دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 14:06
دو هفته مانده به انتخابات کنگره؛

محبوبیت «بایدن» به ۳۹ درصد سقوط کرد

محبوبیت «بایدن» به ۳۹ درصد سقوط کرد
کاهش چشمگیر محبوبیت رئیس جمهور آمریکا نشانه‌ای از احتمال عملکرد ضعیف حزب دموکرات در انتخابات میان دوره‌ای کنگره تلقی می‌شود که قرار است دو هفته دیگر برگزار شود.
کد خبر : 811188

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری رویترز و مرکز پایش افکار عمومی «ایپسوس» منتشر شد، حاکی از کاهش شدید محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آن هم در شرایطی است که فقط دو هفته تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره زمان باقی مانده و اوضاع حزب دموکرات در مقایسه با رقیب جمهوریخواه چندان مساعد نیست.

درحالیکه نتایج انتخابات کنگره بر اقبال وی در مدت باقی مانده از دوره ریاست جمهوری سایه خواهد انداخت، نرخ رضایت از عملکرد رئیس جمهور دموکرات آمریکا به ۳۹ درصد تنزل یافته که یک درصد کمتر از هفته گذشته است.

این درجه از میزان عدم محبوبیت این فرضیه را که احتمالا در انتخابات پیش رو، جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا و حتی مجلس سنا را در اختیار خواهند گرفت، تقویت می‌کند.

این در حالی است که کنترل آن‌ها بر یکی از مجالس قانونگذاری هم می‌تواند پیشبرد برنامه‌های بایدن در کاخ سفید را با چالش روبرو کند.

البته بایدن پیشتر هم تجربه افت محبوبیت را داشته چنانچه پیشتر در ماه‌های می‌ و ژوئن نرخ رضایت از عملکرد وی به ۳۶ درصد تنزل یافته بود.

در نظرسنجی این هفته رویترز/ایپسوس یک سوم پاسخ‌دهندگان اقتصاد را بزرگترین مشکل آمریکا خواندند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد و نظرات یک هزار و پنج بزرگسال از جمله ۴۴۷ دموکرات و ۳۶۹ جمهوریخواه را جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته