دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خطر بسته شدن نماد آبی‌ها در بورس

پای وزیر به ماجرای بدهی ۹۰ میلیاردی استقلال به سازمان لیگ باز می‌شود؟

پای وزیر به ماجرای بدهی ۹۰ میلیاردی استقلال به سازمان لیگ باز می‌شود؟
باشگاه استقلال به دلیل عدم تعهد به سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی از فصل گذشته تاکنون با محاسبه دیرکرد آن مبلغی حدود ۹۰ میلیارد تومان بدهکار است.
کد خبر : 809397

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه استقلال فصل گذشته در یک اقدام قابل توجه اعلام کرد مخالف این است که تبلیغات محیطی این باشگاه در اختیار سازمان لیگ باشد.

بعد از کش و قوس های زیاد در نهایت سازمان لیگ فصل گذشته تبلیغات محیطی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در اختیار خودشان قرار داد. در این توافق انجام شده باشگاه پرسپولیس به تعهدش عمل کرد و سهم سازمان لیگ را پرداخت کرد اما باشگاه استقلال از فصل گذشته 35 میلیارد تومان باید به سازمان لیگ واریز می کرد اما این اتفاق نیفتاد.

در برهه های مختلف مسئولان سازمان لیگ به باشگاه استقلال این تذکر را دادند اما باز هم مسئولان استقلال به آن بی توجهی کردند و در نهایت برای فصل جدید سازمان لیگ که نمی خواست تبلیغات محیطی را در اختیار این باشگاه قرار دهد به دلیل وساطت حمید سجادی وزیر ورزش با گرفتن تعهد و ضمانت از این باشگاه قبول کرد که برای فصل جدید هم تبلیغات محیطی در اختیار خود باشگاه باشد.

با این حال باز هم از سوی آبی ها تعهدات انجام نشد و چند روز قبل حسین آل اسحاق مشاور سازمان لیگ در برنامه تلویزیونی افشا کرد که ضمانت های باشگاه استقلال برای تبلیغات محیطی جعلی از آب درآمده است و صدای سایر باشگاه ها به دلیل عدم تعهدات استقلال در آمده است.

پای وزیر به ماجرای بدهی استقلال به سازمان لیگ باز می شود؟/خطر بسته شدن نماد آبی ها در بورس

 آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در مورد اینکه چرا باید محمد پولادگر معاونت قهرمانی وزارت ورزش بین سازمان لیگ و باشگاه استقلال داور باشد، گفت:این موضوع از نظر قوانین مشکلی ندارد و آقای پولادگر هم این طور نیست که، چون باشگاه استقلال زیر مجموعه وزارت است بخواهد طرف این باشگاه را بگیرد. نگاه وی کلان است، چون پای حق و حقوق سایر باشگاه‌ها و به طور کلی فوتبال در میان است. قطعا آقای پولادگر بی طرف داوری می‌کند.

وی در مورد اینکه نحوه برخورد با استقلال به چه صورت خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به قراردادی که با این باشگاه داریم و همان طور که اساسنامه فدراسیون مسیر را نشان می‌دهد اگر در مرحله اول که داور تعیین شده به نتیجه نرسیدیم از این باشگاه به کمیته وضعیت شکایت می‌کنیم و در نهایت هم با توجه به هر رایی که این کمیته بدهد قضیه را با بورس هم در میان می‌گذاریم که ممکن است منجر به بسته شدن نماد این باشگاه شود.

آل اسحاق تاکید کرد: البته ما هنوز شکایتی از باشگاه نکردیم و منتظریم روال داوری بین ما و استقلال انجام شود. به هر حال باشگاه‌های دیگر که مانند پرسپولیس و استقلال نیستند و مشکلاتی دارند و حقشان را می‌خواهند.

وی در مورد اینکه این باشگاه تا کنون چقدر بدهی به سازمان  لیگ دارد، گفت: با احتساب فصل گذشته و چند بازی که در فصل جدید داشته اند و با توجه به دیرکرد پرداخت این پول، مبلغی بین ۸۰ الی ۹۰ میلیارد تومان بدهکار هستند.

به گزارش آنا، اگر در بحث داوری بین استقلال و سازمان لیگ وزارت ورزش نتواند به راهکاری برسد سازمان لیگ مجبور است که از این باشگاه به کمیته وضعیت شکایت کند و مسئله‌ای که در این بین حائز اهمیت می‌شود این است که آیا در صورت شکایت از استقلال پای وزیر هم به این ماجرا باز می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته