دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1401 - 16:00
حجت‌الاسلام عارضی تأکید کرد؛

وظیفه حساس جامعه دانشگاهی در بصیرت‌افزایی

وظیفه حساس جامعه دانشگاهی در بصیرت‌افزایی
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان وظیفه جامعه دانشگاهی درباره روشنگری و بصیرت افزایی در شرایط کنونی کشور را بسیار سنگین و حساس دانست.
کد خبر : 808787

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن عارضی در مراسمی که به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به مسائل اخیر و اغتشاشات اظهار کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه ملت ایران برای مقابله با این توطئه‌ها، نشر حقایق و دفاع از منافع ملی کشور وجود دارد و این سنگینی بر دوش نخبگان و خواص جامعه به‌ویژه بیشتر احساس می‌شود؛ جامعه‌ای که پرورش بخش اعظم جوانان این مرزوبوم به آنان سپرده شده و رهنمود‌های آنان همانند چراغی مسیر هدایت این نسل را روشن می‌‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: درباره حجاب باید توجه شود که بعضی مسائل مانند حجاب هم دارای بعد اجتماعی و هم بعد فقهی است که باید به همه ابعاد آن توجه شود. در مسائل این‌چنین استدلال شهید بهشتی این بود که باید از دل باور شیعی یک گفتمان اجتماعی به وجود بیاید و در این صورت است که می‌توان موفق عمل کرد.

لزوم ایجاد تحول در کلاس‌های معارف اسلامی

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان نیز به نقش گروه‌های معارف اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در کلاس‌های معارف اسلامی باید تحول ایجاد شود. در این زمینه توصیه به استادان معارف اسلامی این است که به طرح نشاط توجه ویژه بشود و از ظرفیت کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه‌هایی با حضور استادان برجسته و بازدید‌های علمی نهایت استفاده را داشته باشند.

رمضانعلی غلامرضایی در تحلیل وقایع اخیر نیز در این نشست عنوان کرد: فوت مهسا امینی بهانه به دست دشمن داد و از فوت او به بعد دشمن بر این اتفاق سوار شد و جنگ روانی کاملاً طراحی شده‌ای را با کمک همه رسانه‌ها و لشگر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ البته بعداً در شعار‌های خودشان اعلام کردند که خانم امینی بهانه بوده و اصل نظام نشانه است.

وی درباره ماجرای بنزین در سال ۹۸ یادآور شد: در آن زمان هدف دشمن سرنگون کردن دولت بود. چنانچه همین کار را در عراق و لبنان انجام دادند و موفق هم شدند؛ اما در ایران با تدبیر مقام معظم رهبری ما عبور کردیم. آن زمان وقتی رهبری از سران قوا حمایت کردند بسیاری خواص ابرو در هم کشیدند؛ اما بعداً مشخص شد که رهبر فرزانه و بصیر دست دشمن را خوانده و دوراندیشی کردند.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته