دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1401 - 10:26
برای نخستین بار در کشور؛

تولید و فرآوری پسته هم دانشگاهی شد/ تدریس از مهر ۱۴۰۱

تولید و فرآوری پسته هم دانشگاهی شد  تدریس از مهر ۱۴۰۱
سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: برای نخستین بار در کشور رشته کاردانی تولید و فرآوری پسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان راه‌اندازی شده و از مهر امسال تدریس خواهد شد.
کد خبر : 804743

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رفسنجان، حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان در دیدار با رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در محل فرمانداری با اشاره به وجود ۲۷ استان پسته خیز در کشور گفت: باید تولید و فرآوری علمی این محصول در دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گفته فرماندار رفسنجان برای نخستین بار در کشور رشته کاردانی تولید و فرآوری پسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از مهر امسال ارائه و تدریس خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش کشت پسته، این محصول کشاورزی صادراتی و ارزآور نیز در ۲۷ استان کشور نیاز است تا بحث‌های علمی تولید و فرآوری آن در دانشگاه‌ها تدریس و رونق بیشتری در پویایی و شکوفایی این محصول کشاورزی دیده شود.

رضایی افزود: با توجه به وجود کارشناسان متخصص در جهاد کشارزی، پژوهشکده پسته کشور و دانشگاه‌ها، می‌توان از این ظرفیت برای تربیت قشر کشاورزانی اقدام کرد که به صورت علمی بتوانند این محصول را تولید و فرآوری کنند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان عنوان کرد: اگر این روش توسعه یابد، قطعاً راندمان تولید محصول افزایش می‌یابد و در صدر جهان قرار و بازار‌های جهانی را به دست خواهیم گرفت.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته