دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در گفت‌و‌گو با آنا:

مد و لباس را پدیده‌ای فرهنگی بدانیم و نه صرفاً تجاری

مد و لباس را پدیده‌ای فرهنگی بدانیم و نه صرفاً تجاری
مدیرعامل «انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب» نرسیدن طرح های جذاب پوشاک ایرانی اسلامی به خط تولید را مهم‌ترین معضل این عرصه معرفی کرد.
کد خبر : 808623

اسدالله سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به این که اصلی‌ترین معضل پیش‌روی تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی، گران‌شدن مواد اولیه است افزود: ما در زمینه طراحی مدهای ایرانی‌اسلامی وضعیت خوبی داریم و طراحان کاربلدی در این حوزه مشغول فعالیت هستند. چند ماه پیش هم شاهد بودیم که یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس در برج میلاد تهران برگزار شد و طرح‌های بسیار خوبی هم در آن جا ارائه شد. اما مسئله این است که این طرح‌ها ‌به تولید نمی‌رسد. من آمار دقیق ندارم اما فکرمی‌کنم کمتر از ۱۰ درصد طرح‌ها به مرحله تولید برسد.

مدیرعامل انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب در ادامه گفت: پرسش همینجاست که چرا طرح‌های به این زیبایی که طراحان برای آن زحمات زیادی کشیده‌اند در بارار عرضه نمی شوند؟ وقتی که این طرح‌های جذاب به خط تولید نرسد، طبیعی است که صحبت از تبلیغات و بازاریابی هم بی‌معنا خواهد شد.همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید فرموده‌اند نگاه ما به پوشاک باید یک نگاه فرهنگی باشد تا با استقبال جوانان مواجه شویم. پوشاک یکی از شاخص‌های هویتی و فرهنگی ما است و این مقوله به سرمایه‌گذاری نیاز دارد. قیمت مواد اولیه در سال‌های اخیر به شکل نجومی افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر تولیدکنندگان پوشاک هم با مسائلی مثل بیمه و مالیات درگیر هستند.

مدو لباس را پدیده‌ای فرهنگی بدانیم و نه صرفاً تجاری

سلیمانی عنوان کرد: تا زمانی که  در حوزه پوشاک  نگاه  اقتصادی بر نگاه فرهنگی غلبه داشته باشد و طرح‌های جذاب و منطبق با فرهنگ ما با مشکل خط تولید مواجه باشند همین وضعیت نامطلوب ادامه خواهد داشت. ما این ظرفیت را داریم که وارد فضای صادرات پوشاک بشویم نه این که امروز کشور کوچکی مثل بنگلادش چهارمین صادرکننده پوشاک دنیا باشد و ما فقط به فروش چمدانی پوشاک دل خوش کنیم. امیدوارم دولت سیزدهم در این زمینه برنامه‌ریزی درستی داشته باشند تا طرح های جذاب و جوان پسند طراحان پوشاک در کشور ما روی زمین نماند.

انتهای پیام/4104/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته