دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1401 - 21:22
معاون وزیر صمت:

۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی کشور اختصاص یافت

۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی کشور اختصاص یافت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان در دور اول سفرهای رئیس‌جمهور برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفته‌شده است که اجرایی می‌شود.
کد خبر : 804853

به گزارش خبرگزاری آنا از لرستان، علی رسولیان امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: اشتغال برای دولت سیزدهم مهم است و اگر بخواهیم اشتغال را در کشور و در استان لرستان ایجاد کرده و رفاه مردم را فراهم کنیم باید به مسئله تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: نباید شاهد بیکاری در استان‌هایی مانند لرستان که دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی است باشیم؛ بیکاری باعث می‌شود صنایع از حرکت بازبایستد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: به برکت جمهوری اسلامی شاهد رشد و پیشرفت در منطقه هستیم و همه باید تلاش کنیم تا ظرفیت و شرایط برای تولید فراهم شود و رونق اقتصادی خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: عمده تمرکز و توجه رئیس‌جمهور در سفر‌های استانی به صنایع راکد و تعطیل است و در این راستا ورود پیدا می‌کنند، زیرا هدف دولت تولید و اشتغال است.

 رسولیان گفت: خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های لازم را در استان‌های محروم به‌ویژه استان‌های با ظرفیت صنعتی که شرایط مناسبی برای اشتغال ندارند فراهم کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بیش از هشت هزار میلیارد تومان امسال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنیم.

رسولیان با بیان اینکه یک‌هزارم و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهور برای تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی هزینه شده است، اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز در دور اول سفر‌های رئیس‌جمهور برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی کشور در نظر گرفته‌شده که اجرایی می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلفی از کارشناسان و مدیران توانمند باهدف تحقق عدالت صنعتی در استان‌های کشور از همین هفته به استان‌های مختلفی اعزام‌شده و ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: عنوان کرد: چهار منطقه متفاوت بر اساس شهرستان‌ها در کشور ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم کمک‌های مؤثرتر و بهتری به این مناطق داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۸۴۷ شهرک صنعتی فعال در حال حاضر در کشور وجود دارد که بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته