دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 10:48
ویزای تیم ملی صادر می شود؟!

چرا آمریکایی‌ها دوست دارند کشتی‌گیران ایرانی در جام‌جهانی شرکت کنند؟

چرا آمریکایی‌ها دوست دارند کشتی‌گیران ایرانی در جام‌جهانی شرکت کنند؟
با وجود چالش همیشگی در سفر‌های ورزشی بینابین ایران و آمریکایی‌ها، اما فدراسیون کشتی آمریکا علاقه زیادی به حضور کشتی‌گیران ایرانی در جام‌جهانی دارد.
کد خبر : 811120

به گزارش خبرگزاری آنا، جام جهانی کشتی آزاد ماه آینده در آمریکا برگزار می‌شود. نماینده فدراسیون کشتی آمریکا در حین برگزاری مسابقات جهانی بلگراد نزد علیرضا دبیر آمده و از او و تیم ملی آزاد ایران برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرد.

تیم‌های برتر مسابقات جهانی هر ساله مجوز حضور در جام‌جهانی را به دست خواهند آورد و جدای از اینکه دو تیم آمریکا و ایران تیم‌های اول و دوم پیکار‌های جهانی امسال هستند، حضور کشتی‌گیران کشورمان در جا‌جهانی برای میزبان از اهمیت زیادی برخوردار است.

باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر هر دو تیم ستاره‌های شاخصی در ترکیب خود داشته‌اند که رویارویی و مبارزه کشتی‌گیران دو کشور از هیجان و جذابیت زیادی برخوردار است، اسپانسر‌ها در ورزش آمریکا از محل تبلیغات تلویزیونی درآمد زیادی خواهند داشت.

بطوری که سال گذشته وقتی قرار بود ستاره‌های کشتی ایران در ۲۳ بهمن ماه مسابقه‌ای دوستانه در تگزاس با هم داشته باشند، استیوسون که سال ۲۰۲۰ در ۱۲۵ کیلوگرم قهرمان المپیک شده بود، برای همراهی آمریکایی‌ها در این مبارزه دوستانه و رویارویی با امیرحسین زارع که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ قهرمان سنگین‌وزن جهان شده بود، خواستار دریافت ۵۰ هزار دلار از اسپانسر مسابقات بابت یک کشتی شده بود.

تبلیغات و اسپانسری کشتی آمریکا را انحصارا Flo Wrestling برعهده دارد.

در شرایطی که روس‌ها محروم هستند و مثل مسابقات قهرمانی جهان اجازه شرکت در جام‌جهانی را هم ندارند، آمریکا قطعا دوست ندارد که ایران هم در این رقابت‌ها شرکت نکند، از این رو به نظر می‌رسد امسال برخلاف سال گذشته ویزای کامل برای تیم صادر شود، خصوصا اینکه این یک مسابقه رسمی است و اتحادیه جهانی کشتی در قوانینش تاکید دارد که میزبان مسابقات رسمی فارغ از روابط تنش‌وار بین کشورها، باید برای همه نفراتی که مجاز به حضور در رقابت‌ها هستند روادید صادر کند.

ضمن اینکه علیرضا دبیر هم امسال قصد همراهی تیم ملی را در مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد ندارد و به نظر می‌رسد شاگردان پژمان درستکار یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در آمریکا باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته