دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 13:16

معرفی پروژه‌های راه‌وشهرسازی به سوئیسی‌ها

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری با اشاره به دیدار با هیات ۶۵ نفره سوئیسی در تهران گفت: شیوه‌های همکاری ایران با بخش‌های خصوصی خارجی برای سوئیسی‌ها تشریح شد.
کد خبر : 80443

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان با اشاره به دیدار خود با هیات سوییسی گفت: گروهی ۶۵ نفره از حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون توسعه و تجارت٬ بانکداری٬ امور مالی٬ گردشگری و بهداشت به همراه پی‌یر مودت عضو شورای اجرایی استان ژنو سوئیس به عبارتی وزیر محلی آن کشور به ایران سفر کردند و ملاقاتی با بخش‌های خصوصی و دولتی ایران داشتند.


وی با بیان اینکه هیات سوییسی درباره تسهیل برقراری ارتباط تجاری٬ بازرگانی٬ بانکی و اقتصادی با ایران صحبت‌هایی انجام دادند افزود: شیوه‌های همکاری بخش‌های خصوصی خارجی با ایران و اقداماتی که برای تسهیل همکاری‌ها به ویژه حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاری خارجی٬ فاینانس و تأمین مالی پروژه‌ها انجام می‌شود برای آنها تشریح شد.


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری یادآور شد: پروژه‌های زیربنایی مدهای مختلف حمل و نقل ریلی٬ جاده‌ای و هوایی همچون توسعه شبکه ریلی٬ احداث آزادراه و بزرگراه٬ ساخت فرودگاه‌های جدید و توسعه فرودگاه‌های تهران٬ تبریز و مشهد معرفی شدند.


وی افزود: اعضای هیات سوییسی نیز درباره میزان ریسک سرمایه‌گذاری٬ شکل سرمایه‌گذاری خارجی٬ پروژه‌های اولویت‌دار حوزه زیربنایی راه و شهرسازی٬ سهم سرمایه‌گذاری دولت و بودجه عمومی در پروژه‌ها و پروژه‌هایی که در کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب واقع هستند، سوالاتی را مطرح کردند که توضیحات لازم به آنها ارایه شد.


فخریه کاشان بیان کرد: در نشست با هیات اقتصادی کشور سوئیس موضوعات همکاری و مذاکرات ایران با کشورهای چین٬ آلمان٬ ژاپن٬ کره٬ ایتالیا و فرانسه در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی تشریح شد و به اطلاع آنها رسید که چه قراردادهایی با کشورهای خارجی داریم.


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری ادامه داد: به این هیات یادآور شدیم تحریم‌ها در ایران بر خلاف همه مشکلاتی که داشت دارای مزایایی هم بود چون کشور را به استقلال و خودکفایی رساند و بخش خصوصی قوی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته