دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1401 - 10:16

پخش گل گاوزبان وحشی با قیمت مناسب

یکی از گیاهان خودرو که سرشاراز اسید‌های چرب است، گل گاو زبان وحشی طبیعی می‌باشد.
کد خبر : 805278

به گزارش خبرگزاری آنا، یکی از گیاهان خودرو که سرشاراز اسید های چرب است، گل گاو زبان وحشی طبیعی می باشد که با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. برداشت گل های این گیاه از اردیبهشت تا شهریور ماه است که در دامنه کوه البروز می رویند اما امروزه ان ها را به صورت صنعتی نیز پرورش می دهند.
در این مقاله آراد برندینگ قصد دارد به بررسی برخی از اطلاعات مربوط به پخش گل گاوزبان بپردازد بنابر این با ما همراه باشید.

گل گاو زبان هایی که در دامنه کوه های ابرز می روید با گل گاو زبان های شهر های دیگر متفاوت می باشند. یکی از این گیاهان به گل گاو زبان اروپایی معروف  است. این دو نوع از نظر گلهایشان کمی به هم شباهت دارند ولی گل گاو زبان ایرانی درشت تر و دارای خواص درمانی متفاوتی است.

قیمت گل گاوزبان وحشی

در دامنه کوه های البرز چند گیاه می روید که یکی از معروفترین و پرفروشترین آن ها گل گاو زبان وحشی است. قیمت گل گاوزبان وحشی بنا بر عطاری عرضه کننده و حجم خریداری شده متفاوت می باشد.

برگ ها و گل های گل گاو زبان وحشی طبیعی سرشار از رزین ها، منگنز، نیترات پتاسیم، مالات کلسیم، اسید فسفر و آلانتوئین می باشد. از این گیاه بیشتر برای آرامش اعصاب استفاده می کنند چرا که پتاسیم و کلسیم موجود در ان باعث افزایش ادرار می شود و از طریق تحریک بدن موجب تنظیم تبادلات سلولی می شوند و در نتیجه اعصاب را به طرز شگفت انگیزی ارام می کنند.

این گیاه را به دو صورت خام و پخته می توان مصرف کرد. اگر فرد قصد داشته باشد که این گیاه را به صورت پخته مصرف کند بایستی ابتدا ان ها را بشوید و سپس ان ها را بپزند و صاف کنند و ان را به عنوان جایگزینی  برای اسفناج مصرف کند، در برخی از سالاد ها نیز میتوان از گل گاو زبان استفاده کرد.

دم کردن گل گاو زبان کاربرد بیشتری دارد و امروز افراد ان را بیشتر به صورت دمنوش مصرف می کنند و مواد افزودنی دیگری مانند نبات، لیمو عمانی و ... را به ان اضافه می کنند. دمنوش گل گاو زبان بسیار خوش عطر و خوش طعم است و در مواقعی که فرد دچار استرس است، اگر از این دمنوش مصرف کند قطعا ارام می شود.

پخش گل گاوزبان وحشی با قیمت مناسب

گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی است که خواص فراوانی دارد. گل گاوزبان در ابتدا در فرانسه شناخته شد و ان ها به دلیل اینکه این گیاه خاصیت روغنی دارد برای درمان بسیاری از بیماری های خود از آن استفاده می کردند.

گل گاوزبان در سراسر جهان وجود دارند و تقریبا از نظر ظاهری شبیه به هم هستند اما بر اساس خاستگاهی که دارند، از خواص متفاوتی نیز برخوردار هستند. این گیاه در گذشته با نام لسان النور شناخته شده بود. زنبورهای عسل و پروانه های بزرگ از این گیاه تغذیه می کنند.

پخش گل گاوزبان

همانطور که اشاره کردیم، گل گاوزبان یکی از گیاهان دم کردنی است که به صورت خشک و یا تازه می توان استفاده کرد پخش گل گاوزبان ایرانی که از مراتع سرسبز کشور ایران جمع آوری شده دارای ارزش غذایی بسیار فراوانی می باشد.

همچنین امروزه این گیاه را تقطیر می کنند و به صورت عرق در می آورند که در بازارها شاهد عرق گل گاوزبان هستیم و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

همچنین  برخی از افراد به دلیل خواص زیاد آن تازه گیاه گل گاوزبان را مانند اسفناج می پزند و سپس مصرف می کنند امروزه از گیاه گل گاوزبان روغن آن را تهیه می کنند که بسیار مفید می باشد.

پخش گل گاوزبان وحشی با قیمت مناسب

روغن گل گاوزبان و روغن زیتون برای پوست صورت، مو و ناخن بسیار عال می باشد و کسانی که دچار اگزما و روماتوئید هستند از این روغن برای بهبود بیماری خود استفاده می کنند در حال حاضر روغن این گیاه به سختی پیدا می شود و دارای قیمتهای بالایی نیز می باشد.

این گیاه طبعی گرم دارد و دمنوش آن برای زمستان بسیار عالی می باشد و می توان به عنوان عصرانه جایگزین چای کرد گل گاوزبان در زمان استفاده عطر و عطم خیلی خوبی دارد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در زمان های قدیم در مراسم عزاداری ها و خاکسپاری ها برای آرامش بازماندگان از دم کرده ی گل گاوزبان استفاده می کردند و برای روحیه و آرامش اعصاب بسیار مفید واقع می شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: آراد برندینگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته