دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 16:17
معاون سازمان بهزیستی کشور:

آموزش و پرورش نیازمند راه‌اندازی بخش مشاوره و مددکاری است

معاون سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه جای بخش مددکاری در مدارس خالی است، عنوان کرد:آموزش و پرورش باید بحث بازمانده‌ها از تحصیل را خیلی جدی بگیرد و بخش مشاوره و مددکاری اجتماعی در آموزش و پرورش راه اندازی شود و جدی‌تر دنبال شود.
کد خبر : 80519

به گزارش گروه اجتماعی آنا از ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید با توجه به حادثه شکنجه اعظم و دخترانش و بازماندن از تحصیل فرزند ارشد خانواده، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها، تعداد زیادی مددکار اجتماعی و مددکار تخصصی در مدرسه فعالیت می کنند؛ این افراد دوره های خاص را آموزش دیده اند و اگر کودکی در مدرسه غیبت کند از طریق پیامک به والدین کودک اطلاع رسانی می‌شود و در مرحله بعد مددکار مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.


وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید بحث بازمانده‌ها از تحصیل را خیلی جدی بگیرد و بخش مشاوره و مددکاری اجتماعی در آموزش و پرورش باید راه اندازی شود و جدی‌تر دنبال شود.


وی تصریح کرد: مدارس باید از قالب سنتی بیرون بیایند و بیش از گذشته به مسائل مددکاری و پرورشی اهمیت دهند؛ جای بخش مددکاری در مدارس خالی است و روانشناسی و مشاوره در مدارس باید خیلی جدی تر از آنچه که هست به آن توجه شود.


دختران اعظم به آغوش مادر بازمی‌گردند


معاون سازمان بهزیستی کشور، گفت: این زن اکنون مرخص شده است و در منزل یکی از آشنایان خود به سر می‌برد؛ طبق آخرین گزارشات، کودکان نیز در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و تقریبا هر روز مادرشان را می‌بینند و هدف ما این است که این بچه‌ها نزد مادر بازگردند.‌


وی اظهار کرد: در زمان حاضر مادر به شرایط لازم جسمی و روانی نرسیده است و همچنین ضروری است کارهای مددکاری بیشتری برای کودکان صورت گیرد اما نگاه آینده ما این است که حتما این کودکان کنار مادرشان باشند.


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: هنگامی که کودکان نزد مادر بازگردند، خدمات مددکاری و روانشناسی حمایتی بهزیستی ادامه می‌یابد تا این کودکان زندگی بهتری داشته باشند.


مسعودی فرید یادآور شد: در همه مراکز شبه خانواده، هم مددکار و هم روانشناس وجود دارد که برای کودکان پرونده تشکیل می دهد و هرکدام برنامه کمکی خود را دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب