دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1401 - 12:26
تحت شرایط خاص؛

نظامیان آمریکا آماده ورود به اوکراین هستند

نظامیان آمریکا آماده ورود به اوکراین هستند
ستاد فرماندهی لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا مدعی آماده باش برای دخالت نظامی در اوکراین در صورت تشدید جنگ و یا تهدید نظامی علیه هر یک از کشور‌های عضو ناتو شد.
کد خبر : 810438

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، «سی بی اس نیوز» به نقل از ستاد فرماندهی لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا مدعی شد که این لشکر در صورت تشدید تنش‌ها میان مسکو-کی یف و یا وقوع حمله علیه هر یک از اعضای ناتو، آماده ورود به خاک اوکراین است.

در همین رابطه، سرتیپ «جان لوباس» معاون فرماندهی این لشکر مدعی شد که آمریکا آماده است تا از هر اینچ از خاک ناتو دفاع کند. سرهنگ «ادوین ماتایدس» فرمانده تیم رزمی تیپ دوم هم مدعی شد که نیرو‌های تحت امر او که در کشور رمانی مستقر شده اند، به دقت نیرو‌های روسیه را تحت نظر دارند و پیوسته روی حمله به اهدافی که با دقت شبیه سازی شده اند کار می‌کنند.

به نوشته سی بی اس نیوز، در مجموع، ۴۷۰۰ نیرو از لشکر ۱۰۱ هوابرد، با هدف تقویت بال شرقی ناتو، پایگاه «فورت کمبل» کنتاکی را ترک کرده اند.

کشور‌های عضو ناتو تا این لحظه به این بهانه که اوکراین عضو این ائتلاف نظامی نیست، از درگیری مستقیم با روسیه خودداری کرده اند. اما ادعا‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چنانچه نیرو‌های روسیه در حملات مرزی خود، سهواً خاک یکی از اعضای ناتو را بمباران کنند یا در صورت استفاده احتمالی از تسلیحات هسته ای، موجب گسترش تشعشعات رادیواکتیو در قاره اروپا شوند، عکس العمل شدیدی نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته