دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1401 - 11:22

آموزش نقاشی جذاب سیاه قلم

اگر دوست دارید تابلو های شگفت انگیز و جذاب بکشید و از این راه کسب درآمد کنید حتماٌ این مقاله رو مطالعه کنید
کد خبر : 806682
به گزارش خبرگزاری آنا؛ نقاشی یکی از هنرهایی است که از سالیان دور، طرفداران بسیاری داشته است. نقاشی ثبت یک تصویر ساده نیست؛ بلکه هنرمند می‌تواند مفاهیم مختلفی را با خلق یک اثر بیان کند. محبوبیت این هنر آن‌قدر گسترش‌یافته است که سالانه مبالغ بسیاری در تجارت، برای آن صرف می‌شود. بسیاری از افراد علاقه دارند که خودشان نقاشی بکشند؛ اما قبل از اینکه درباره بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم و آموزش نقاشی رنگ و روغن، آموزش میکس مدیا و دیگر سبک‌های نقاشی سخن بگوییم، بهتر است با تعریف دقیق نقاشی آشنا شوید: هنر نقاشی درواقع به تصویر درآوردن ذهنیت یا واقعه‌ای بر روی یک سطح قابل ترسیم است.

در تعریف دیگری از نقاشی می‌توان این‌گونه بیان کرد که هنر نقاشی  استفاده از رنگ‌ها بر روی سطوح، برای شخصیت بخشیدن یا جان‌بخشی به سطحی خام است. نقاشی هنری قدرتمند است.

در باور اغلب افراد نقاشی توسط قلم‌مو و رنگ، بر روی یک بوم و کاغذ صورت می‌گیرد، اما نقاشی هنری نامحدود است که ابتدا در ذهن شکل می‌گیرد و درنهایت بر روی کاغذ نقش می‌بندد. در اصل نقاشی، بیان کردن تصویر مفاهیم و واقعیات زندگی است. نقاشی بر ذهن و روح انسان‌ها نفوذ می‌کند و نقاشان به‌واسطه انسی که با نقاشی می‌گیرند، حال خود را بهبود می‌بخشند. نقاشی سبک‌های متفاوتی دارد که هر یک از این سبک‌ها محبوبیت خاص خود را دارند. در بهترین آموزشگاه‌ها، خصوصاً بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم، در ابتدا مفهوم نقاشی به شما آموزش داده می‌شود تا درک بهتری از نقاشی پیدا کنید و طراحی راحت‌تری را تجربه کنید.

انواع تکنیک‌های نقاشی

نقاشی تکنیک‌های مختلفی دارد که هرکدام از این تکنیک‌ها محبوبیت فراوانی در میان طرفداران خود دارند. در میان تمام سبک‌های نقاشی، آموزش نقاشی رنگ و روغن طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر به نقاشی علاقه‌مند هستید، باید قبل از پیدا کردن بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم یا آموزشگاهی که آموزش نقاشی رنگ و روغن، آموزش میکس مدیا و دیگر سبک‌ها را ارائه کند، باید با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف نقاشی آشنا شوید.

  • سیاه قلم و نقاشی با زغال

سیاه قلم و نقاشی با زغال جزو محبوب‌ترین تکنیک‌های نقاشی به شمار می‌روند و طرفداران فراوانی دارند. نقاشی با زغال باعث می‌شود نقاش بتواند جلوه‌ای طبیعی از هنر را بر روی بوم نمایان کند. این هنر تطبیق‌پذیری بسیاری با محیط دارد و می‌توان از آن به شکل‌های مختلفی استفاده کرد. می‌توان از زغال بر روی بسیاری از سطوح استفاده کرد، اما ممکن است اثر شما پاک شود. در راستای حل مشکل پاک شدن زغال، از فیکساتور استفاده می‌شود تا ماندگاری اثر هنری بیشتر شود. برای آموزش نقاشی با زغال باید بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم که در اطراف شما وجود دارد را پیدا کنید و به آن مراجعه کنید؛ همچنین ممکن است برخی از بهترین آموزشگاه‌ نقاشی سیاه قلم، آموزش غیرحضوری هم داشته باشند که می‌توانید به بهترین شکل از آن بهره ببرید.

  • نقاشی با مداد رنگی

این سبک طرفداران بسیاری دارد و نزد هنردوستان بسیار محبوب است. می‌توان این‌گونه گفت که تقریباً همه در کودکی با مداد رنگی نقاشی کشیده‌اند. نقاشی با مداد رنگی در میان مردم بسیار معمول محسوب می‌شود، اما نزد نقاشان این سبک معمول نیست و برای آن‌ها بسیار قابل‌احترام است. نقاشان حرفه‌ای برای نقاشی در این سبک از مداد رنگی‌های پلی‌کروم استفاده می‌کنند؛ دلیل استفاده از این مداد رنگی‌ها این است که بر روی کاغذ و بوم به‌راحتی باهم ترکیب می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی نسبت به مداد رنگی معمولی دارند.

  • سیاه قلم ادیبان

سبک سیاه‌قلم ادیبان یا سیاه قلم ژاپنی از چین و شرق آسیا سرچشمه گرفته است؛ در این سبک از جوهر سیاه استفاده می‌شود. نقاش می‌تواند به کمک تغییر مقدار جوهر روی قلم‌مو و به‌واسطه فشاری که به قلم وارد می‌کند، تونالیته‌های مختلفی را در آثار خود ایجاد کند. آثاری که با سیاه قلم ادیبان خلق می‌شوند، بسیار خیره‌کننده هستند؛ به همین جهت آموزش‌های تخصصی آن در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم ارائه می‌شود. امروزه علاوه بر جوهر مشکی، از رنگ‌های دیگری هم بهره گرفته می‌شود؛ بااین‌حال رنگ مشکی همچنان محبوب‌ترین رنگ در این سبک محسوب می‌شود.

  • نقاشی با خودکار

نقاشی با خودکار در اواسط قرن بیستم، در میان نقاشان جایگاه خوبی پیدا کرد. خودکار ابزاری ساده و کارآمد است که می‌توان از آن برای خلق یک اثر هنری استفاده کرد. معمولاً در این سبک نقاشی از یک رنگ خودکار استفاده می‌شود؛ اما برخی از نقاشان چندرنگ را در اثر خود به کار می‌برند. ازجمله دلایل محبوبیت نقاشی با خودکار  قیمت ارزان، دسترسی آسان و حمل راحت این وسیله است؛ همچنین ظاهر این نقاشی‌ها تفاوت‌هایی با دیگر نقاشی‌ها دارد که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند. جذابیت این نقاشی باعث شده که آموزش آن در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم نیز ارائه شود.

 

  • نقاشی با رنگ و روغن

سالیان طولانی است که نقاشان از رنگ و روغن برای آثار هنری خود استفاده می‌کنند. این سبک شامل نقاشی با رنگ‌هایی می‌شود که به‌صورت سوسپانسیون در روغن وجود دارند. نقاشی‌های رنگ روغن سرعت پایینی دارد و نیاز به‌صرف زمان بسیاری دارند. ضخامت این رنگ روی بوم بسیار زیاد است؛ به همین منظور رنگ روغن برای خلق آثاری با بافت ویژه مورداستفاده قرار می‌گیرد. نقاشی به این سبک مقداری دشوار است؛ بااین‌حال به دلیل نوع رنگ‌ها طرفداران بسیاری دارد. برای آموزش نقاشی رنگ و روغن نیاز است که در بهترین کلاس نقاشی رنگ و روغن شرکت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای آن را فرا بگیرید.

  • نقاشی با آبرنگ

استفاده از آبرنگ نیز همچون مداد رنگی بسیار رواج دارد و افراد زیادی در سنین کودکی از آن استفاده کرده‌اند. برای استفاده از آبرنگ باید از مقوای آبرنگ یا کاغذ نقاشی استفاده کنید. آبرنگ به‌صورت سوسپانسیون در محلول‌های آبی است؛ رنگ‌های آن بعد از خشک شدن نیز قابلیت انحلال‌پذیری در آب را دارند و نقاش می‌تواند پس از پایان کار، نقاشی خود را اصلاح کند. از این سبک نقاشی بر روی سطوحی مانند پارچه، چوب و چرم نیز می‌توان استفاده کرد.

  • نقاشی با گواش

گواش را نیز همچون آبرنگ پس از اتمام کار می‌توان اصلاح کرد. این نوع رنگ به دلیل گچی که در آن به‌کاررفته است، وزن بیشتری دارد و پس از خشک شدن به رنگی مات تبدیل می‌شود. هنرمند پس از پایان کار، برای حفظ نقاشی خود، از اسپری‌های وارنیش استفاده می‌کند.

  • نقاشی با پاستل

یکی از تکنیک‌های مورداستفاده در نقاشی، سبک پاستل است که از قرن شانزدهم مورداستفاده قرار می‌گیرد. پاستل به شکل مداد و گچ است و نیازی به خشک شدن ندارد. حمل‌ونقل اثر خلق‌شده با این ابزار راحت است و به همین دلیل بین هنرمندان محبوبیت بسیاری دارد. بافت این سبک از نقاشی، بافتی شکننده است. به‌طورکلی دو نوع پاستل وجود دارد: پاستل گچی و پاستل روغنی که هر یک از آن‌ها طرفداران خاصی دارند.

  • نقاشی با رنگ آکریلیک

تنوع بسیاری در رنگ‌های آکریلیک، نوع بافت و زمان خشک شدن آن وجود دارد. پایه این رنگ‌ها آب است و سمی نیستند. رنگ آکریلیک زود خشک می‌شود و قیمت مناسبی دارد؛ این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا آکریلیک انتخاب مناسبی برای نقاشان به‌حساب آید. از ویژگی‌های مهم این سبک این است که این رنگ در گذر زمان دچار ترک و زرد شدن نمی‌شود. رنگ آکریلیک با مدیوم‌های مختلفی ترکیب می‌شود و خروجی‌های مختلفی خلق می‌کند.

  • نقاشی میناکاری

میناکاری بر پایه رنگ و روغن است و اکثراً در اشیا تزئینی از آن استفاده می‌شود. بافت این اثر پس از خشک شدن، شیشه‌ای و براق است. این سبک از نقاشی در برابر عوامل محیطی مقاوم است و می‌توان بر روی سطوحی مانند شیشه، سرامیک، چوب، فلز و بوم آن را به کار برد. بهتر است محل کار شما از تهویه مناسب برخوردار باشد و حین کار از ماسک استفاده کنید؛ زیرا فرایند انجام این هنر سمی است. آموزش میناکاری در برخی کلاس نقاشی رنگ و روغن هم صورت می‌گیرد.

  • نقاشی مینیاتور

منظور از مینیاتوری یا نگارگری، نقاشی اصیل ایرانی است؛ این نقاشی به دو دسته سبک‌های نگارگری قدیم و نگارگری جدید تقسیم می‌شود. ابزار موردنیاز در این هنر مداد، پاک‌کن، کاغذهای نقاشی معمولی و یک جعبه آبرنگ است. این نقاشی رنگ‌های زیادی دارد که باعث می‌شود ظاهر بسیار دل‌نشینی داشته باشد.

  • نقاشی با ماسه

همه ما در کودکی با خاک، شن و ماسه بازی کرده‌ایم. در یک سطح حرفه‌ای‌تر، ماسه ابزاری برای نقاشی است که در سال‌های اخیر با موسیقی و آواز هماهنگ می‌شود. انگشتان دست، نقش قلم‌مو را ایفا می‌کنند و به شن‌ها طرح‌های شگفت‌انگیزی می‌دهند.

  • نقاشی چسب رنگ

یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های نقاشی محسوب می‌شود که در آن از رنگ و چسب استفاده می‌شود. در این نوع نقاشی، دوام رنگ بسیار بالا است و در طول زمان از بین نمی‌رود.

  •  نقاشی دیجیتال

این سبک نقاشی است که با حضور تکنولوژی شکل گرفت؛ برای این کار به مداد، قلم، خودکار و کاغذ نیاز ندارید، بلکه تبلت و قلم هوشمند نیاز دارید تا با نورهای موجود در تلفن هوشمند خود طرحی را ایجاد کنید.

ابزار نقاشی

بعد از شناخت انواع سبک نقاشی و پیش از آموزش نقاشی رنگ و روغن و یا آموزش میکس مدیا، بهتر است با انواع ابزار مورداستفاده در سبک‌های مختلف نقاشی آشنا شوید.

  • مقوا

کاغذی سفت و ضخیم که از چندلایه کاغذ تولید می‌شود. مقوّا انواع مختلفی دارد که کاربرد هرکدام متفاوت است. انواع مقواها شامل مقوای گلاسه، مقوای نقاشی، مقوای ماکت و مقوای ضخیم می‌شود.

  • کاغذ

درگذشته که کاغذ وجود نداشت، نقاشان اثر خود را بر روی پوست حیوانات، سنگ‌ها، دیوار غارها و… ثبت می‌کردند. کاغذ در سال 105 میلادی در چین تولید شد. به‌مرورزمان صنعت کاغذسازی پیشرفت کرد و در انواع مختلفی تولید و وارد بازار شد. نقاشی در هر سبک نیاز به کاغذ مخصوص خود را دارد؛ زیرا بافت و جنس کاغذ بر نقاشی تأثیر فراوانی می‌گذارد. انواع کاغذ عبارت است از: کاغذ سفید طراحی، کاغذ کالک، کاغذ کاهی، کاغذ گلاسه، کاغذ زبر با شیارهای موازی، کاغذ سفید نازک، کاغذ مکنده، کاغذ پاستل، کاغذ گراف و بسیاری مدل‌های دیگر. نوع کاغذ موردنیاز شما با توجه به سبکی که قصد آموزش آن را دارید تعیین می‌شود؛ به‌طور مثال، برای آموزش نقاشی رنگ و روغن به کاغذی نیاز دارید که شاید در آموزش نقاشی با زغال مورداستفاده شما قرار نگیرد.

  • مداد

مداد پرکاربردترین و ساده‌ترین وسیله مورداستفاده در طراحی است. علامت‌هایی برای شناسایی مدادهای مختلف به‌کار می‌رود که ویژگی‌های مداد ازلحاظ نرمی، سختی، چربی و خشکی را مشخص می‌کند. لازم است بدانید که شماره‌های مداد درجه تیرگی و میزان اثرگذاری را نشان می‌دهد.

انواع مداد

مداد H:

سخت و کم‌رنگ است و از H (که درواقع شماره آن 0 است) تا 9H شماره‌گذاری شده است و برای رسم خط‌های کم‌رنگ در طراحی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با بالا رفتن شماره‌های این مداد، میزان سختی و کم‌رنگی آن افزایش پیدا می‌کند.

مداد F:

مدادی خشک، اما پررنگ‌تر از مداد H است.

مداد B:

این مداد برای طراحی بسیار مناسب است و تا 9B و حتی 14B نیز شماره‌گذاری شده است. این مداد مغزی نرم، ضخیم، لطیف وسیع دارد. مداد B برخلاف مداد H، با بالا رفتن شماره، پررنگ‌تر و نرم‌تر می‌شود.

مداد HB

مداد HB باوجود سخت بودن، نرم هم هست. برای نوشتن و یادداشت‌برداری از این مداد استفاده می‌شود و طراحی چندانی در نقاشی ندارد.

مداد کُنته:

نوعی مداد که مغز آن از زغال نسبتاً چرب است و تیرگی آن در مقایسه با مداد طراحی بیشتر است. مداد کنته از کربن و خاک رس تولید می‌شود. مداد کُنته به همراه محوکن مورداستفاده قرار می‌گیرد. در کلاس‌های آموزش نقاشی با زغال در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم از مداد کنته استفاده خواهید کرد.

مداد نامرئی:

مداد نامرئی برای نشانه‌گذاری بر روی نسخه‌های اصلی نقاشی که به چاپخانه می‌روند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مداد رنگی:

مغز این مدادها از مخلوط رنگ‌دانه‌های شیمیایی و خاک کائولین حاصل می‌شود. برای نقاشی بر روی کاغذ و مقوای مخصوص، این مدادها مورداستفاده قرار می‌گیرند. مداد رنگی‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها کاربرد مشخصی دارند. مداد رنگی لومو کروم برای طراحی بر روی فیلم و پارچه استفاده می‌شود؛ مداد رنگی واتر کالر برای طراحی و نقاشی آبرنگ مورداستفاده است و مداد رنگی گلاس کروم برای کار بر روی شیشه و سطح‌های شفاف به‌کار می‌رود.

  • زغال طراحی

قبل از مداد، استفاده از زغال در طراحی سیاه قلم متداول بوده است. قطعاً برای آموزش نقاشی با زغال در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم، نحوه استفاده از زغال به شما آموزش داده خواهد شد. بهترین نوع زغال برای نقاشی زغالی است که از حرارت غیرمستقیم به‌دست‌آمده است و بدنهٔ صاف و بدون زدگی دارد. یکی دیگر از انواع زغال‌های مورداستفاده در نقاشی، زغال فشرده است که حاصل ترکیب کربن و خاک رس است. زغال مدادی نیز در طراحی به‌کار می‌رود که تیرگی زغال را دارد و به نرمی مدادهای معمولی است.

  • قلم‌مو

وسیله‌ای با دستهٔ چوبی دراز و نوکی مویی که به‌وسیله بستی فلزی به‌هم وصل شده‌اند. نقاشان برای ترسیم خطوط و رنگ‌آمیزی، این وسیله را به‌کار می‌برند. قلم‌موها انواع مختلفی دارند که هر سبک نقاشی، قلم‌موی مخصوص خود را دارد و برای انتخاب قلم‌موی موردنیاز در آموزش نقاشی رنگ و روغن، باید طبق نظر آموزشگاه عمل کنید؛ حتی ممکن است شما حین آموزش میکس مدیا به چندین قلم‌مو نیاز پیدا کنید؛ انواع قلم‌مو عبارت‌اند از:

قلم‌موی گرد

با نوک بیضی‌شکل و موی نرم، مخصوص نقاشی آبرنگ و گواش است.

قلم‌موی نیزه‌ای

نوک آن‌ها از موی بچه‌گربه یا خرگوش ساخته می‌شود و برای قلم‌گیری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قلم‌موی تذهیب

در انواع شماره‌های 0- 00 -000 - 0000 - 00000 و ... موجود است که با موی گربه و راسو تهیه می‌شود و در هنر تذهیب مورداستفاده قرار می‌گیرد. ممکن است بنا به صلاح‌دید آموزشگاه، حین آموزش میکس مدیا نیاز به این قلم پیدا کنید.

قلم‌موی گندمی

که شبیه گندم است و تَه پهن و نوک‌تیزی دارد.

قلم‌موی تخت

از دیگر انواع قلم‌مو است و شماره‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. برای ساخت این قلم‌مو از موی اسب استفاده می‌شود.

  • قلم

قلم یکی از ابزار مورداستفاده در سبک‌های مختلف نقاشی است که انواع گوناگونی دارد. قلم فلزی یکی از رایج‌ترین قلم‌های مورداستفاده است؛ این قلم به همراه مرکب مورداستفاده قرار می‌گیرد و جنس آن از فولاد آب‌دیده و ضدزنگ است. انواع قلم آهنی شامل قلم آهنی با نوک‌تیز و محکم، قلم آهنی با نوک‌تیز و نرم، قلم فلزی خوشنویسی، قلم نوک سوزنی، قلم فرانسوی و قلم هاشور می‌شود.

قلم گرافوس چیست؟

قلمی متشکل از دستهٔ محفظهٔ مرکب، فلز نگه‌دارندهٔ زغال، زغال و نوک که برای رسم خط‌های مرکبی و طراحی آزاد و اسکیس‌های مرکبی از آن استفاده می‌شود. قلم گرافوس هشت نوع نوک مختلف در شکل‌ها و ضخامت‌های مختلف دارد.

قلم راپیدوگراف:

با این قلم می‌توانید خط‌هایی با ضخامت ثابت و یکنواخت بر روی کاغذ بکشید. این قلم انواعی ازجمله خودنویسی، فولیوگراف، واریانت، قلم رولت، ترلینگ و قلم رادیس دارد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای قلم راپید، استفاده هنگام آموزش میکس مدیا است.

  • پاستل

پاستل ابزاری هنری برای طراحی است و از پودر خالص رنگ‌دانه تشکیل‌شده که حالتی چسباننده دارد. پاستل‌ها در دو نوع چرب و گچی در بازار عرضه می‌شوند. از انواع آن‌ها پاستل روغنی، پاستل سخت و نرم و مداد پاستلی را می‌توان نام برد؛ پاستل نیز یکی از پرکاربردترین موارد حین اجرا یا آموزش میکس مدیا است.

  • ماژیک

نوک و مغز ماژیک از جنس نمد است که درون آن آغشته به مواد رنگی است. می‌توان با استفاده از ماژیک بر روی کاغذ، مقوا، پارچه و موادی امثال این‌ها طراحی کرد. ماژیک‌ها نیز دارای انواع مختلفی ازجمله ماژیک تینری، ماژیک CD، ماژیک نقاشی، و ماژیک راندو است.

  • کاردک

کاردک در نقاشی‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که با رنگ سروکار دارند. کاردک ابزاری انعطاف‌پذیر از جنس فولاد است. از این ابزار برای ایجاد فرم‌های خاص با رنگ، بر روی بوم استفاده می‌شود و به‌طورکلی برای مخلوط کردن رنگ، پخش کردن آستر و رنگ بر روی بوم مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ابزاری که حین آموزش نقاشی رنگ و روغن مورداستفاده قرار می‌گیرد، کاردک است.

  • رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک نوعی رنگ شیمیایی با خواص دوام و درخشندگی است. رنگ آکریلیک در ابتدا برای صنعت اتومبیل‌سازی استفاده می‌شد. این رنگ به‌آسانی در آب حل می‌شود و در مدت‌زمان کوتاهی خشک می‌شود. مقاومت آن نیز بسیار است.

  • گواش

گواش خمیر رنگینی که از پودر رنگ، چسب و آب ساخته می‌شود و اثر رنگی آن به‌صورت مات است. گواش رنگ‌های متنوعی دارد و در شیشه یا لوله‌های فلزی در بازار موجود است. ماده رقیق‌کننده مورداستفاده نقاشان برای گواش، آب است.

  • آبرنگ

آبرنگ قابلیت حل شدن به‌وسیله آب را دارد و همان‌طور که اشاره کردیم، بعد از استفاده در یک اثر و خشک شدن آن، می‌توان اثر را اصلاح کرد. دو نوع آبرنگ در بازار عرضه می‌شود. آبرنگ جامد به شکل قرص‌های جامد رنگی که داخل جعبه‌های فلزی هستند و آبرنگ خمیرگونه که به‌صورت تیوپی هستند.

  • رنگ روغن

قطعاً در کلاس آموزش نقاشی رنگ و روغن به شما آموزش داده می‌شود که رنگ روغن چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ روغن به‌صورت خمیر تیوپی است که حلال آن، نفت یا تینر است. با استفاده از بوم، کاغذ یا مقوای مخصوص، کاردک و انواع قلم‌موها می‌توان یک اثر خلق کرد.

آموزش سیاه قلم

سیاه قلم یکی از تکنیک‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در میان دوستداران نقاشی است. اکثر افراد به‌طورمعمول با شنیدن نام سیاه قلم به یاد نقاشی‌های چهره می‌افتند. این سبک از نقاشی اساساً به‌صورت فتو رئال و هایپر رئال صورت می‌گیرد و نقاش به‌جای مدل زنده، از یک عکس باکیفیت از مدل خود استفاده می‌کند. امروزه علاوه بر طراحی چهره سیاه قلم، طراحی منظره با مداد کنته نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین هنرمندان و هنرجویان پیداکرده است. سیاه قلم و نقاشی با مداد، متفاوت هستند و نباید این دو را یکی پنداشت. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این دو سبک، مواد مورد مصرف آن‌ها است. در طراحی با مداد از گرافیت و در طراحی سیاه قلم از زغال استفاده می‌کنند.

زغال در مقایسه با مداد ضخامت بیشتری دارد و همچنین روان‌تر و مشکی‌تر است. استفاده از مداد بسیار آسان‌تر است و قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد؛ اما برای استفاده از زغال باید یک شرایط محیطی خاص ایجاد کرد. برای یادگیری هنر سیاه قلم می‌توانید به بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم که در اطراف شما وجود دارد مراجعه کنید. دوره آموزش سیاه قلم مناسب سنین 12 سال به بالاست که می‌توانند در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم ثبت‌نام کنند؛ هنر دوستان کمتر از 12 سال پس از گذراندن دوره‌های مناسب رده سنی خود، می‌توانند در دوره سیاه قلم شرکت کنند.

 

  • ابزار آموزش سیاه قلم

امروزه برای آموزش سیاه قلم در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم در تمامی دنیا، ابزار گوناگونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. زغال و مداد کنته ابزار پایه این هنر هستند. مداد کنته اصلی‌ترین ابزار این حرفه است که انواع گوناگون با شماره‌های مختلف دارد. مدادهای کنته برای ترسیم خطوط و یا جزئیات کاربرد دارند. پودر تیره و روشن یکی دیگر از ابزارهای موردنیاز برای آموزش سیاه قلم است. از پودر روشن برای ترسیم نقاط روشن‌تر و از پودر تیره برای ترسیم نقاط تیره‌تر استفاده قرار می‌کنند. برای پخش کردن پودر زغال و دیگر پودرها از یک قلم‌مو مناسب نیز استفاده می‌شود.

پاک‌کن اتودی، پاک‌کن خمیری و پاک‌کن ساده از کاربردی‌ترین لوازم طراحی سیاه قلم هستند. مقوا و کاغذ مناسب سیاه قلم، تراش فلزی، پاک‌کن برقی، مقوای اشتنباخ و فابریانو، تخته شاسی، کاغذ پوستی، انواع مداد مشکی، پودر کف دریا و چسب‌کاغذی دیگر ابزار موردنیاز در سیاه قلم هستند. 

  • تکنیک‌های سیاه قلم

فرقی نمی‌کند که در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم یا در یک آموزشگاه معمولی، برای اینکه بتوانید سیاه قلم را بیاموزید نیاز است تکنیک‌های مختلف این سبک نقاشی را فراگیرید.

هاشور:

هاشور زدن یعنی کشیدن خطوط نازک و تیره به‌موازات هم.

پاک‌کن زنی:

با استفاده از پاک‌کن خمیری طراح می‌تواند در طرح، نقاط و قسمت‌های روشن ایجاد کند. این پاک‌کن کاربرد تصحیح خطا را ندارد، بلکه بخشی از سیاه قلم محسوب می‌شود.

تکنیک محو کردن:

برای ایجاد سطوحی صیقلی میان نواحی تاریک‌تر و روشن‌تر می‌توان از محوکن یا انگشت استفاده کرد.

سایش:

در این بخش برای ایجاد یک بافت بر روی سطح، از زغال استفاده می‌شود که آن را بر روی سطح سایش می‌دهند.

 

  • نکات مهم در کشیدن سیاه قلم

در زمان اجرای سیاه قلم برخی نکات وجود دارند که نیاز است رعایت کنید، این نکات را در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم به‌صورت حرفه‌ای و کاملاً دقیق به شما آموزش خواهند داد؛ این نکات عبارت‌اند از:

  1. انتخاب ژست مناسب
  2. انتخاب تکنیک مناسب با توجه به سن مدل
  3. رعایت تناسبات چهره
  4. نورپردازی مناسب
  5. تأثیر لباس سوژه
  6. انتخاب پس‌زمینه مناسب
  • پس از گذراندن آموزش سیاه قلم در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم، هنرجو چه مهارت‌هایی کسب می‌کند؟

آموزشگاه‌های بسیاری برای آموزش سیاه قلم، آموزش نقاشی رنگ و روغن، آموزش میکس مدیا و… وجود دارند؛ حتی افرادی خارج از آموزشگاه به آموزش این حرفه می‌پردازند. برخی از این آموزشگاه‌ها صلاحیت کافی برای آموزش را ندارند؛ بنابراین بهتر است دقت کنید تا بتوانید بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم را پیدا کنید.

هنرجو پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم به مهارت‌های زیر دست پیدا می‌کند:

  • شناخت و توانایی طراحی اجزای صورت
  • طراحی و متناسب‌سازی صورت و سر در انواع زوایا
  • شناخت و طراحی دست، پا و انواع فیگور انسان
  • طراحی چهره و انواع مدل و اشیاء بی‌جان
  • طراحی مناظر طبیعی و بناها
  • شناخت ابزار سیاه قلم و نحوه استفاده از آن‌ها
  • شناخت و اجرای چرخه سایه‌روشن
  • توانایی اجرای انواع حجم و بافت
  • انتخاب طرح مناسب
  • نحوه انتقال طرح و یا بزرگنمایی
  • نحوه دقیق شروع، مدیریت و به پایان رساندن کار

آموزش نقاشی رنگ و روغن

نقاشی رنگ روغن زیبایی خاصی دارد که باعث شده است طرفداران بسیاری پیدا کند. نقاشی رنگ روغن، فرآیندی است که از ترکیب زیبای رنگ و روغن به عمل می‌آید. در این نقاشی رنگ‌دانه‌ها را با روغن هم می‌آمیزند. نقاشی رنگ و روغن جزو تکنیک‌های بسیار سخت در نقاشی محسوب می‌شود و به آموزش‌های تخصصی نیاز دارد. برای آموزش نقاشی رنگ و روغن نیاز است که در کلاس نقاشی رنگ و روغن شرکت کنید.

  • اصول نقاشی رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن شامل سه اصل است که در دوره‌های آموزش نقاشی رنگ و روغن به‌صورت کامل به هنرجوها آموزش داده می‌شود:

اصل کم به زیاد:

در نقاشی به سبک رنگ و روغن باید به‌صورت مرحله‌ای و لایه به لایه پیش رفت. هنگامی‌که لایه‌لایه کار نقاشی را انجام می‌دهید، هر لایه جدید باید از انعطاف بیشتری نسبت به لایه قبلی برخوردار باشد.

اصل غلیظ روی رقیق:

در این اصل باید لایه‌های اولیه و زیرین نقاشی، رنگ و روغن رقیق‌تر مورداستفاده قرار گیرد.

اصل استفاده از رنگ‌هایی که به آهستگی خشک می‌شوند:

رنگ‌هایی که سرعت خشک شدن آن‌ها پایین است، به‌هیچ‌عنوان نباید پشت سرهم در لایه‌های زیری مورداستفاده قرار بگیرند؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد ترک در اثر هنری شما شوند.

آموزش نقاشی رنگ و روغن برای مبتدی‌ها

به کسانی که تازه‌کار هستند مبتدی می‌گویند و باید از پایه شروع کنند. در ابتدا باید بدانید شیوه‌های مختلفی برای آموزش نقاشی رنگ و روغن وجود دارد، اما پرکاربردترین روش، روش آلاپریما یا همان نقاشی خیس رو خیس است. در این روش که برای آموزش به مبتدیان به کار می‌رود از یک بوم کوچک و استفاده از رنگ‌های سیاه‌وسفید شروع می‌شود؛ طی مراحل بعدی رنگ‌های دیگر به‌کار اضافه می‌شود.

قبل از شروع آموزش نقاشی رنگ و روغن منظره، باید لوازم موردنیاز مانند سه‌پایه، بوم، مداد کنته، پالت رنگ، قلم‌مو رنگ را تهیه کنید. برای رسم یک منظره باید اشکال و اجزای اصلی بر روی بوم ترسیم شوند؛ تنها باید شکل کلی بر روی بوم کشیده شود و نیازی به کشیدن جزئیات نیست. برای شروع از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده نمایید. در طراحی منظره، اجسام را بارنگ‌های کدر نشان می‌دهند و در اطراف، درختان رنگ آبی به رنگ آسمان ترسیم می‌کنند. نمایش بازتاب نور از جهات مختلف، در نقاشی منظره اهمیت بسیاری دارند.

برای طراحی چهره در سبک رنگ و روغن نیز برخی از افراد طرح اولیه را با مداد بر روی بوم ترسیم می‌کنند؛ در مقابل برخی به‌صورت مستقیم چهره را بر روی بوم ترسیم می‌کنند.

نکات قابل‌توجه در آموزش نقاشی رنگ و روغن

  • استفاده از قلم‌مو تابلو:

قلم‌موهای بسیاری برای نقاشی به سبک رنگ و روغن وجود دارد که پس از آشنایی با کاربرد هر یک، می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید. در طراحی نقاشی‌های کوچک، قلم‌موهایی با دسته‌کوتاه و در طراحی نقاشی‌های بزرگ، قلم‌موهای دسته‌بلند مناسب هستند. برای راحتی در کار بهتر است قلم‌موهایی با اندازه‌های مختلف داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید از آموزشگاهی که برای آموزش نقاشی رنگ و روغن در آن ثبت‌نام کرده‌اید، مشاوره بگیرید تا بهترین موارد را انتخاب و خریداری نمایید.

  • انتخاب رنگ مناسب:

افراد مبتدی که می‌خواهند کار خود را شروع کنند، بهتر است از رنگ روغن‌های ارزان استفاده کنند. در نظر داشته باشید که برای انجام یک کار حرفه‌ای و با خروجی خوب، باید از رنگ‌های بهتر و حرفه‌ای‌تر استفاده کنید؛ در آموزش نقاشی رنگ و روغن، چگونگی انتخاب رنگ‌های مناسب نیز به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

  • نحوه لایه گذاری در طراحی:

نقاشی رنگ روغن به‌طورکلی به دو صورت ترسیم می‌شوند؛ یک روش ایجاد عمق در لایه‌ها است؛ در این روش لایه‌های رقیق و خشک را روی لایه‌های روغنی و غلیظ ترسیم می‌کنند که باعث جلوگیری از ترک خوردن اثر می‌شود، روش دوم به نام خیس در خیس است؛ در این روش اشکال اصلی را بارنگ‌های رقیق شروع و بارنگ‌های غلیظ‌تر به اتمام می‌رسانیم.

  • تکنیک قلم‌موی خشک:

از این تکنیک در انعکاس‌های نور درون آب، ابر و یا برای اضافه نمودن جزئیات نهایی استفاده می‌شود. در این تکنیک، هنرمند قلم‌موی آغشته به رنگ خالص را بر روی قسمت خشکی از سطح به کار می‌برد.

  • حرکات ایمپاستو:

در این تکنیک هنرمند رنگ را به شکل غلیظ بر روی سطح قرار می‌دهد. هنرمند در این تکنیک، قلم‌مو را به رنگ آغشته و در طراحی خود بافت و حرکت ایجاد می‌کند. مزیت‌های این تکنیک شامل خلق آثار غلیظ و درخشان است که منجر به دیر خشک شدن رنگ روغن می‌شود که ازجمله نکات قابل‌توجه در آموزش نقاشی رنگ و روغن است.

میکس مدیا

قبل از آموزش میکس مدیا باید بدانید که این هنر چیست؟ میکس مدیا یکی از تکنیک‌های نقاشی مدرن یا دکوراتیو است که مخاطب فراوانی دارد؛ در این سبک هنرمند می‌تواند متریال مختلف را به‌صورت هم‌زمان، برای خلق یک صحنه استفاده کند. این سبک باعث می‌شود هنرمند آثار مختلفی را به روش‌های گوناگون خلق کند. ممکن است یک هنرمند در خلق یک اثر از چندین بافت، فرم و متریال مختلف استفاده کند. آموزش میکس مدیا انعطاف بسیار بالایی را برای هنرجوها در جهت خلق آثارشان مقدور می‌سازد.

تکنیک میکس مدیا برای شکستن مرزهای بین رشته‌های هنری مورداستفاده قرار می‌گیرد. تکنیک نقاشی با ورق طلا یکی از تکنیک‌های محبوب و پرکاربرد در این سبک است. می‌توان طرح‌های میکس مدیا را خصوصی‌سازی کرد؛ همچنین شما می‌توانید از عکس شخصی برای طراحی استفاده کنید که این قابلیت در دیگر سبک‌ها وجود ندارد؛ این‌ تکنیک‌ها مواردی هستند که در آموزش میکس مدیا به آن‌ها پرداخته می‌شود.

میکس مدیا جزو سبک‌هایی محسوب می‌شود که به‌سرعت اجرا می‌شود. برای آموزش میکس مدیا به حضور در کلاس آن نیاز دارید تا بتوانید به‌صورت اصولی آموزش میکس مدیا را فرا بگیرید؛ عده‌ای گمان می‌کنند که برای ورود به این هنر، نیاز به هیچ آموزشی ندارند و تنها با تمرین می‌توانند به موفقیت دست یابند؛ اما این هنر نیز قواعد خاصی دارد که انجام آن بدون فراگیری آموزش‌های تخصصی و اصولی، ممکن نیست.

  • ابزار آموزش میکس مدیا

نقاشی به یک مفهوم نیاز دارد؛ پس لازم است برای نقاشی خود مفهومی در نظر بگیرید، این‌گونه با توجه به نحوه اجرای نقاشی، برای نقاشی میکس مدیا چند ابزار ضروری را جدا کنید.

یکی از کارهای مشترکی که در سبک‌های مختلف میکس مدیا انجام می‌شود، کلاژ کردن است؛ برای کلاژن کردن مواد بر روی کار، به چسب نیاز دارید. مواد کلاژ، مداد رنگی، پاستل، مدادهای طراحی و قلم‌های نقاشی، آبرنگ، گرافیت، جوهر، مداد آبرنگی، انواع ماژیک، قیچی، مجلات و کتب قدیمی، کاغذها و روزنامه‌های باطله، تکه‌های پارچه، صدف‌های دریایی، سنگ‌ها، و الیاف طبیعی، سنگ‌ریزه، مهره‌ها، پارچه، کاغذ، خاک رس، جوهر، روکش طلایی، زغال، فلز، خمیر پتینه و… ازجمله متریال مختلفی هستند که هنرمند می‌تواند در کار خود استفاده نماید.

فراگیری و آموزش میکس مدیا نیاز به دوره‌های حرفه‌ای دارد و شما باید در کلاس آموزش میکس مدیا حضورداشته باشید تا بتوانید ابعاد مختلف این هنر را بیاموزید.

روش‌های کسب درآمد از هنر نقاشی

  1. هنرجویان نقاشی می‌توانند پس از اتمام دوره‌های آموزشی و زمانی‌که توانستند به‌صورت حرفه‌ای نقاشی کنند، به روش‌های مختلف کسب درآمد کنند. متداول‌ترین روش، ایجاد گالری نقاشی و فروش آثار است؛ اغلب شما نیز در اطراف خود گالری‌های مختلفی دیده‌اید. هنرمندان برای خلق اثر خود زمان صرف می‌کنند، مواد و ابزار خاصی تهیه می‌کنند و زحمت فراوانی می‌کشند. انواع نقاشی در سبک‌های مختلف با توجه به مواد به‌کاررفته، ابزار موردنیاز، هزینه‌های محل فروش، زحمت هنرمند و… قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت تابلوها در گذر زمان و در سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و یکسان نمی‌مانند؛ زیرا دیگر عوامل مؤثر در تعیین قیمت، با توجه بازار روز دنیا تغییر می‌کنند.
  2. قطعاً در مکان‌های مختلف و عمومی، افرادی را دیده‌اید که با ابزاری در دست، در حال طراحی چهره یک شخص هستند؛ این یک روش دیگر برای کسب درآمد از طریق هنر نقاشی است.
  3. یک نقاش حرفه‌ای حتی با کسب مدرک می‌تواند یک آموزشگاه تأسیس کند تا به آموزش هنرهای مختلف مانند آموزش نقاشی رنگ و روغن، آموزش سیاه قلم، آموزش میکس مدیا و ... بپردازد؛ حتی ممکن است روزی به بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم تبدیل شوند! در سال‌های اخیر نقاشی دیوارهای داخل منازل نیز رواج پیداکرده است و نقاشان می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند. لازم است بدانید که برخی از مدرسینی که در بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم مشغول تدریس هستند، در صورت نیاز پس از پایان آموزش‌های شما، روش‌های کسب درآمد را نیز به شما معرفی می‌کنند.
  4. امروزه هنر میکس مدیا بسیار موردتوجه قرارگرفته است؛ ازاین‌رو آموزش میکس مدیا می‌تواند باعث شود شما به درآمد خوبی برسید.

سخن آخر

هنرجوهای بسیاری وجود دارند که علاقه‌مند به آموزش نقاشی با زغال، آموزش نقاشی رنگ و روغن، آموزش میکس مدیا و… هستند. برای آموزش در این حوزه‌ها نیاز است بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم و نقاشی رنگ و روغن و در کل بهترین آموزشگاه نقاشی را از میان آموزشگاه‌ها انتخاب کنید تا بهترین خدمات را دریافت کنید. پیدا کردن بهترین آموزشگاه نقاشی سیاه قلم، آموزش رنگ و روغن، آموزش میکس مدیا و… کار سختی نیست ،  تصویرگران پویا اندیش با سابقه بیش از 3 دهه آموزش در حوزه هنرهای تجسمی ، هنرجویان موفق و حرفه‌‌ای را تربیت کرده‌اند و کارنامه‌ای موفق در زمینه های مختلف نقاشی را دارند. جهت شرکت در کلاس و دوره آموزش نقاشی می‌توانید از طریق آدرس وب‌سایت https://pouyaandish.com/ با این مجموعه پرتلاش آشنا شوید و با شماره تلفن‌های 02122580505 و 02122587587 یا 02128111110 تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی‌های اولیه را دریافت کنید .

 

انتهای رپرتاژ خبری /

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته