دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 10:22
تحت فشار‌های درون حزبی؛

لیبرال دموکرات‌ها نامه خود به «بایدن» را پس گرفتند

لیبرال دموکرات‌ها نامه خود به «بایدن» را پس گرفتند
جمعی از «دموکرات‌های ترقی خواه» مجلس نمایندگان آمریکا بعد از آنکه با شماتت سایر هم حزبی‌های دموکرات خود مواجه شدند، پیشنهادشان را مبنی بر لزم گفتگوی مستقیم واشنگتن-مسکو پس گرفتند.
کد خبر : 811106

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، خبر‌ها حاکی از آن است که تحت فشار‌های درون حزبی، دموکرات‌های لیبرال یا به اصطلاح ترقی خواهی که روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، خواستار تغییر رویکرد وی در قبال اوکراین شده بودند، از موضع خود عقب نشینی کرده اند.

پیشتر، جمعی متشکل از ۳۰ عضو لیبرال دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال این نامه، خواسته بودند که دولت واشنگتن وارد مذاکره مستقیم با روسیه شود.

اما بعد از موضع گیری منفی سایر جناح‌های دموکرات، «پارمیلا جِیپال» عضو مجمع دموکرات‌های ترقی خواه کنگره تاکید کرد که همفکرانش این نامه (پیشنهاد) را پس گرفته اند.

وی همچنین مدعی شد: نامه چند ماه پیش نوشته شده و انتشارش در روز‌های اخیر بدون تأمل و انجام بررسی‌های دقیق بوده است.

گفته می‌شود، علنی شدن این نامه آن هم دو هفته قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا و در شرایطی که دموکرات‌ها دغدغه از دست دادن کرسی‌های خود در کنگره را دارند، بیش از پیش جایگاه آن‌ها را در گود سیاسی آمریکا تضعیف می‌کند به ویژه آنکه انتظار می‌رود با سپرده شدن سکان کنگره به جمهوری خواهان، کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین کاهش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته