دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیرآبادی در گفت‌وگو با آنا:

تا VAR نیامده استقلالی ها انتظار پنالتی نداشته باشند/این تیم هنوز با شرایط آرمانی فاصله دارد

تا VAR نیامده استقلالی ها انتظار پنالتی نداشته باشند این تیم هنوز با شرایط آرمانی فاصله دارد
پیشکسوت تیم استقلال گفت: تا زمانی که VAR وارد فوتبال ایران نشود، استقلال از داوران انتظار گرفتن پنالتی نداشته باشد.
کد خبر : 809329

مهدی امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد برتری لحظه آخری استقلال در خانه ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: بازی زیبایی را شاهد نبودیم و استقلال بر اثر اشتباه مدافع ذوب‌آهن توانست برنده شود. در حالی که هفته نهم لیگ برتر را سپری کردیم، انتظار از استقلال بیشتر بود ولی این تیم در شرایطی که انتظار می‌رفت پیش از هفته ششم به وضعیت مساعدی برسد اما هنوز با تیم آرمانی مدنظر هواداران و کارشناسان فاصله دارد. کسب سه امتیاز خارج از خانه اهمیت بسزایی داشت چون تیم را هم امتیاز با پرسپولیس صدرنشین کرد ولی باید در هفته‌های آینده شاهد نمایش بهتری باشیم.

وی در خصوص فرصت‌هایی که بازیکنان استقلال برابر ذوب‌اهن هدر دادند، عنوان کرد: تیم رکاردو ساپینتو در ضربات آخر مشکل دارد و مهاجمان قدر موقعیت‌ها را نمی‌دانند. در این بازی هم حملات نسبتا خوبی شکل گرفت ولی توپ‌ها به ثمر ننشست و گل به خودی حریف باعث ثبت سه امتیاز به سود آبی‌پوشان شد. بازیکنان استقلال باید در تمرینات روی چارچوب شناسی و دقت در ضربات نهایی دقت بیشتری کنند چون در بازی‌های دشوارتر نمی‌توان موقعیت‌ها را هدر داد.

پیشکسوت تیم استقلال در مورد توییت سیاوش یزدانی علیه ریکاردو ساپینتو و همچنین بازگشت عارف غلامی به ترکیب آبی‌پوشان تصریح کرد: بازیکن حرفه‌ای موظف است مطیع دستورات سرمربی باشد و وارد حاشیه نشود. ساپینتو سرمربی استقلال است و یزدانی که بازیکن بزرگی شمرده می‌شود نباید کاری کند که به ضرر تیم باشد. او باید به هر تصمیمی که سرمربی تیم می‌گیرد احترام بگذارد. غلامی هم از مدافعان خوب فوتبال ایران است و امیدوارم همانند یزدانی به حواشی ورود نکند. تمام بازیکنان استقلال مستعد هستند و بدون پرداختن به حواشی می‌توانند برای تیم مثمرثمر باشند.

وی در مورد اینکه کارشناسان داوری معتقد هستند در بازی با ذوب‌آهن، داور در صحنه‌ای برای استقلال پنالتی نگرفته، تاکید کرد: قضاوت داوران در فوتبال ایران همیشه مشکل داشته است. هر هفته نیز یک پنالتی استقلال از نگاه تیم داوری پنهان می‌ماند. استقلال باید به چنین قضاوت‌هایی عادت کند و انتظار پنالتی نداشته باشد. تا زمانی که سیستم کمک داور ویدئویی VAR وارد فوتبال ایران شود و به کمک داوران بیاید. هر چند که وعده و وعیدها در ارتباط با این سیستم ادامه دارد و مشخص نیست چه زمانی داوران کشورمان می توانند از VAR کمک بگیرند. 

امیرآبادی درباره اینکه استقلال و پرسپولیس در صدر جدول به هم رسیدند و به نظرش تیم دیگری می‌تواند در کورس قهرمانی همسایه آنها شود، اصریح کرد: در همه حال باید سرخابی‌ها در کورس قهرمانی باشند و انتظار داریم استقلال و پرسپولیس همواره مدعی قهرمانی باقی بمانند. تیم‌هایی مانند سپاهان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و حتی نساجی مازندران و فولاد خوزستان با توجه به هزینه‌های زیادی که داشته‌اند در تعقیب سرخابی‌ها خواهند بود و باید دید تا چه زمانی می‌توانند در مجاورت استقلال و پرسپولیس باشند و مدعیان قهرمانی را بیش از دو تیم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته