دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 17:26

مصرف نان 12 گرم نمک وارد بدن می‌کند/مواد قندی علت اصلی ابتلا به کبد چرب

کارشناس ارشد آموزش مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی بهداشتی سازمان غذا و داروی کرمانشاه با بیان اینکه بدن ما روزانه فقط به 5 گرم نمک نیاز دارد، گفت: این در حالی است که در هر وعده غذایی فقط از طریق نانی که ما مصرف می‌کنیم 12 گرم نمک وارد بدن ما می‌شود.
کد خبر : 80589

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، لاله مظفری، کارشناس ارشد آموزش مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی بهداشتی سازمان غذا و داروی کرمانشاه با بیان اینکه افراد باید از خرید مواد غذایی بسته بندی شده بدون نشانگر رنگی تغذیه‌ای و آرم غذا و دارو خودداری کنند، گفت: کسانی که به دیابت از هر نوع آن مبتلا هستند حتما باید به این نشانگر رنگی توجه کنند، زیرا با این روش می‌توانند مواد غذایی را که برای سلامت آنان ضرر دارد،تشخیص دهند.


وی در ادامه سخنانش با توجه به اینکه قند عامل اصلی کبد چرب است، عنوان کرد: اغلب مردم بر این باورند که چربی عامل اصلی ابتلا به کبد چرب است درحالی که پژوهش‌ها نشان داده مصرف زیاد مواد قندی علت اصلی ابتلا به این بیماری است.


مظفری با اشاره به خطرات مصرف زیاد نمک نیز افزود: نمک عامل اصلی سرطان معده است. متاسفانه در هر وعده غذایی فقط از طریق نانی که ما مصرف می‌کنیم 12 گرم نمک وارد بدن ما می‌شود درحالی که بدن ما روزانه فقط به 5 گرم نمک نیاز دارد.


وی به پایین بودن کیفیت آرد اشاره کرد و گفت: آردی که در دسترس نانواها قرار می گیرد از کیفیت پایینی برخوردار است و نانواها بخاطر اینکه آن را بهتر بپزند نمک بیشتری به آن می زنند که این خود باعث بالا رفتن فشار خون و ابتلا به سرطان می شود.


مظفری افزود: صبحانه مهمترین بخش تغذیه روزانه هر شخص است که باید مواد غذایی که برای صبحانه استفاده می شود،به دقت انتخاب کرد. بهتر است از مصرف مواد غذایی صنعتی تا جای ممکن خودداری کرد و بهترین چیزی که می توان برای صبحانه استفاده کرد،لقمههای خانگی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته