![ساخت محصولی فناورانه که هزینه تولید طلا و زیورآلات را کاهش میدهد](/files/fa/news/1403/3/26/567662_602.jpg)
ناآرامیهای اخیر مخاطبان سینما را ۴۰ درصد کاهش داد
![ناآرامیهای اخیر مخاطبان سینما را ۴۰ درصد کاهش داد](/files/fa/news/1401/7/25/45199_370.jpg)
به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، رضا سعیدی پور، عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران درباره تأثیر ناآرامیهای اخیر بر میزان فروش بلیت سینما نسبت به زمان عادی گفت: بر اساس آماری که امروز گرفتیم، متوجه شدیم چیزی حدود ۴۰ درصد از مخاطبان سینما کم شده است.
عضو هیأت مدیر انجمن سینماداران با توجه به ناآرامیهای اخیر شرایط مخاطبان و فروش سینماها را مطلوب ندانست و افزود: فکر میکنم همه چیز گویا باشد و به جز این نیز در حال حاضر حدود یکماه است که فیلم جدیدی روی پرده سینما نیامده است.
وی تأکید کرد: ما برای سینماها نیازمند خوراک هستیم و با توجه به شرایط ویژه این روزها و ناآرامیهای اخیر، فیلمهای فعلی که هم اکنون روی پرده هستند، ماههاست که اکران شدند و کیفیت آنها به اندازهای نبوده که مخاطب را به سالن سینما بکشاند. سینما در حال حاضر به فیلم احتیاج دارد و کسی هم در این شرایط ویژه فیلم جدیدی را اکران نمیکند.
عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران با بیان اینکه اوضاع سینمادارها نامطلوب است، افزود: شاید بعضی از سینماها نتوانند از پس هزینههای موجود بر بیاید و تعطیل شوند.
سعیدی پور با رد این نظر که حتی تماشاگر بعد از کرونا نیز با احتیاط وارد سینما میشد و فروش بلیت رونق اولیه خود را از دست داده؛ گفت: من اعتقادی به این ندارم که فروش نرفتن فیلمها بعد از کرونا روند کندی داشته و معتقدم هروقت فیلمی روی پرده آمده که جاذبههای لازم را داشته، مردم به شرایط هم کار نداشتند و به سینما آمدند.
وی با تأکید بر اینکه اطلاعات مردم افزایش یافته و برای هر فیلمی به سالنهای سینما نمیآیند، افزود: فیلم انتخابی مردم باید جاذبه داشته باشد و مخاطبان از قبل بدانند چه کسانی در این فیلمها بازی میکنند و چه فیلمنامهای دارد.
سعیدی پور با تأیید نظر مدیر سینما جوان مبنی بر اینکه در این شرایط باید فیلمی روی پرده سینما بیاید که پرمخاطب و شاخص باشد، گفت: اگر فیلم «چپ-راست» منوچهر محمدی به عنوان یک فیلم کمدی اکران شود، قطعا تکانی گیشه فروش سینما میدهد.
وی در پاسخ به اینکه آیا راهکاری برای فیلمهای جدی سراغ دارید، گفت: بههرحال فیلمها باید جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشند و وقتی قرار است مردم ۴۰ هزار تومان پول بلیت سینما را بدهند، انتظار دارند فیلم خوب ببیند؛ حتی اگر این ۴۰ هزارتومان تبدیل به ۱۰ هزارتومان هم بشود و فیلم خوب نباشد، مخاطب به سینما نمیآید و نیامدن مخاطب به سینما به خاطر مبلغ بلیت نیست.
انتهای پیام/