دیوار برجام، سوژه کارگاه ابتکاری سواد رسانهای
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، در بخش اول این جلسه با فعالیت مشترک استادان این دوره شامل آقایان موسوی صمدی، دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی و مدرسی، دانشجوی دکتری علوم تربیتی و خانم قنبری، کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی موضوعاتی مطرح شد؛ از جمله این که مادر در خانه خود یک رسانه قوی و دارنده «تیپ و تیتر» است و نکات ظریفی هم در خصوص نحوه برخورد با فرزند و همسر مورد اشاره قرار گرفت و کلیپ تبلیغاتی عاطفی و تاثیرگذار کرم داو نیز پخش شد.
از جمله بخشهای این کارگاه، نمایش بخش داغترین اخبار فضای مجازی شبکه من و تو بود که از حضار خواسته شد محتوای آن را تحلیل کنند.
اما بخش ابتکاری این جلسه کارگاه آن بود که گروه های تقسیمبندی شده به ترتیب در آنها شرکت می کردند. یکی از این کارگاه ها با عنوان دیوار برجام حاوی صفحه اول روزنامه های روز بعد از حصول توافق هسته ای بود و از حاضران خواسته می شد از نگاه خود بهترین تیترها از سه موضع حامی، منتقد و محافظه کار را مشخص کنند. در کارگاه دیگر با عنوان دیوار انتخابات، همین عملیات درباره روزنامه های نهم اسفند ماه که اولین نتایج انتخابات اخیر مشخص شد از حاضران خواسته شد. در سومین کارگاه از مخاطبان خواسته شد جذابترین تصاویر مربوط به سواد رسانه ای را تحلیل کنند، اما چهارمین کارگاه میزی حاوی انواع محصولات شوینده بود که مخاطبان باید جذابترین محصول برای خرید را مشخص می کردند.
در جلسه گذشته این کلاس، بستهای کاربردی حاوی ده مجلد سواد رسانهای و کتاب صدو پنجاه هشتگ در اختیار حاضران قرار گرفت که فعالیتهای آزاد پژوهشی و عملی بر مبنای این منابع برای شرکتکنندگان در کارگاه تعریف شد.
موسسه هدایت میزان از سال گذشته برگزاری کلاسهای سواد رسانه ای را آغاز کرده و در این راستا تا کنون 10 عنوان کتاب در موضوعات سواد رسانهای، تبلیغات، موبایل، شبکه های اجتماعی و... را به زیور طبع آراسته است.
انتهای پیام/