دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1401 - 13:16
بوچانی در گفت‌وگو با آنا:

تیمی از استادان و پژوهشگران دانشگاه در کنار صنعت قرار بگیرند

تیمی از استادان و پژوهشگران دانشگاه در کنار صنعت قرار بگیرند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: هر کدام از مراحل محصول دانش‌بنیان نیاز به دانش دارد؛ بنابراین برای رسیدن به هدف باید تیمی از استادان و پژوهشگران دانشگاه در کنار صنعت قرار بگیرند.
کد خبر : 809047

آرش بوچانی عضو هیئت تحریریه نخستین فصلنامه خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمانشاه از رونمایی و آغاز فعالیت این نشریه خبر داد و با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در این راستا بیان کرد: این برای نخستین‌بار است که در تمام خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، چنین فصلنامه تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعتی رونمایی و چاپ می‌شود.

وی گفت: هدف از تهیه و چاپ فصلنامه، کمک به دانش‌بنیان شدن کسب و کار‌ها و تولیدات بوده تا بیش از پیش محصولات صنعتی استان کرمنشاه را مارکت کند و کل کشور، حتی در سطح بین‌المللی از کشاورزی تا صنعتی و سایر مباحث در جریان تولیدات استان کرمانشاه قرار بگیرند.

عضو هیئت تحریریه فصلنامه خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه که به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی در نشریه فعال خواهد بود، عنوان کرد که سه نفر دیگر از استادان این دانشگاه نیز در مجله مقاله‌های تخصصی به چاپ رسانده‌اند.

بوچانی بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و افزود: یک محصول دانش‌بنیان پنج مرحله دارد که شامل ایده اولیه در ذهن ایده‌پرداز، ساخت نمونه پروتوتایپ آزمایشگاهی، ساخت نمونه پروتوتایپ نیمه صنعتی، ساخت نمونه صنعتی و مارکتینگ است و هر کدام از این مراحل نیاز به دانش دارد، بنابراین باید تیمی از استادان و پژوهشگران دانشگاه در کنار صنعت قرار بگیرند تا بتوانیم خود را به لبه فناوری برسانیم.

وی وظیفه دانشگاه در این مسیر را برشمرد و تشریح کرد: دانشگاه باید فناوری‌های روز دنیا را به مرور وارد صنعت کند؛ چراکه اکنون فناوری‌های روز دنیا بسیار از فناوری ما فاصله گرفته‌اند و امروزه دنیا روی فناوری‌های کوآنتومی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ بنابراین باید از مدل وارداتی سایر کشور‌ها فاصله بگیریم و با ارتباط دانشگاه و صنعت و تأکید بر فعالیت‌های دانش‌بنیان مشق درستی بین دانشگاه و صنعت داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت تحریریه فصلنامه خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه برنامه‌های آینده فصلنامه برای ارتباط صنعت و دانشگاه را برشمرد و گفت: در نسخه بعدی فصلنامه قطعاً مقالات متعدی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خواهیم داشت و تمرکز نسخه بعدی این مجله بر عمران و معماری است و از همین حالا با بسیاری از استادان مرتبط با موضوع رایزنی کرده‌ایم تا شاهد حضور موفق دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت و در نهایت دستیابی به فعالیت‌های دانش‌ بنیان باشیم.

به گزارش آنا، مراسم رونمایی از فصلنامه خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در سالن اجتماعات این خانه با حضور جمعی از مسئولان استانی به‌خصوص مسئولان دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع برگزار شد.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته