دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1401 - 10:57

رئیسی: تلاش دولت کمک به نظام آموزشی کشور با اجرای رتبه‌بندی معلمان است

رئیسی: تلاش دولت کمک به نظام آموزشی کشور با اجرای رتبه‌بندی معلمان است
رئیس جمهور گفت: دولت تلاش کرده است با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور کمک کند.
کد خبر : 806925

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آئین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وجود مقدس حضرت محمد (ص) را بزرگترین معلم و مربی بشریت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و افزود: شهدا و سرداران جان برکف کشورمان نیز معلمان بزرگی هستند که در آزمون الهی با نمره عالی قبول شدند.

رئیسی معلمی را ادامه کار اولیا و انبیای الهی برای آموزش و تربیت نسل‌های آتی کشور توصیف کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت که با خوب درس خواندن، قدردان تلاش‌های معلمان و اساتید خود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت سرلوحه قرار گرفتن این سند در تمام شئون تعلیم و تربیت اشاره و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرد، اجرایی شدن این سند مهم را هر سال ارزیابی و میزان پیشرفت آن را گزارش کنند.

رئیس جمهور در ادامه، سوال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانش‌آموزان خواست پاسخ دهند که شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟

رئیسی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانش‌آموزان به سوال مهر پارسال نوشته‌های بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت، از همه دانش‌آموزان خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سوال پاسخ دهند چرا که جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.

رئیس جمهور در اقدامی ابتکاری، امسال سوالی نیز برای معلمان طرح کرد و از معلمان خواست به این سوال پاسخ دهند که برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟

وی ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین محورهای کار دولت مردمی دانست و گفت: دولت تلاش کرده است با افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور کمک کند و از معلمان عزیز نیز درخواست می‌کنیم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با پاسخ به این سوال اعلام کنند.

رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال در ۴ بخش و با ۴ رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفتگوهایی خواهیم داشت، تصریح کرد: در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسه‌ای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان بپردازیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانش‌آموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشست‌ها در سطح استان‌ها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور برسیم.

وی اظهار داشت: مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی، بلکه مهم‌ترین مأموریت و کار دولت به حساب می‌آید و امیدوارم با ۴ نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد، ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز پیش از سخنان رئیس جمهور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دفاع مقتدرانه رئیس جمهور از مواضع عزتمندانه کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز اجلاس سران تحول آموزش در مقر سازمان یونسکو قدردانی کرد و گفت: رد اسناد تحمیلی آموزشی و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور در نشست تحول آموزش در یونسکو از سوی رئیس جمهور محترم اقدام بسیار مهمی بود و امیدوارم در کنار سایر گام‌های دولت مردمی برای بهبود آموزش در کشور از جمله اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، افزایش بودجه آموزش و پرورش و توجه به امور رفاهی و معیشتی معلمان باعث ارتقای بهره‌وری و عملکرد کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
یک معلم مدرسه استثنایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
۰
چرا در رتبه بندی معلمان امتیازی برای معلمان در بخش سازمان استثنایی که امر اموزش کودکان دانش اموز کم توان ذهنی را عهده دار هستند قرار نگرفته و معلم های مدارس عادی با این بخش از معلمان یک سان نگاه شده .دقت کنیم که کار انان سخت و این حوزه دارای مشقات و سختی های خاصی است /
گوشتیران
قالیشویی ادیب