دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1401 - 11:35
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو با آنا:

وزنه‌برداری در مسیر سقوط قرار دارد و سومی آسیا در شأن ایران نیست/ سهراب مرادی قصد خداحافظی ندارد

وزنه‌برداری در مسیر سقوط قرار دارد و سومی آسیا در شأن ایران نیست  سهراب مرادی قصد خداحافظی ندارد
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری معتقد است وزنه‌برداری در مسیر سقوط قرار گرفته و کسب عنوان سومی آسیا هم در شأن تیم ملی نیست.
کد خبر : 810583

حسین مقامی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره کسب عنوان سومی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا و انتقاد‌هایی که می‌شود، گفت: تیم مدیریتی فدراسیون با نظر کارشناسان موافق و معتقد است نتیجه سومی که تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرده در شأن وزنه‌برداری ایران نیست. البته ما سال‌ها این موضوع را می‌گوییم که وزنه‌برداری ایران سیر سقوطی را طی می‌کند و حتی این مسیر رکورد نیست و کاملا در مسیر سقوط است. اگر هم برخی وزنه‌برداران براساس توانایی خود به مدال می‌رسند این نتیجه کار سازماندهی شده نیست. ما هم در این چند ماه گذشته در تلاش هستیم که نواقص را برطرف کنیم، از ابتدای حضورمان در فدراسیون همزمان با کوران مسابقات بود، اما با این حال تلاش کردیم شرایط را با آرامش برای وزنه‌برداران فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی در مسابقات شرکت کنند.

نگاه مدیریتی فدراسیون اعزام وزنه‌برداران مدال‌آور بود

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: قطعا ما هم از نتیجه سومی تیم وزنه‌برداری ایران در مسابقات آسیایی راضی نیستیم. ما برای اعزام ورزشکاران بعد کیفی آن‌ها را در نظر می‌گیریم به این معنی که وزنه‌بردارانی به مسابقات اعزام شوند که به لحاظ رکوردی بتوانند مدال‌آور باشند و قرار نیست وزنه‌برداری با اما و اگر به مسابقات اعزام شود؛ بنابراین نگاه تیم مدیریتی فدراسیون هم فنی است و ما باید هدف‌گذاریمان رسیدن به المپیک لندن باشد، اگر کمیت تیمی را در نظر می‌گیریم به کیفیت آن هم توجه کنیم. وقتی یک تیم ۱۰ نفره به مسابقات اعزام می‌شوند حداقل ۸ وزنه‌بردار باید با بالاترین رکورد خود در مسابقات حضور پیدا کنند.

کمیته فنی در مورد کادر فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد

وی در مورد تغییر در بدنه کادرفنی اظهارداشت: تمام ارزیابی‌ها در مورد عملکرد کادرفنی به کمیته فنی محول شده است، به زودی هم جلسه برگزار می‌شود و هر چیزی که به صلاح وزنه‌برداری است در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. اعضای کمیته فنی سوالاتی دارند. آن‌ها همگی از قهرمانان و بزرگان وزنه‌برداری هستند و صاحب نظر هستند. کادر فنی هم قطعا برای انتخاب‌ها خود دلایل خاصی داشت. پس از ارائه گزارش تصمیم نهایی گرفته می‌شود، اما تا زمانی که جلسه تشکیل نشود نمی‌توان در مورد آن نظر داد. هدف از تشکیل کمیته فنی همین است که کارشناسان و اهالی فن در مورد این رشته تصمیم بگیرند و از حالت سکون خارج شویم.

تمام وزنه‌برداران با نظر علی حسینی اعزام شدند

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که چرا مصدومان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کرد، گفت: انتخاب تمام نفراتی که در اردوی تیم ملی بودند و پس از آن راهی مسابقات شدند برعهده کادرفنی و به درخواست او بود. حتی قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، جلسه‌ای در کمیته فنی در خصوص این موضوع برگزار و بررسی شد، اما در نهایت نظر علی حسینی این بود که تیم با همین ترکیب اعزام شود بنابراین اعضای کمیته فنی نمی‌خواستند سرمربی را محدود کنند این موضوع را قبول کردند. تمامی وزنه‌برداران با هر شرایط آمادگی که به مسابقات اعزام شدند با درخواست سرمربی تیم ملی بود.

وی تأکید کرد: علی حسینی می‌گفت بضاعت وزنه‌برداری ایران همین تعداد است و باید این نفرات به مسابقات اعزام شویم. او تأکید داشت در رده بزرگسالان ۲۰ وزنه‌بردار داریم و ناگریزیم از همین نفرات استفاده کنیم. کادر مدیریتی فدراسیون و کمیته فنی در آن برهه زمانی با توجه به محدودیتی که داشت دست سرمربی را باز گذاشت و هیچ خط و مشی مشخص نکرد.

سهراب مرادی قصد خداحافظی ندارد

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد وضعیت سهراب مرادی اظهارداشت: سهراب از ناحیه کتف هنوز مشکل دارد و در حال انجام کار‌های فیزیوتراپی است، قطعا هر زمان که شرایطش خوب باشد با نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود. من در مورد خداحافظی سهراب چیزی نشنیدم. او فیزیک خاصی دارد و اگر آسیب‌دیدگی کتفش برطرف شود کسب مدال او در المپیک دور از دسترس نیست. او در اردوی قبلی هم برای حضور در قهرمانی آسیا دعوت شده بود، اما خودش به دلیل مساعد نبودن وضعیت کتفش انصراف داد. کیانوش رستمی هم از دیروز به اردوی تیم ملی آمده و رکوردگیری کرد و نامش هم در لیست قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته