دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1401 - 12:50
معاون سیاسی حزب موتلفه در گفتگو با آنا:

تسلیحات ایران عامل بازدارنده در برابر کسانی است که اوکراین را انبار مهمات کرده‌اند

تسلیحات ایران عامل بازدارنده در برابر کسانی است که اوکراین را انبار مهمات کرده‌اند
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما تسلیحات را برای بازدارندگی تجاوز استعمارگرانی میخواهیم که عربستان و اوکراین را انبار سلاح کرده اند.
کد خبر : 811309

مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران و البته هجمه گسترده تبلیغاتی در طرح ادعای استفاده از پهپاد‌های ایران علیه اوکراین،گفت: اتهام دولت آمریکا به ایران در زمینه فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه که از توانمند‌ترین کشور‌های تولید کننده سلاح است و فقط در طول یکسال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار سلاح فروخته است، نشان می‌دهد که به سطح بالای توانمندی نظامی ایران و شکست فشار حداکثری خود بر ایران معترف است. 

وی افزود: با همت جوانان و دانشمندان ایرانی در فناوری به جایگاه ارزشمندی رسیده ایم که نتیجه تهدید و تحریم غرب است و آمریکا که سال هاست در پی تحریم ما برای خرید سلاح است، اکنون در شرایطی قرار گرفته که باید فروش سلاح ما را تحریم کند و این در نتیجه خودباوری حاصل شده است که امروز ادعا می‌کنند سلاح ایرانی نقش اصلی در نبرد اوکراین دارد و سیستم‌های پدافندی غربی و ناتو را مختل کرده است.

معاون سیاسی حزب موتلفه  تصریح کرد: کشور‌های غربی در سال‌های جنگ تحمیلی هرگونه کمک نظامی از جمله سلاح شیمیایی که میتوانستند برای رژیم صدام ارسال کردند تا با آن مردم ایران را مورد حمله قرار دهد و بر اثر استفاده از تسلیحات شیمیایی آنهاست که جانبازان عزیز شیمیایی ما سال هاست که در رنج قرار دارد.

عرب صادق بیان کرد: امروز دولت‌های غربی استعمارگر تاوان گذشته خود را پس می‌دهند و با درخت تناور جمهوری اسلامی مواجه اند.

وی تاکید کرد: البته سیاست ایران پرهیز از جنگ و تنش و احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها است و همکاری تسلیحاتی و نظامی ایران با سایر کشور‌ها و از جمله روسیه گرچه وجود دارد، ولی سیاست ما فروش سلاح جهت کاربرد علیه اوکراین نیست، بلکه ما تسلیحات را برای بازدارندگی تجاوز استعمارگرانی میخواهیم که عربستان و اوکراین را انبار سلاح کرده اند.

معاون سیاسی حزب موتلفه با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: جالب است کشوری که خود این قطعنامه را نقض کرده حالا می‌گوید چرا شما با فلان پاراگراف ضمیمه B این قطعنامه را نقض کرده اید، حال اینکه در همین تفسیر هم فرافکنی می‌کند چراکه این موردی که ادعا می‌کنند مربوط به توسعه مشوک سلاح هسته‌ای است، نه سایر سلاح‌های متعارف.

عرب صادق افزود: جنگ اوکراین و روسیه معادلات نظم نوین جهانی را نمایان کرد و موضع انفعالی رژیم صهونیستی و ناتو آبروی سلطه طلبانه پوشالی را بر باد داده و امروز واهمه دارند که به اوکراین سلاح بدهند و این سلاح‌ها به دست ایران برسد.

وی بیان کرد: اینکه اسرائیل به اوکراین سلاح نمی‌دهد سه دلیل اصلی دارد، اول اینکه به پیروزی اوکراین امیدی ندارد، نقاط ضعف تسلیحاتی آن آشکار می‌گردد و سوم آنکه دشمنی با روسیه برای او بویژه در خاک سوریه هزینه ساز است.

این فعال سیاسی گفت: اکنون اگر ایران کنونی و قوی را با سال ۱۳۵۰ که بحرین را از دست داد، سگ آمریکایی حق کاپیتالسیون داشت یا مستشار روسی در صنعت فولاد حق توحش می‌گرفت مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که امروز که سایه ترس سلاح‌های ایرانی بر سر ناتو است و ناتوانی ناتو بر دنیا اثبات شده است. البته در داخل کشور هم غرب پرستان خیلی نگران نباشند و عاقبت اعتماد به آمریکا را ببینند که برای بقای هژمونی خود چه بر سر مردم اوکراین آورده است.

عرب صادق با اشاره به تحریم‌های دولت انگلیس علیه ملت ایران، گفت: کسانی که خود بیشترین سلاح را به اوکراین می‌دهند ایران را با ادعای فروش سلاح به روسیه تحریم می‌کنند و جالب است در داخل هم کسانی تا دیروز می‌گفتند ایران مستعمره روسیه شده و امروز می‌گویند چرا ایران به روسیه پهپاد‌های پیشرفته می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جنگ شناختی اخیر هم همه کشور‌های غربی با آنچه در اختیار داشتند به جنگ ایران آمدند و از همه سلاح‌های رسانه‌ای خود مثل توئیتر، ایسنتاگرام و تلگرام به صورت تمام قد استفاده کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته