل هستند و در شکست هم دلایل متعدد دارد. هرچند کسب سه نشان در بلگراد شکست نیست خصوصا در فرنگی که قبلا برهوت مدال داشتیم اول کادر همدل و هم‌وزن با درک متقابل باید داشته باشیم.

** با خودم عهد کردم تا زمانی که هستم روی سکو نمی روم

رنگرز تصریح کرد: صمیمیت خوبی در مجموعه فنی ما وجود دارد. من با خودم عهد کردم تا زمانی که هستم روی سکو نروم و در امیدهای جهان هم حسن حسین‌زاده به نمایندگی از کادرفنی روی سکو رفت. کشتی فرنگی ما بزرگانی دارد اما همه باید در چارچوب عمل کنند. هر اتفاقی در گذشته رخ داده عملا در ورزش قهرمانی موضوعیت ندارد و هر کسی مدال می‌خواهد باید در چارچوب عمل کند.  در چرخه هم برای همه مسیر راه مشخص شده است. با حفظ حرمت و شان افتخار آفرینان ولیکن در فضای اردویی همه به یک چشم دیده می‌شوند. در کشتی آزاد حسن یزدانی و در فرنگی هفت مداله شدن سوریان را ببینید اینها کاملا در اردوها مثل بدون مدال‌ها عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته