دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1401 - 13:07
بعد از بازگشت «گانتس» علنی شد؛‌

پشت پرده سفر سرزده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو

پشت پرده سفر سرزده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو
گفته می‌شود که دستورکار سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، مسائل امنیتی و دیپلماتیک و تاکید بر اهمیت روابط راهبردی تل آویو- باکو بوده است.
کد خبر : 808083

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا به نقل از آی 24 نیوز، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درحالی سفر سرزده خود به جمهوری آذربایجان را به اتمام رساند که جزئیات جدیدی از دستورکار دیدار‌های وی با مقامات باکو منتشر شده است.

دفتر گانتس در بیانیه‌ای، «مسائل امنیتی و دیپلماتیک» را موضوع دیدار‌های او با «الهام علی اف» رئیس جمهور و «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان عنوان کرده است.

همچنین، طبق این بیانیه، هدف از این سفر تاکید بر اهمیت روابط راهبردی تل آویو- باکو عنوان و ادعا می‌شود که «این سفر، انعکاس تغییرات به وجود آمده در خاورمیانه» بعد از امضای قرارداد سازش موسوم به توافق ابراهیم است.

این بیانیه می‌افزاید: گانتس و مقامات جمهوری آذربایجان، توسعه روابط تل‌آویو با آنکارا و دیگر کشور‌های منطقه و جهان را نیز مورد بحث قرار دادند.

به ادعای «گالیا لیندن اشتراوس» محقق ارشد مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی، اسرائیل یکی از مهمترین تامین کنندگان تسلیحات جمهوری آذربایجان است، اما هدف دیداری در این سطح، صرفاً تسهیل واردات سلاح‌های بیشتر نمی‌تواند باشد.

وی در این باره افزود: البته انجام این سفر تعجب آمیز نبود و فقط نشانه‌ای از قوی بودن روابط بین تل‌آویو - باکو است.

این سفر تنها دو هفته بعد از آخرین دور درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام شد حال آنکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی یکی از عوامل اصلی پشت پرده تنش‌ها در قره‌باغ است و تلاش می‌کند ژئوپلیتیک منطقه را به نفع مقاصد شوم خود تغییر دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته