دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 17:02

راهنمای خرید و ساخت انواع دستگاه استرچ پالت

راهنمای خرید و ساخت انواع دستگاه استرچ پالت
دستگاه استرچ پالت یکی دیگر از تجهیزات تولید شده توسط گروه صنعتی شیرزاد ماشین البرز می باشد، که با پیچیدن سلفون به دور محصولات مختلفی که در اندازه های متفاوت تولید می شوند، سبب حفظ تعادل محصولات آن ها می شود.
کد خبر : 811231

به گزارش خبرگزاری آنا،با توجه به این که بسته بندی محصولات در کارخانه های مختلف با مشکلات مختلفی همراه است، و قطعاً کارخانه های که در زمینه ی تولید محصولات فعالیت می کنند، برای بسته بندی محصولات خود به دستگاهی مناسب نیاز دارند، تا بتوانند چند محصول کوچک در کنار هم قرار دهند، و هم چنین بتوانند به راحتی آن ها را جا به جا کنید، و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنند. استرچ پالت دستگاهی کاربردی و پرفروش می باشد، که در زمینه ی بسته بندی به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این دستگاه به کارخانه ها این امکان را می دهد، تا به واسطه رول پلاستیکی شفاف (فیلم استرچ) محصولات خود را به صورت حرفه ای و دقیق بسته بندی کنند. از استرچ پالت جهت بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت، بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل، پالت کتاب استفاده خواهد شد. این دستگاه جهت بسته بندی محصولات، نایلون، نایلکس، سلفون، فوم و پلاستیک را به دور آن ها پیچانده و به نوعی دارای عملکرد مشابه شیرینگ پک می باشد.

دستگاه استرچ پالت

یکی از سوالاتی که ممکن است، در مورد استرچ پالت شیرزاد ماشین البرز برای شما پیش بیاید، در مورد طریقه ی کارکرد این دستگاه خواهد بود. برای پاسخ به این سوال قصد داریم، در رابطه با کارکرد این دستگاه توضیحاتی را ارائه دهیم.

جهت کار با دستگاه استرچ پالت بند لازم است، ابتدا اپراتور اقدام به گره زدن فیلم استرچ به یکی از پایه های پالت و فشردن استارت استرچ پالت در شرایط اتوماتیک خواهد کرد. بعد از آن دستگاه بسته بندی پالت با توجه به پارامترهای دریافتی نظیر پیچش فیلم استرچ در بخش پایین و یا قسمت بالا و تعداد رفت و برگشت عمودی فیلم استرچ روی پالت و با تنظیمات دو دستگاه اینورتر و میكروسوئیچ  اورلب و كنترل سیستم مكانیكی كشش فیلم، عملیات استرچ پیچی آغاز و تا پایان عملیات استرچ پالت مشغول خواهد بود. پس از این کار بسته بندی تمام شد، پالت به صورت کامل ایستاد فیلم توسط اپراتور پاره شده، و به وسیله لیفت تراک، پالت انتقال داده می شود، و دستگاه سلفون پیچ صنعتی برای عملیات بعدی آماده خواهد بود.

برخی از قابلیت های استرچ پالت بند به شرح زیر می باشد.

  • توانایی تنظیم کردن میزان کشش سلفون را دارد.

  • تنظیم کردن سرعت صفحه گردان و نگهدارنده سلفون توسط اینورتر

  • قابلیت تنظیم تعداد دور صفحه گردان جهت مکث پایین و بالای نگهدارنده سلفون در این دستگاه وجود دارد.

  • جهت تنظیم ارتفاع دارای یک سنسور می باشد.

  • برای تحمل راحت تر بارهای سنگین در زیر صفحه گردان دارای غلطک های پی وی سی می باشد.

  • جهت جا به جایی راحت و آسان دستگاه در بخش زیرین دکل از لولا استفاده شده است.

  • کنترل دستگاه به صورت دستی و اتومات

انواع دستگاه استرچ

  • دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

از این دستگاه می توانید برای سلفون پیچی محصولاتی که وزن کمتر از 2 تن دارند، استفاده کنید. سرعت بسته بندی این استرچ25 عدد پالت در ساعت می باشد، و فضای محدودی را اشغال می کند.

  • دستگاه استرچ پالت دستی

این دستگاه سلفون پیچی محصولات مختلف را با استفاده از نیروی دست و با کمک اپراتور انجام می دهد. عملکرد این استرچ پالت بسیار ساده و قابلیت تنظیم ارتفاع برای استفاده از انواع فیلم استرچ هستند. در این روش رول نایلون یا سلفون بر روی استرچ پالت دستی قرار گرفته، و اپراتور با چرخیدن دور بسته ‌ها عمل بسته ‌بندی را انجام می‌دهد. بسته بندی محصولات بدون دخالت دست انسان ها انجام می شود، و پیچش سلفون به صورت اتوماتیک انجام می شود.

  • دستگاه استرچ پالت دروازه ای

جا به جا کردن قطعات و محصولات سنگین (قطعات بزرگ خودرو، یخچال و کولر) با استفاده از استرچ پالت های معمولی وجود ندارد، بهتر است، برای انجام این کار از دستگاه استرچ پالت دروازه ای دکل گردان استفاده کنید. ظرفیت کاری این دستگاه تا 20 پالت در دقیقه می باشد. برای کار با این دستگاه اپراتور پالت ها را به کمک لیفتراک درون چهارچوب دستگاه قرار داده، و استرچ کشی محصول به شکل 360 درجه انجام خواهد شد. به کمک استرچ پالت دروازه ای می توان محصولات با طول بالای 2.5 متر را بسته بندی کرد.

  • دستگاه استرچ پالت مرغکدار

از دستگاه استرچ پالت مرغکدار برای بسته بندی و سلفون پیچی محصولات با وزن و ارتفاع زیاد و نامتعادل استفاده می شود. استرچ پالت مرغکدار از نظر عملکرد مشابه دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد، که اضافه شدن مرغک نگهدارنده در آن مانع از برهم خوردن تعادل محصولات در زمان استرچ شده است.

  • دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

جهت جا به جا کردن وسایل و چمدان های مسافران از راه های زمینی، هوایی و یا دریایی نیاز است، برای این که از آسیب دیدن وسایل مسافران جلوگیری کنیم، بهتر است، لوازم را استرچ پیچی کرد. استرچ پالت فرودگاهی به واسطه زائده ای که بر روی بستر داشته مانع از پرت شدن کالا در زمان استرچ کشی خواهد شد. راه اندازی این دستگاه به برق شهری 200 ولتی نیاز دارد، و قابلیت تولید آن در ابعاد مختلف برای کارهای گوناگون امکان پذیر است.

  • دستگاه استرچ پالت حرارتی

دستگاه استرچ پالت حرارتی قابلیت استفاده برای پالت های بزرگ نظیر یخچال می باشد. قابلیت پیش کشش این دستگاه باعث شده، که نایلون استرچ کمتری مورد استفاده قرار گیرد. استرچ پالت حرارتی جهت کار کردن از گاز شهری تغذیه می کند.

راهنمای خرید انواع دستگاه استرچ پالت

مزایای استفاده از استرچ پالت

  • کاهش زمان عمل سلفون‌ کش

با توجه به این که سلفون ‌کشی محصولات بدون استفاده از این دستگاه سخت خواهد بود، چون دستگاه استرچ پالت قابلیت بسته‌ بندی هر محصولی را دارد، و شما می ‌توانید حجمی بالایی را در مدت زمان کم سلفون‌ کشی کنید.

  • افزایش راندمان و کارایی

استفاده از این دستگاه باعث می شود، تا سرعت بسته ‌بندی افزایش پیدا کند.

  • کاهش نیروی انسانی

استفاده از استرچ پالت نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد.

  • کاربری راحت

نوع اتوماتیک این دستگاه دارای عملکرد ساده ‌ای می باشد، و شما می ‌توانید هر پک محصولی را در هر سایز و وزنی بسته‌ بندی کنید.

  • کاربرد بالا

دستگاه های استرچ پالت در مدل های مختلف برای انجام کارهای مختلف طراحی و برای فروش روانه ی بازار می شوند، و این پتانسیل را دارند، که انواع جعبه‌ های کارتونی، بشکه، رول ‌های پارچه ‌ای و فلزی، بسته ‌های گچ و سیمان، قوطی و باکس ‌های نوشابه، کتاب ها و... را سلفون‌کشی کنند.

قیمت دستگاه استرچ پالت

در تعیین قیمت استرچ پالت علاوه بر نوسانات موجود در بازار عوامل دیگری اعم از عملکرد، ظرفیت، میزان مصرف فیلم استرچ، اندازه صفحه پالت، وزن و ارتفاع پک محصول و... تأثیرگذار می باشد، و باعث می شود، تا نتوانیم قیمت ثابتی برای این دستگاه در نظر گرفت. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق استرچ پالت با کارشناسان گروه شیرزاد ماشین البرز در ارتباط باشید، و بعد از دریافت مشاوره رایگان نسبت به خرید استرچ پالت به صورت اینترنتی و غیر حضوری اقدام کنید. در صورتی که توانایی خرید این دستگاه را ندارید، می توانید جهت استعلام قیمت دستگاه استرچ پالت دست دوم و خرید آن با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

کارشناس فروش: 09121167683

انتهای پیام/

برچسب ها: پالت سلفون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته