دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگو|

استمرار دردسرهای صدور مجوز برای فعالان اقتصادی/ بانک‌ها همچنان مشکل‌آفرینی می‌کنند

استمرار دردسرهای صدور مجوز برای فعالان اقتصادی  بانک‌ها همچنان مشکل‌آفرینی می‌کنند
یک تولیدکننده مواد غذایی منابع مالی بانک‌ها را برای تولید کافی دانست و گفت: باید سازوکاری طراحی شود که تولیدکننده‌های موفق با معرفی به بانک امکان دریافت تسهیلات بدون سختگیری‌های شدید بانکی را داشته باشند که متأسفانه این موضوع تا به امروز از مشکلات جدی فعالان اقتصادی باقی‌مانده است.
کد خبر : 808724

سید مرتضی داورپناه  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادوکارآفرینی خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی با برنامه‌ریزی دقیق دولت، گفت: دولت باید به سمت ایجاد بازار‌های جدید برای فروش برود و مانند ترکیه تسهیلات فروش با سوبسید(یارانه) را اعمال کند تا میزان صادرات افزایش پیدا کند.


وی افزود: فشار اقتصادی روی مردم کاهش پیدا کرده است، اما هنوز آنطور که باید محصولات به فروش نمی‌رسند و این نیاز به توامندسازی طبقه متوسط جامعه است چرا که به غیر از کالا‌های اساسی به خرید سایر اقلام نیز ضرورت دارد.


داورپناه منابع مالی بانک‌ها را برای تولید کافی دانست و اشاره کرد: باید ساز و کاری طراحی شود که تولیدکننده‌های موفق با معرفی به بانک امکان دریافت تسهیلات بدون سختگیری‌های شدید بانکی را داشته باشند که متاسفانه این موضوع تا به امروز از مشکلات جدی فعالان اقتصادی باقی مانده است.


این تولیدکننده مواد غذایی یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان را در آغاز فعالیت دردسر‌های مجوز خواند و تسهیل در قوانین کسب و کار را کمک کننده به افزایش تولید و امکان رقابت بیشتر تولیدکنندگان دانست.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته