دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1401 - 10:06
در آخرین روز از مانور نظامی واشنگتن-سئول رخ داد؛

شلیک ۲ موشک در ادامه رزمایش یگان تاکتیکی اتمی کره شمالی

شلیک ۲ موشک در ادامه رزمایش یگان تاکتیکی اتمی کره شمالی
پیونگ یانگ بلافاصله بعد از پایان رزمایش واشنگتن-سئول، هفتمین آزمایش موشکی خود طی دو هفته گذشته را انجام داد و اعلام کرد که این بخشی از مانور یگان تاکتیکی با نظارات مستقیم رهبر کره شمالی است.
کد خبر : 808701

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، مقامات سئول و توکیو می‎گویند کره شمالی در روز یکشنبه نیز دو فروند موشک بالستیک شلیک کرده است تا به این ترتیب، شمار آزمایش‎های موشکی که پیونگ یانگ از ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) به این سو انجام داده، به ۷ مورد برسد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی کره شمالی می‎گوید آنچه طی دو هفته گذشته شاهد بوده ایم، رزمایش یگان سلاح‎های اتمی تاکتیکی بوده که با نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام شده است –رزمایشی که بخشی از آن شامل شبیه‎سازی بارگیری کلاهک‌های اتمی نیز بوده است.

گفته می‎شود که هدف پیونگ یانگ از این سلسله آزمایش‌های هسته‎ای، انتقال پیامی قوی در حوزه بازدارندگی دفاعی است. این پاسخی اجتناب ناپذیر به رزمایش گسترده واشنگتن-سئول هم به شمار می‌رود که با حضور ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا در دریای ژاپن انجام شد.

هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی نیز دقیقا پس از پایان رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده انجام شد. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۱:۴۸ و ۱:۵۸ بعدازظهر یک شنبه به وقت محلی، شلیک دو موشک را در منطقه مونچون در استان «گانگ وون» شناسایی کرده است. این موشک‌ها حدود ۳۵۰ کیلومتر برد و حدود ۹۰ کیلومتر ارتفاع داشتند.

کره جنوبی همچنین گفته این پرتابه‌ها از نوع موشک‌های بالستیک کوتاه برد بوده‌اند.

اخیرا سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده بود کره شمالی احتمالاً در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته‌ای است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته