دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 09:45

پیام تبریک رئیسان واحدهای دانشگاهی به مناسبت روز معلم

رئیسان واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پیام‌های جداگانه روز معلم و گرامیداشت مقام استاد را به جامعه معلمان و استادان دانشگاهی تبریک گفتند و یاد و خاطر استاد شهید دکتر مرتضی مطهری را گرامی داشتند.
کد خبر : 81145

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در پیام تبریک روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان به‌مناسبت روز معلم آمده است: روز معلم بزرگداشت مردان و زنانی است که وجود نازنین‌شان به مانند شمعی در تبیین و گسترش تعالیم الهی و علمی و پرورش آدمی برای فهم عشق، ایمان و زیبایی فروزان است و می‌سوزد تا جهان پیرامون خود را به نور آگاهی و امید روشن نگاه دارد.


جایگاه بی‌بدیل معلم که در عظمت آن به مقام پیامبران می‌ماند بی‌شک به دریایی می‌ماند که هر کس به اندازه وسعش از آن بهره می‌گیرد، و چه فرهیختگان متعهد و متخصصان دلسوز که در دامان آنان پرورش یافته و در مسیر خدمت به انسانیت گام برداشته‌اند.


در راستای منزلت بخشی به مقام شامخ معلم در ایران عزیز سالروز شهادت اسطوره ایمان و اخلاق و استقامت و بزرگ‌مرد عرصه اندیشه و فکر دانشمند فرزانه استاد شهید دکتر مرتضی مطهری را به نام روز معلم نام گرفت تا همه با تاسی از منش، نوع تفکر و نگرش ایشان در مسائل مختلف راه‌گشای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی باشند.


روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، هفته معلم را به همه معلمان، استادان دانشگاه و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت تبریک گفته، هدایت‌های دلسوزانه و رهنمون‌های عالمانه ایشان را ارج می‌نهد.


دکتر سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری هم به مناسبت روز معلم پیام تبریک داد.


متن پیام بدین شرح است: سپاس یگانه معبودی را سزاست که آدمیان را به دانش و خرد بر عالمیان سروری بخشید و راهنمایانی از میان ایشان برانگیخت تا تعلیم دهند و تربیت کنند و تعالی بخشند روح بلندی را که او در وجود انسان دمید و برافروزاند شعله‌های عشق را که امانت اوست در دل اشرف مخلوقات که شایسته این امانت بود.


تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مســــــیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.


فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله شهید استاد مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیبا‌ترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.


این‌جانب با گرامیداشت سالی که بنا به بیان مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است، روز معلم را به همه استادان، مربیان و دانشگاهیان تبریک عرض کرده و عزم، پایداری و تلاش صادقانه تلاشگران این واحد دانشگاهی را که از تولیدگران اصلی علم در کشور هستند را ارج نهاده، توفیق همگان را از درگاه احدیت در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) خواستارم.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر طاهره میرسادو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در پیامی فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، سالروز بزرگداشت مقام معلم را به همه استادان و معلمان تبریک گفت، متن کامل پیام به شرح زیر است:


دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز تجلیل از مقام والای استاد و معلم فرصت ارزشمندی برای بزرگداشت نام و یاد آن حکیم فرزانه و بهره گیری هرچه بیشتر از آثار و خدمات علمی وی به جامعه اسلامی و نشر افکار و اندیشه‌های ایشان به ویژه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.


در این ایام فرخنده‌ و تقارن هفته بزرگداشت مقام معلم و مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله و علیه و آله با گرامیداشت هفته‌ بزرگداشت مقام معلم، صمیمانه‌ترین سپاس‌ها را به همه کسانی که افتخار تدریس و تعلیم به دانشجویان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی دارند و عاشقانه‌ در راستای هدایت نسل جوان خدمت می‌کنند، تقدیم می‌دارم و توفیقات روزافزونشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب نیز معلمان را از اقشار فرهیخته جامعه دانست و بیان کرد: «رسالت معلم رسالت پیامبران است که در ترویج فرهنگ و تعالیم اسلام ناب نقش بسزایی دارند و معلم قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.»


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر کمال جوانمرد با گرامیداشت مقام شامخ معلم و اهمیت این روز گفت: «شغل معلمی از اهمیت ویژه و مبارکی برخوردار است که در قرآن معلمی را به عنوان جلوه قدرت لایزال الهی و پیرو راه انبیاء و رسولان یاد شده است.»


جوانمرد انتخاب روز معلم در سالروز شهادت استاد مطهری بسیار شایسته و بجا دانست و اظهار کرد: «استاد مطهری در حوزه علمیه قم دروس فقه، اصول، کلام و فلسفه را در محضر استادان بزرگ حوزه تحصیل نمود و خود معلمی دلسوز، وارسته و دردمند بود که بیشترین دغدغه آن هدایت نسل جوان بود.»


رئیس واحد میناب افزود: «استاد مطهری با کوله باری از اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی وارد دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلامی ناب و حقیقی دفاع کرد و در مقابل روشنفکران غرب زده و انسانهای متحجر ایستاد و مبارزه کرد.»


جوانمرد گفت: «نسل جوان و امروزی کشورمان نیازمند آگاهی با ارزش‌های اسلامی و انقلاب و به ویژه ارزشهای دفاع مقدس هستند که این رسالت معلمان است تا بتوانند رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازیهای رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را به نسل امروزی منتقل کنند.»


دکتر سید محمود طلاطبائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی واحد پزشکی تهران با صدور پیامی فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت روز استاد و معلم را به همه‌ استادان، پزشکان و متخصصان عضو هیات علمی واحد پزشکی تهران تبریک گفت.


فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیبا‌ترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.


تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مســــــیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.


این‌جانب هفته بزرگداشت مقام والای معلم و استاد را بر تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می‌نمایم. امیدوارم به لطف خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت ولی امر مسلمین آیت‌الله امام خامنه‌ای با تلاش و همت همه معلمان صبور این سرزمین شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیز این خطه از میهن اسلامی باشیم.


دکتر بهنام بهروزنام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم هم به مناسبت روز معلم پیام تبریک داد.


متن پیام بدین شرح است: خدای علیم را سپاس که خود معلم انسانهاست به راستی که استاد باغبان اندیشه در بهار رویش تفکر است . دست نوازشگر استاد ستایشگر راز هستی و ادب است که چشمه همیشه زاینده دارد و عطش اشتیاق را تلطیف می نماید. اکنون که در آستانه فرا رسیدن سالروز مقام والای استاد می باشیم به پاس تقدیر از مقام شامخ همه اساتید و معلمان ارجمند که همواره فاتح دلهای پاک و هدایت بخش فطرت الهی هستند زیباترین ترانه هستی به نام حضرت دوست نثارشان می کنیم و این روز فرخنده را شادباش می گوییم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته