دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران:

بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است/ اعلام ظرفیت تولید کارخانجات تا پایان سال

بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است  اعلام ظرفیت تولید کارخانجات تا پایان سال
رئیس شورای شهر تهران از برگزاری یک جلسه در مجلس درخصوص حمل و نقل تهران خبر داد و گفت: چون در سالهای اخیر شرکت‌های داخلی تولید خود را بر بخش‌های دیگر متمرکز کرده‌اند، بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است.
کد خبر : 809880

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شد و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد.

وی گفت: این ۲۰۰ دستگاه با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده و امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل تهران برگزار می‌شود.

چمران ادامه داد: در این جلسه بررسی خواهد شد کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهند و وزارت کشور نزدیک به ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و تحویل نداده و شهرداری‌ها نیز خرید نداشتند.

وی بیان کرد: شرکت‌ها تولید خود را بر بخش‌های دیگر متمرکز کرده‌اند و بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است، اما تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود و وزارت کشور قرارداد دو هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات منعقد کرده است.

چمران گفت: قرار شده هر یک از کارخانجات امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه واگن به این زودی وارد نمی‌شود، افزود: خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم طول می‌کشد، بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس به کار بگیریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی چمران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته